آیا شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟

آیا شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

کفش های کتانی یکی از متنوع ترین انواع کفش ها هستند و با توجه به فراگیر بودن سبک غیررسمی، انتخاب بسیاری از افراد می باشند. این نوع کفش های در عین راحتی، کاربردی و شیک بودن یک ایراد مهم دارند و آن هم این است که کفش های کتانی خیلی زود کثیف می شوند. در این صورت یک سوال کاملاً منطقی مطرح می شود که آیا امکان شستن کفش های کتانی در ماشین لباسشویی وجود دارد؟

برای پاسخ دقیق به این سوال که آیا کفش کتانی شما قابل شستشو است یا خیر، بهتر است به دستورالعمل سازنده مراجعه کنید و به برچسب مراقبتی کتانی خود نگاهی بیندازید. . برخی از برندها اجازه شستشوی محصولات خود را می دهند، در حالی که برخی دیگر قاطعانه با آن مخالف هستند. اما قاعده کلی به شرح زیر است:

 امکان شستشو به جنس کفش بستگی دارد.

به طوری که ، کفش های کتانی ساخته شده از جیر طبیعی، چرم، مخمل و نوبوک به طور مطلق قابل شستشو نیستند. همچنین بهتر است از شستن کفش های کتانی با تزیینات زیاد (بدلیجات، پولک دوزی، گلدوزی، نقاشی) خودداری کنید. احتمال اینکه تمام زیبایی کتانی با ضربه شدید ماشین لباسشویی کنده شود ، بسیار زیاد است. بهتر است شستشو و تمیز کردن چنین کفش های کتانی را به خشکشویی بسپارید. شستشو و خشکشویی کتانی ، خشکشویی کفش و حتی کیف را در تهران ، خشکشویی آنلاین حباب ، با حفظ کیفیت انجام می دهد . 

اما کفش‌های کتانی پارچه‌ای و مدل‌های توری به خوبی شستشو در ماشین لباسشویی خانگی معمولی را تحمل می‌کنند. اما برای اینکه آنها را خراب نکنید، باید یکسری نکات را رعایت کنید.

 

نحوه شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی

برای شروع کفش های کتانی در ماشین لباسشویی ، کفش های کتانی خود را  با استفاده از یک برس، از  ماسه و کثیفی درشت پاک کنید و آنها را از روی سطح و کف کفش پاک کنید، سپس کفش های کتانی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

اغلب سنگریزه های کوچک و سایر زباله ها در آج کفش های کتانی گیر می کنند. حتما قبل از شستشو آن ها را بردارید تا به ماشین لباسشویی آسیبی نرسد. می توانید این کار را با یک خلال دندان معمولی انجام دهید.

اگر می توان کفی ها را جدا کرد. در صورت لزوم، آنها را جدا نموده و به آرامی با یک اسفنج مرطوب بشویید. خیس کردن زیاد کفی ها ممنوع است ، زیرا اغلب آنها ساختار پیچیده ای از چندین لایه دارند که به هم چسبیده اند. بنابراین، برای جلوگیری از آسیب، توصیه می کنیم کار خود را به پاک کردن با یک اسفنج مرطوب محدود کنید.

کفش‌های کتانی خود را در یک کیسه مخصوص لباس‌ شویی قرار دهید.

استفاده از کیسه مخصوص برای  کفش های کتانی در ماشین لباسشویی ایده آل است. زیرا این نوع کیسه ها ساختار خاصی دارند که به لطف آن ضربه ها جذب شده  و باعث آسیب نرسیدن به کفش و ماشین لباسشویی می شود. اگر این کیسه ها در دسترس نیست، می توانید از یک روبالشی قدیمی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که می توانید کفش های کتانی را بدون کیف محافظ بشویید اما در این صورت خطر آسیب مکانیکی کفش بیشتر است.

یک برنامه مناسب برای شستشو انتخاب کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما حالت خاصی برای شستن کفش دارد، از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که حالت کفش های کتانی در ماشین لباسشویی معمولاً دارای ویژگی های زیر است: 

- دمای آب - 30 درجه سانتیگراد 

- چرخش - 500 دور در دقیقه، 

- مدت زمان کل برنامه شستشو  - 30-40 دقیقه. 

اگر دستگاه شما چنین حالتی ندارد، این پارامترها را به صورت دستی تنظیم کنید.

اگر برنامه خاصی برای کفش وجود نداشته باشد، مهم نیست. یک برنامه شستشوی لباس ورزشی یا یک شستشوی ظریف (مانند "شستشوی لباس های پشمی) را انتخاب کنید. دمای آب باید 30-40 درجه سانتیگراد باشد.

توجه داشته باشید که دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد را انتخاب نکنید . در غیر این صورت چسبی که با آن زیره چسبانده شده حل می شود و کفش ورزشی غیر قابل استفاده می شود.

سرعت چرخش را حتما چک کنید و در صورت لزوم آن را به صورت دستی تا 500 کاهش دهید. این کار به جلوگیری از آسیب مکانیکی به کفش کمک می کند.

مواد شوینده را اضافه کنید.

استفاده از محصولات مخصوص برای کفش های کتانی در ماشین لباسشویی بهینه است. این محصولات ، مواد تهاجمی کمتری دارند و برای شستشو ی کفش های کتانی مناسب هستند. اگر این محصولات در دسترس نیستند، هم پودر لباسشویی معمولی و هم ژل شستشو جواب می دهد.

به خاطر داشته باشید که هنگام شستن کفش های کتانی، کف آن بسیار بیشتر از شستن لباس های معمولی شل می شود. بنابراین، اگر از محصولات معمولی استفاده می کنید، زمانی که درام کاملاً پر شد، بیش از  5/1 مقدار توصیه شده برای ماشین لباسشویی ، استفاده نکنید .

بعد از شستن کفش های کتانی ، بگذارید تا خشک شوند. 

برای خشک کردن کفش‌های کتانی، می‌توانید از زمین گرم استفاده کنید و کفش‌ها را یک شب روی آن بگذارید، یا از خشک‌ کننده‌های مخصوص کفش استفاده کنید. یک گزینه خوب در تابستان این است که کفش های خود را در بالکن قرار دهید،در هوای تازه آنها سریعتر از داخل خانه خشک می شوند. اما نمی‌توانید کفش‌های کتانی را روی شوفاژ بگذارید یا با سشوار خشک کنید. زیرا خطر تغییر شکل کفش و کنده شدن کف آن وجود دارد.

خشکشویی ایمن کفش و کتانی 

شاید اغراق نباشد اگر بگویم آب دشمن کتانی است .با توجه به ارزش و قیمت کتانی ، بهترین گزینه برای تمیز کردن آنها خشکشویی است . زیرا در خشکشویی با استفاده از حلالهای مخصوص ، انواع کفش و کتانی را با کیفیت بالا شسته و تحویل می دهند. 

برای سفارش شستشوی کفش و کتانی و کیف در غرب تهران ، با خشکشویی حباب تماس بگیرید.

91092732 – 021   -  www.hobabb.com

 

دیدگاه خود را ارسال کنید