نقد و بررسی کیف پول های سخت افزاری

ورود به دنیای رمز ارزها شما را با مفاهیم جدیدی روبه‌رو خواهد کرد. کیف پول سخت افزاری یکی از آن مفاهیم است که برای حضور و ادامه فعالیت در دنیای کریپتو به شدت به آن نیاز دارید. جهت آشنایی بیشتر راجع‌به ویژگی‌ها، کارکرد، مزایا و معایب این کیف پول تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

نقد و بررسی کیف پول های سخت افزاری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallet) یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است. به این کیف پول‌های دیجیتالی، کیف پول سرد نیز گفته می‌شود. کیف پول‌های سرد در مقابل نوع گرم که همان والت‌های نرم افزاری هستند، قرار می‌گیرند و از ویژگی‌ها و مزایای خاصی برخوردار هستند. بسیاری از کاربران و معامله‌گران رمزارزها این کیف پول را به نوع دیگر ترجیح می‌دهند. از طرفی برخی معایب کلد والت عده‌ای را به سمت کیف پول‌های دیگر کشانیده است.

در ادامه مطالب بیشتری راجع‌به این والت‌ها بیان کرده‌ایم.

  • ویژگی‌های کیف پول‌های سخت افزاری

مهم‌ترین مشخصه کیف پول‌های سخت افزاری، ماهیت فیزیکی آن‌هاست. این کیف پول‌ها معمولاً یک قطعه سخت افزاری شبیه به فلش USB هستند. البته برخی از آن‌ها ابعادی شبیه به یک کارت اعتباری دارند. شما می‌توانید کیف‌ پول‌های سرد را در هر مکانی که دوست دارید نگه‌داری کنید. به عبارتی با ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود در یک قطعه فیزیکی و نگه‌داری آن در مکانی امن (گاوصندوق و ...) دارایی‌های شما از خطر هک و سرقت در امان خواهد بود. با توجه به آنچه گفته شد، امنیت بالا نیز دومین ویژگی مثبت این کیف پول‌های سرد به‌شمار می‌رود.

  • نحوه استفاده از کیف پول سخت افزاری

نحوه انتقال پول به کیف پول ارز دیجیتال در نوع سخت افزاری و نرم افزاری متفاوت است، بنابراین بهتر است روش استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری را به‌خوبی بلد باشید. واریز دارایی یا انتقال رمز ارزها به این کیف پول فقط از طریق آدرس کیف پول میسر می‌شود.

کاربر می‌تواند هر میزان ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره کند، اما برای انجام هرگونه فعالیت در کیف پول‌های سرد (واریز یا برداشت دارایی‌ها) ابتدا باید این تراکنش‌ها با کلد ولت تأیید شود، سپس تراکنش مدنظر به‌وسیله رمز ارز تأیید شده و درنهایت امکان برداشت دارایی از کیف پول خود را خواهد داشت.

  • ویژگی‌های اکسترا در برخی کیف پول‌های سرد

برخی کیف پول‌های سخت افزاری یا کلد ولت قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نسبت‌به نمونه‌های مشابه خود دارند. برخی از این امکانات که به‌وسیله کدنویسی و توسط برنامه‌نویسان ایجاد شده، شامل موارد زیر است.

  • امکان اشتراک گذاری مستقیم برخی از Coinها با دیگران؛

  • امکان کسب درآمد غیرفعال به‌وسیله برخی از Cionها؛

  • امکان خرید رمز ارزها و ذخیره آن در شرایطی امن؛

  • دسترسی به پروتکل‌های DApps-DeFi در Blockchainهای مختلف.

 

  • مزایا و معایب کیف پول‌های سخت افزاری

مزایا:

در ابتدای مقاله دو ویژگی مهم و مثبت کیف پول‌های سخت افزاری یعنی ظاهر و امنیت در برابر هک را بیان کردیم. علاوه‌بر این دو ویژگی می‌توان به امکان ترید و معاملات طولانی مدت اشاره کرد. به عبارتی در صورت داشتن کیف پول‌های سخت افزار، شما می‌توانید مدت بیشتری در یک معامله بمانید، چراکه دسترسی به اطلاعات کیف پول شما تنها با در دست داشتن کیف پول امکان‌پذیر است و کیف پول سرد شما پیش خودتان و در مکانی امن قرار دارد.

دسترسی آسان و امکان مدیریت چندین آدرس با استفاده از یک کیف پول، ویژگی‌های مثبت دیگر کیف پول‌های سرد محسوب می‌شود. ویژگی‌ها و مزایای ذکرشده منتج به محبوبیت این گجت‌ها نزد کاربران و معامله‌گران کریپتو شده‌است.

معایب:

حتی بهترین کیف پول سرد نیز عاری از عیب و ویژگی‌های منفی نیست. بر همین اساس، در این مطلب که قرار است کیف پول‌های سرد نقد و بررسی شوند، باید به این موضوع نیز بپردازیم. دو ویژگی زیر را می‌توان جزء معایب این کیف پول‌ها محسوب کرد:

  1. دشواری تأیید ثانویه تراکنش‌ها خصوصاً در معاملات کوتاه مدت و اسکالپینگ؛

  2. خطر سرقت یا گم شدن کیف پول که منجر به از دست رفتن دارایی خواهد شد.

 

 

  • انواع کیف پول سخت افزاری

پیش از خرید کیف پول سرد بهتر است انواع کیف پول‌های سرد یا همان سخت افزاری موجود را بشناسید. در ادامه چند مورد از بهترین کلد ولت‌ها را معرفی می‌کنیم:

  1. کیف پول ترزرو (Trezor hardware walletمدل T: (متن باز، امنیت بالا،صفحه نمایش لمسی، پشتیبانی از 1800 ارز دیجیتالی، پشتیبانی از اغلب سیستم عامل‌ها به جز IOS)
  2. کیف پول لجر نانو ایکس ( Ledger Nano X hardware wallet): (پشتیبانی از 1600 ارز دیجیتال، فضای ذخیره سازی زیاد، امنیت بالا، دسترسی آسان و نظارت کامل بر دارایی‌ها، سازگار با موبایل و کامپیوتر، قابلیت بلوتوث و اتصال از راه دور، امکان نصب بیش از 100 برنامه بلاکچین، اتصال به لپ تاپ از طریق USB و پشتیبانی از سیستم‌‌های عامل مختلف از قبیل مک، لینوکس، ویندوز، اندورید و ios)

  3. کیف پول سیف پل (Safepal S1 hardware wallet): (پشتیبانی از 10.000 توکن حمل آسان به‌خاطر ابعادی در حد یک کارت اعتباری، قابلیت اسکن QR و اتصال آسان‌تر از بلوتوث و وای‌فای)

  4. کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S hardware wallet): (پشتیبانی بیش از 1000 تکن، برخورداری از تراشه امنیتی و رابط کاربری آسان و راحت، سازگار با سیستم‌های عامل مختلف، قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و در اتصال به اندروید و آی او اس با استفاده از کابل OTG)

  • قیمت کیف پول سخت افزاری

هرکدام از کیف پول‌های سخت افزاری فوق‌الذکر، از نظر طراحی ظاهری، سازگاری، قابلیت‌ها و تعداد رمزارزهایی که پشتیبانی می‌کنند، با هم تفاوت دارند. چنین مواردی بر قیمت کیف پول سرد ارز دیجیتال تأثیرگذار هستند.

جمع بندی

کیف پول سخت افزاری یا کلد ولت به صورت یک قطعه فیزیکی طراحی شده است که امکان ذخیره و دسترسی آسان به دارایی‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. مهم‌ترین مزیت این کیف پول‌ها امینت آنهاست. کیف پول‌های سخت افزاری هرچند که از حمله هکرها در امان هستند، اما ممکن است مورد سرقت یا گم شدن قرار بگیرند. در این صورت اگر کاربر عبارت بازیابی خود را فراموش کرده باشد، دسترسی به اطلاعات و دارایی‌هایش غیرممکن خواهد بود.

برخی از بهترین کیف‌ پول‌های سخت افزاری را در این مقاله نام بردیم. اما تعداد این کیف پول‌ها بیشتر است و هرکدام از کارایی متفاوتی برخوردارند و البته با قیمت متفاوتی نیز به فروش می‌رسند. بهتر است پیش از خرید انواع مدل‌های کیف پول سرد را به خوبی بشناسید.

منبع :

https://businessuni.net/what-is-the-best-hardware-wallet-in-2022/

https://www.guru99.com/best-hardware-wallet-crypto.html

 

دیدگاه خود را ارسال کنید