روش ها و هزینه راه انداختن خط تولید تنباکو

روش ها و هزینه راه انداختن خط تولید تنباکو
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 

با افزایش استعمال قلیان در جامعه، مصرف تنباکو نیز افزایش یافته است. که در نتیجه تولید تنباکو با سوددهی بالا توجه بسیاری از تولیدکنندگان را به خود جلب کرده است. امروزه یکی از مشاغل پر درآمد، راه انداختن خط تولید و بسته بندی تنباکو می باشد. که گام اساسی و مهم در تولید و عرضه این محصولات است. برگ تنباکو در طی فرایند تولید به شکل تنباکو مصرفی موجود در بازار در می آید. برای راه انداختن خط تولید تنباکو، ابتدا می بایست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز تولید تنباکو را تهیه نمایید تا بتوانید به راحتی روند تولید آن را طی نمایید. همچنین استفاده از ماشین آلات با کیفیت و پیشرفته، توان تولید تنباکو با کارایی بالا را افزایش می دهد. در نتیجه سود دهی و بازده بالایی خواهد داشت. لذا در ادامه بیشتر به بررسی روش های تولید و هزینه های راه اندازی خط تولید تنباکو خواهیم پرداخت.

هزینه راه اندازی خط تولید تنباکو چقدر است؟

هزینه راه اندازی خط تولید تنباکو به عوامل بسیاری بستگی دارد. شما می توانید خط تولید را به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به منظور کاهش نیروی انسانی، هزینه ها و زمان، توان و ظرفیت تولیدی را افزایش دهید.  متریال یا دستگاه هایی که در تولید و بسته بندی تنباکو مورد نیاز است می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش یا کاهش هزینه ها به همراه داشته باشد. برای راه اندازی خط تولید تنباکو، ابتدا به سرمایه چشمگیری نیاز داریم. این روز ها قیمت توتون روز به روز در حال افزایش است. که همین نشان می دهد که نرخ بازگشت سرمایه بسیار سریع می باشد. یکی از مزیت های راه اندازی خط تولید تنباکو، به کار گیری حداقل نیروی انسانی در روند بسته بندی دستگاه می باشد. در صورت است که هزینه های کارگری کاهش می یابد و در کمترین زمان می توانید تعداد بیشتری بسته تنباکو را آماده و به بازار عرضه نمایید. باید در نظر داشت که امروزه مصرف قلیان، یکی از سرگرمی های افراد محسوب می شود. و به دلیل تقاضای بالای تنباکو، این کسب و کار و خط تولید، سود قابل توجهی می دهد. به طور کلی هزینه ی راه انداختن خط تولید تنباکو به قیمت دستگاه تنباکو، دستگاه بسته بندی، دستگاه بلندر، دستگاه میکسر و تجهیزات دیگر بستگی دارد. به طور کلی، اولین گام در راه انداختن خط تولید تنباکو، محاسبه سرمایه اولیه می باشد.

7

دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید تنباکو

برای شروع  خط تولید تنباکو، به دستگاه هایی نیاز داریم تا بتوانیم خط تولید را راه اندازی کنیم. دستگاه شستشو یکی از اولین دستگاه هایی است که در خط تولید تنباکو مورد نیاز است. این دستگاه در دو مدل وان پلی اتیلن و وان اتوماتیک استیل ساخته می شود. که به دلیل کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به عمل شستشو، وان اتوماتیک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. پس از دستگاه شستشو، به دستگاه خشک کن سانتریفیوژ برای آبگیری نیاز داریم که می تواند آب حاصل از شستشوی تنباکو را به طور کامل بگیرد. نکته بسیار مهم در خصوص خشک کردن تنباکو حفظ کردن کیفیت آن است. علاوه بر این، یکی از مهم ترین دستگاه های مورد نیاز راه اندازی خط تولید تنباکو میوه ای، میکسر می باشد.

 پس از آنکه تنباکو کاملا خشک شد برای خرد کردن آن، به یک مخلوط کن قوی نیاز داریم تا تنباکو را همراه با مواد افزودنی و آب به طور یکنواخت مخلوط کند.  برای جلوگیری از زنگ زدگی و فاسد شدن تنباکو نیز جنس بدنه آن از استیل ساخته شده است و می تواند کیفیت و ترکیب تنباکو را هنگام خرد کردن ثابت نگه دارد. یکی دیگر از تجهیزاتی که برای ورز دادن تنباکو به آن نیاز داریم، دستگاه خمیر می باشد که همراه با یک جفت غلطکی که دارد به راحتی تنباکو را ورز می دهد. در نهایت هم غلطک های شکل دهی، تنباکو را فرم می دهند. همچنین در خط  بسته بندی تنباکو، ما نیاز به چندین دستگاه مجزا داریم. دستگاه های مورد نیاز برای بسته بندی، دستگاه پیلوپک، دستگاه کارتونینگ و سلفون کش جعبه می باشند.

8

نکات مهمی که در راه اندازی خط تولید تنباکو باید بدانیم

قبل از شروع هر کسب و کاری، ابتدا باید اطلاعات کافی را در مورد آن شغل داشته باشیم. تا بتوانیم سود قابل توجهی را از آن دریافت کنیم. برای راه انداختن خط تولید تنباکو، به یکسری تجهیزات و ماشین آلاتی نیازمندیم. دستگاه ها در گذشته بیشتر به صورت دستی بودند که هم مدت زمان بیشتری صرف تولید تنباکو میشد و هم نیازمند منابع انسانی بیشتری بود. اما امروزه دستگاه ها به صورت اتوماتیک هستند که هم روند تولید تنباکو را سرعت می بخشد و هم باعث شده که هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد. استفاده از دستگاه های با کیفیت بالا در خط تولید تنباکو سبب می شود تا عمر این دستگاه زیاد باشد و بر کیفیت تنباکو نیز اثر مثبت داشته باشد. همانطور که می دانید، امروز مصرف قلیان یکی از تفریحات افراد به حساب می آید و به همین منظور تولید تنباکو نیز افزایش یافته است. با راه اندازی خط تولید تنباکو می توانید به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

مزایای راه اندازی خط تولید تنباکو

از مزایای اصلی دستگاه هایی که در روند تولید تنباکو استفاده می شود، کم هزینه و به صرفه بودن آن هاست. به دلیل اتوماتیک بودن دستگاه ها، دیگر خیلی نیاز به اپراتور ندارید. به منظور تقاضای بالای تنباکو، کارآفرینان و تولیدکنندگان زیادی در حوزه تولید تنباکو سرمایه گذاری می کنند و سود زیادی را توسط این خط تولید بدست می آورند. هدف از سرمایه گذاری، کسب سود بالا می باشد. سود تولید تنباکو به سرعت و نوع دستگاه و تجهیزات، تعداد نیروی انسانی و دیگر عوامل بستگی دارد.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد، برای راه اندازی خط تولید تنباکو به تجهیزات و دستگاه هایی نیاز است که بتواند محصول خوبی را تولید کند. اگر بتوانید خط تولید تنباکو با کیفیت بالا را همراه با قیمت مناسب راه اندازی کنید، می توانید به سود بسیار بالایی در این کسب و کار دست پیدا کنید. همچنین هزینه راه اندازی خط تولید به عوامل بسیاری بستگی دارد. که در مقاله به طور کامل ذکر شده است.

 

منبع: https://newbp.ir/karafarini/tarh-tojihi-1401/Fruit-tobacco https://www.salameno.com/news/55414454/

https://tarhefani.com/tobacco-production-justification-plan/

 

 

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید