11 مزایای برش فلزات با لیزر

11 مزایای برش فلزات با لیزر
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

برش لیزری فلز ،  یک فرآیند برش فلز است که توسط لیزر با دقت بالا انجام می شود. برش لیزر نه تنها در شرکت های بزرگ صنعتی، بلکه در کارگاه های خصوصی کوچک نیز به طور گسترده ای برای تولید قطعات فلزی استفاده می شود.  مزیت اصلی برش لیزر دقت آن است. فرآیند برش لیزری فلز به این صورت است که پرتو لیزر به نقطه شروع برش هدایت می شود سپس تحت تأثیر دما، فلز شروع به ذوب شدن می کند و فرورفتگی در سطح فلز ظاهر می شود  سپس کوچکترین ذرات می سوزند و فلز برش می خورد.

این روش یکی از موثرترین فناوری های مدرن برای برش ورق فلز است.  به لطف تأثیر منحصر به فرد لیزرها، تقریباً هر ماده ای از جمله فولاد ضد زنگ با درجه های مختلف برش داده می شود.  

برش لیزری فلزات چگونه کار می کند؟ 

ماهیت این تکنیک در تاثیر پرتوهای لیزر متمرکز با توان افزایش یافته بر قطعه کار است که توسط CNC کنترل می شود.  تنها با عمل حرارتی بر روی صفحات فلزی می توان از برش لیزری ورق های فلزی با موفقیت استفاده کرد که امکان ساخت سازه های فلزی بر اساس شاخص های از پیش تعیین شده را فراهم می کند.

در فرآیند قرار گرفتن در معرض لیزر، ذرات فلز که توسط یک جت گازی که تحت فشار بالا عرضه می شود ورم نموده ، ذوب شده و تبخیر می شوند.  این امر امکان به دست آوردن برش های باریک با یک منطقه گرمایش کوچک را فراهم می کند.  در این حالت، هیچ اثر مکانیکی بر روی سطوحی که تحت تاثیر قرار گرفته اند وجود ندارد، بنابراین تغییر شکل احتمالی قطعات اصلی عملاً منتفی است.  در نتیجه، استفاده از پرتوهای لیزر با توان مشخص، دستیابی به بهره وری بالا از برش فلز با کیفیت بالای سطح برش را ممکن می سازد.

این فناوری شامل استفاده از دستگاه‌های مخصوص برش لیزری فلز با کنترل CNC است که برش فلزات ، شمش فولادی تخت یا سه بعدی را در امتداد یک کانتور پیچیده تضمین می‌کند.  روش فلزکاری با استفاده از لیزر، ایجاد کوچکترین برش یا ریز سوراخ را تضمین می کند که امکان تولید قطعات کوچک در دسته های بزرگ را در سریع ترین زمان ، ممکن می سازد.

مهمترین مزایای برش فلزات با لیزر 

برش لیزری فلز با پرتوهای متمرکز با قدرت بالا، برش سریع و باکیفیت فلز نازک نورد شده را فراهم می کند.  به لطف استفاده از تجهیزات تخصصی، برش با پیچیدگی های مختلف قابل انجام است. دستگاه CNC از نقشه های خاصی برای برش استفاده می کند که از رایانه خوانده می شود و در یک برنامه داخلی بارگذاری می شود که به طور خودکار مکان بهینه را برای قرار دادن کانتور روی ورق فلزی انتخاب می کند.

برش لیزری فلز در مقایسه با سایر روش ها دارای ویژگی ها و مزایای زیر است:

1- برش ورق فلز با سرعت بالا.

2- مصرف اقتصادی مواد اولیه که به دلیل عدم وجود ضایعات حاصل می شود.

3- حداقل سطح هزینه برای تولید ، تضمین صرفه جویی قابل توجه در مورد تولید دسته کوچکی از محصولات فلزی است، زیرا نیازی به ساخت قالب برای ریخته گری یا پرس نیست.

4- به لطف استفاده از  CNC، بالاترین دقت برش با حداقل خطا (بیش از 0.05 میلی متر)، عدم انحراف از خطوط برش مستقیم، که به ویژه در مهندسی مکانیک و ساخت ابزار اهمیت دارد، تضمین می شود.

5- برای برش، کافی است به سادگی نقشه ها را با استفاده از یک برنامه خاص تطبیق دهید.

6- کنترل فرآیند برش واضح و ساده است، در حالی که علاوه بر این، می توانید از کنترل کننده های دیجیتال استفاده کنید که مدیریت را بیشتر تسهیل می کند.

7- تطبیق پذیری استفاده: تجهیزات تخصصی امکان برش مواد مختلف از جمله آلیاژهای سخت را فراهم می کند.

8- در فرآیند قرار گرفتن در معرض لیزر، مقیاس تشکیل نمی شود، که برای فلز نورد نازک بسیار نامطلوب است.

9- ویژگی های زیبایی شناختی عالی قطعات تولید شده که باعث می شود برش ها بدون سوراخ یا سایر نقص ها انجام شود که نیاز به پردازش اضافی را از بین می برد.

10- این فناوری پردازش با کیفیت بالا گوشه ها را با حداقل زبری سطح فراهم می کند.

11- تکرارپذیری یکسان محصولات به دست آمده.

برای سفارش برش لیزری آهن در کرج ، می توانید با پارما لیزر تماس بگیرید. 

09121593108   -   www.parmagroup.ir

 

دیدگاه خود را ارسال کنید