معرفی کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری مناسب ارز دیجیتال

معرفی کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری مناسب ارز دیجیتال
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

اگر می‌خواهید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید، باید حتماً با کیف پول سخت ‌افزاری آشنا شوید و بهترین‌های آن را بشناسید. باید بدانید بهترین کیف پول‌های سخت‌ افزاری چه ویژگی‌هایی دارند و به چه‌کاری می‌آیند. کیف پول سخت ‌افزاری همان Hardware Wallet است که نوعی ابزار برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال است. این نوع از ولت‌ها که سخت‌ افزاری‌اند، کاملاً مخالف کیف پول‌های نرم عمل می‌کنند و اصلاً مانند نرم‌افزارهای آفلاین نیستند. به‌طوری‌که این نوع ولت‌ها از گزند هکرها و سرقت دارایی شما درامان‌اند و بهترین گزینه برای معاملات بلندمدت و تریدها هستند.

اگر شما هم در بازار کریپتو کارنسی فعالیت دارید، حتماً می‌دانید که کیف پول سرد مدل‌های متنوعی دارد که بعضی از مدل‌های آن نسبت‌به دیگر ولت‌ها دارای ویژگی و مزایای بهتری هستند.

ولت سخت‌افزاری چیست؟

در ابتدا باید درمورد ماهیت کیف پول سخت ‌افزاری صحبت کنیم، باید بدانید که کیف پول‌های سرد دارای ظاهری مشابه فلش‌های USB هستند. روی این ولت‌ها ذخیرهٔ ارزهای دیجیتال شما به‌صورت فیزیکی و آفلاین امکان‌پذیر است. این نوع ولت‌ها امنیت زیادی دارند و هکرها نمی‌توانند به‌راحتی به آن دسترسی پیداکرده یا اطلاعات شما را بدزدند.

قبل از این‌که با بهترین کیف پول سخت ‌افزاری آشنا شوید، باید بدانید که امکان واریز ارزهای دیجیتال موردنظر به این کیف‌ها فقط با آدرس کیف پول انجام می‌شود. با داشتن این آدرس، می‌توانید بی‌نهایت ارز دیجیتال را بدون محدودیت وارد ولت خود کنید. برداشت و ارسال ارزهای دیجیتال به ولت‌های سرد با کیف پول‌های دیگر تفاوت دارد.

شما باید برای انجام هرگونه فعالیت در جهت خروج دارایی‌های خود از کیف پول سرد، تراکنش موردنظر را تأیید کنید. هنگامی‌که تراکنش موردنظر را توسط ولت سرد خود تأیید کردید، سپس توسط کد خصوصی، رمز ارز شما تائید می‌شود. پس‌ از این تأییدها، می‌توانید دارایی خود را از ولت سرد خارج کنید، بنابراین تفاوت زیادی با دیگر ولت‌ها دارند.

برخی از توسعه‌دهندگان به کلد ولت‌ها امکانات بیشتری اضافه می‌کنند که توسط سیستم کدنویسی انجام می‌شود. برخی از این امکانات شامل این موارد هستند:

  • امکان اشتراک‌گذاری برخی از کوین‌ها با دیگران به‌صورت مستقیم؛

  • توانایی کسب درآمد توسط برخی از کوین‌ها به‌صورت غیرفعال؛

  • انجام عملیات رید و نگه‌داری انواع رمز ارزها به‌طور مطمئن و امن؛

  • امکان دسترسی پروتکل‌های مختلف در انواع بلاک‌چین‌ها مانند DApps-DeFi.

کیف پول سخت‌افزاری چه مزیت‌هایی دارد؟

اگر می‌خواهید شناختی کافی از کیف پول سخت ‌افزاری پیدا کنید و بهترین کیف پول سخت ‌افزاری را بشناسید، باید با مزایای آن نیز آشنا شوید. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می‌کنیم:

ولت‌های سخت‌افزاری برای معاملات بلندمدت و تریدها یک گزینهٔ بسیار مناسب هستند، زیرا برای دسترسی به دارایی و اطلاعات آن، باید به خود کیف‌ پول دسترسی داشت. درواقع اگر کیف پول در دسترس نباشد، عملاً دسترسی به اطلاعات آن نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. همین ویژگی سبب می‌شود دست هکرها از دسترسی به دارایی‌ها و اطلاعات افراد کوتاه شود و امنیت خوبی را به کاربران می‌دهد.

توسط کیف پول سخت ‌افزاری مدیریت چند آدرس توسط یک کیف پول وجود دارد که می‌تواند مزیت مهمی برای کاربران باشد. امکان دسترسی راحت به کیف پول سرد بسیار راحت است و اگر این کیف پول را داشته باشید دیگر به ولت‌های نرم‌افزاری و مشابه آن نیاز پیدا نخواهید کرد.

کیف پول‌های سخت افزاری چه معایبی دارند؟

این نوع کیف پول‌ها علاوه‌بر داشتن مزایا، دارای معایبی هستند که برای تشخیص بهترین کیف پول سخت افزاری باید با آن‌ها آشنا شوید. بهترین کیف پول سرد نیز دارای معایب است، زیرا همان‌طور که گفته شد، برای انتقال دارایی و انجام تراکنش‌ها در بازار ارز دیجیتال، حتماً نیاز به تأییدیهٔ ثانویه وجود دارد. شما فکر می‌کنید این مورد چندان هم جز معایب نیست، اما تنها برای افرادی که معاملات طولانی‌مدت دارند سخت نیست؛ این مورد برای افرادی که تریدهای کوتاه‌مدت یا برخی تریدها را به روش اسکالپینگ انجام می‌دهند، شرایط دشواری را ایجاد می‌کند.

تمام امنیت ولت شما در حفظ و نگه‌داری درست این کیف پول است و شما باید همیشه از آن به‌درستی نگه‌داری کنید. درصورتی‌که ولت و عبارت بازیابی خود را گم کنید، تمام دارایی خود را از دست می‌دهید و دیگر راه بازگشتی نیست.

آشنایی با بهترین کیف پول سخت افزاری

همان‌طور که گفتیم، برای تشخیص بهترین ولت، باید ابتدا با ماهیت، مزایا و معایب آن‌ها آشنا می‌شدید. در ادامه تعدادی از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • ترزور مدل T

این ولت یکی از بهترین ولت‌های سرد در بازار رمز ارزها شناخته‌ شده‌است و تولید کمپانی SatoshiLabs است. کیف پول ترزور با مدل T دارای صفحه لمسی بزرگ و امکان پشتیبانی از طیف وسیع رمز ارزها (چیزی در حدود 1800 تا) را دارد. این امکانات و امنیت بسیار بالای آن سبب شده‌است قیمت بالایی در بین ولت‌ها داشته باشد و طرفداران بسیاری را جذب کند.

  • سیف پل S1

این مدل نیز ازجمله بهترین‌هاست که دارای قابلیت حمل و ابعادی کوچک و مناسب به‌اندازهٔ یک کارت اعتباری است. کارکرد این ولت به‌صورت آفلاین هم امکان‌پذیر است و امکان اسکن QR Code را نیز دارد و از طریق این کد می‌توان به اطلاعات ولت دسترسی پیدا کرد.

  • لجر نانو S

این مدل به‌طور سفارشی‌سازی تولید می‌شود و دارای محبوبیتی زیادی است، زیرا دارای تراشه امنیتی است و رابط کاربری آن بسیار آسان است. این ولت دارای قابلیت پشتیبانی از هزار توکن را دارد و امنیت آن بسیار زیاد است. می‌توان برنامهٔ اتریوم و بیت‌کوین را در ولت نصب کرد و امکان استفاده از آن در سیستم‌های مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و آی‌اواس نیز وجود دارد.

  • کول ولت S

یکی دیگر از بهترین‌های 2022 است دارای ابعاد کوچک و مناسب حمل، نمایشگر لمسی، باتری قابل شارژ و دکمه فیزیکی است. همچنین از بلوتوث و تراشه امنیتی نیز پشتیبانی می‌کند و جز ولت‌های محبوب بین افراد است.

کلام پایانی

هدف این مقاله آشنایی شما عزیزان با کیف پول سخت افزاری و بهترین‌های آن بود که برای شناخت آن‌ها باید با جزئیات نیز آشنا می‌شدید. انواع بهترین کیف پول‌های سخت افزاری، موارد بیشتری در لیست خود دارند که در اینجا تنها به برخی از آن‌ها اشاره شد. موارد دیگر شامل لجر نانو ایکس، لاک باکس، ترزور وان، ان گریو زیرو، کوبو وایولت، اپن دایم و غیره است. این ولت‌ها دارای امنیت بسیار بالایی هستند و افرادی که در بازار کریپتوکارنسی دارایی زیادی دارند، معمولاً آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

منابع :

https://www.blockchain-council.org/cryptocurrency/best-hardware-wallets/

https://wallex.ir/blog/best-hardware-wallet/

 

دیدگاه خود را ارسال کنید