نوسان قیمت میلگرد زاگرس

نوسان قیمت میلگرد زاگرس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

قیمت میلگرد به عنوان یکی از مهمترین مواد ساختمانی، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

1- قیمت فلز: قیمت میلگرد در واقع بر پایه قیمت مواد اولیه تولید آن، به عنوان مثال فولاد، محاسبه می‌شود. قیمت فولاد به دلیل تاثیر بسیاری از عوامل، از جمله قیمت سوخت، هزینه تولید و تقاضا، متغیر است.

2- تقاضا: تقاضای بالا برای میلگرد، به دلیل افزایش ساخت و ساز و توسعه بناها، منجر به افزایش قیمت آن می‌شود.

3- تاثیرات اقتصادی: شرایط اقتصادی مثل نرخ ارز، نرخ بهره، نرخ تورم و نرخ بیکاری می‌تواند قیمت میلگرد را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، کاهش نرخ ارز می‌تواند باعث کاهش قیمت میلگرد شود.

4- قیمت حمل و نقل: هزینه حمل و نقل میلگرد نیز می‌تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد. در صورت افزایش هزینه حمل و نقل، قیمت میلگرد نیز افزایش می‌یابد.

5- رقابت در بازار: رقابت در بازار نیز می‌تواند به قیمت میلگرد تاثیر بگذارد. در صورتی که تعداد تولیدکنندگان میلگرد کم باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد و بالعکس.

 

قیمت میلگرد زاگرس

آهن پرایس: فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت روزانه آهن آلات اثرگذار است؛ برخی از این عوامل ثابت هستند و برخی دیگر با تغییرات فصل یا اتفاقات پیش‌بینی نشده در داخل یا سایر کشورها ایجاد می‌شود.

از بین همه محصولات فولادی میلگرد آجدار به دلیل گستردگی دامنه کاربرد در صنایع مختلف پیشگام نوسانات قیمت آهن الات بوده و هر تغییری در روند بازار رخ می‌دهد ابتدا در بازار میلگرد مشاهده می‌شود.

این محصول حیاتی در صنایع گسترده‌ای به طور مستقیم و غیرمستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد از همین رو بررسی نوسانات روزانه این محصول برای فعالان این حوزه حائز اهمیت می‌نماید.

به همین منظور برای تحلیل روند کلی بازار در یک ماه گذشته در مقاله حاضر به بررسی نمودار نوسانات قیمت میلگرد زاگرس پرداخته می‌شود. میلگرد زاگرس به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب جزو برندهای محبوب و پرمصرف به شمار می‌رود. این کارخانه محصولات خود را در سایزهای 8 الی 32 و در گریدهای A3 و A4 تولید می‌کند. گفتنی است میلگرد زاگرس شهرکرد با علامت اختصاری SFZ CT از میلگرد سایر کارخانه‌ها متمایز می‌شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید