آشنایی با شماره شبا بانک ملت

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

ما میخوایم در ابتدا قبل از آشنایی با شماره شبا بانک ملت نگاهی بر عملکرد و تاریخچه بانک ملت داشته باشیم.

بانک ملت از ترکیب بانک های مثل تهران، داریوش، بین المللی ایران، عمران، بیمه ی ایران و عرب، پارس، تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در سال 1359 به وجود اومده. و کارش رو در همون سال آغاز کرده و با این ادغام سرمایه اش 33 میلیارد بوده.

بانک ملت با نظر وزیران به بانک سهامی عام تبدیل شده و الان هم از بزرگترین بانک های کشوره که زیر نظر دولت فعالیت می کنه.

هدف های بانک ملت اینه که فناوری اطلاعات رو توسعه بده و تمرکزش رو بیشتر در قسمت مدیریت ارتباط با مشتری و همینطور بر کیفیت خدمات قرار بده و شاخص های عملکرد رو بهبود بده.

بانک ملت به رشد و بهره وری، سود، هماهنگ کردن اهداف فردی و بخشی و سازمانی هم توجه ویژه داره.

 

بانک ملت افتخاراتی در سطح ملی و هم بین المللی داره:

رئیس جمهور قبلی تقدیری از بانک ملت انجام داده، بانک ملت رتبه برتر در بانک های تجاری کشور رو نیز در رزومه خودش داره، گواهینامه ISO9001  رو هم از موسسه بین المللی MOODY  گرفته، در سال  در سال 85 و 87 تقدیری از وزیر اقتصاد و دارایی داشته، در سال 85 جزو 5 سازمان برتر در موضوع مربوط به سلامت اداری و مبارزه علیه فساد بوده. در سال 82 رتبه اول رو داشته در ارزیابی عملکرد، سال 93 رتبه 6 ام رو در بین صد شرکت برتر داشته ، عنوان برتری در حوزه فناوری و سلامت اداری  و همینطور عنوان کارآفرین برتر رو کسب کرده، تندیس های زیادی از جمله برند محبوب، صداقت در بانکداری، برند محبوب در خدمات الکترونیکی، صداقت در بانکداری، بانک محبوب ایران، شرکت برتر ایرانی رو در سال های مختلف بدست آورده. بانک ملت شماره شبا را نیز برای راحتی امور نقل و انتقالات بین بانکی برای مشتریانش فراهم نموده و روش های دریافت شماره شبا بانک ملت را نیز آسان نموده است که این خدمت نیز جزو کوچکترین خدمات این بانک است.

 

مسئولیت اجتماعی بانک ملت

بانک ملت مسئولیت اجتماعی رو خیلی مهم می دونه و در این زمینه فعالیت هایی رو انجام میده. این فعالیت ها در زمینه امور خیریه و بشر دوسانه هستند. این کار ها رو بر اساس استانداره های جهانی انجام میده.

بانک ملت در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی خیلی نقش داره و کار های در این حوزه ها انجام میده و بانک ملت قصد داره این مسئولیت اجتماعی رو برجسته کنه و در کارکنان نهادینه کنه.

مسئولیت اجتماعی بانک شامل مسئولیت های اقتصادی و اخلاقی و بشر دوستانه هستش.

بانک ملت مسئولیت های اجتماعی ای رو در کار خودش قرار میده که هم با اهداف بانک هم جامعه در یک جهت باشه.

خط مشی های بانک :

داشتن مسئولیت اجتماعی در برابر کارکنان

مصرف منابع و انرژی رو کنترل می کنه

توجه لازم و حفظ محیط زیست

ارتباط برون سازمانی

همکاری و فعالیت و مشارکت کارکنان و مشتری

ایجاد فرهنگ

فعالیت های خیر خواهانه و انسان دوستانه

آشنایی با شماره شبا بانک ملت

 

اگر ما آشنایی با شماره شبا بانک ملت داشته باشیم برامون بسیار مفیده و امور رو می تونیم راحت تر انجام بدیم و این اتفاقی است که از زمان به وجود اومدن این شناسه در این چند سال افتاده.

 

شبا یا (IBAN) شناسه ایه که به وسیله بانک مرکزی برای کار های بانکی و بین المللی و استاندارد ISO13616  ایجاد شده.

بعد ها قراره این شماره شبا جایگزین شماره حسابی که الان وجود داره بشه. نقل و انتقال های الکترونیکی توسط شبا انجام میشه. با به وجود اومدن شماره شبا تغییرات زیادی به وجود اومد و روند انجام کار ها هم سرعت بیشتری گرفت. شبا 24 رقم هست و این شماره برای هر حساب منحصر به فرده. شما اگه میخواین حواله بین بانک ها رو انجام بدین بی شک به شماره شبا نیاز دارین و این شناسه یک امر ضروری است.

 

شبا تمام اطلاعات حساب رو داره شما برای انتقال وجه نیازی به جزئیات ندارید و یا برای حواله ها هم به همین صورت است که شما نیازی به دانستن اطلاعات حساب نخواهید داشت. شبا از اشباه جلوگیری میکنه و این یه ویژگی خیلی مهم و مورد توجه درباره شبا هستش.

شماره شبا رو خیلی از کشور ها استفاده می کنن اما نکته ای وجود داره این که شماره شبا با دوحرف شروع میشه که این دو حرف، حروف اختصاری هر کشوره و برای کشور ما این دو حرف IR  می باشد.

 

آشنایی با نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

شماره شبا از 2 قسمت 2 رقمی و 5 قسمت 4 رقمی تشکیل شده و این قسمت ها با فاصله از هم جدا میشن. 19 رقمی که در قسمت راست قرار داره به شماره حساب بانک شبیه است و یه جورایی از همون شماره حساب ساخته شده. بقیه رقم های شماره شبا مواردی مانند ارقام کنترل کننده، کد بانک (کد بانک ملت عدد 012 است) و نوع حساب هستند.

برای اینکه آشنایی با شماره شبا بانک ملت به شکل بهتری ذکر بشه با چندین روش از نحوه دریافت شماره شبا این بانک آشنا می شیم.

روش های دریافت شماره شبا بانک ملت

برای بدست آوردن شماره شبا راه های مختلفی هست بانک ملت دارای سه نوع حساب مختلف هستش: حساب جاری یا جام، حساب قرض الحسنه ملت و حساب کوتاه مدت و همه ی این نوع از حساب ها دارای شناسه منحصر به فرد خود یعنی شماره شبا هستند.

شماره شبا می تواند از شماره حساب به دست بیاد برای این کار، روش های مختلفی وجود داره که یک مورد سایت رده است. شما با عضویت در این سایت می تونید با وارد کردن شماره حساب و تایپ عبارت امنیتی شماره شبا حساب خود را داشته باشید.

از سایت تهران شارژ هم می توان با شماره حساب به شماره شبا دسترسی داشت. این سایت نیز بسیار خدمات خوبی ارائه میکنه.

سامانه بسطام مرتبط به خود بانک ملت هستش که از این سامانه هم میشه با وارد کردن شماره حساب بانک ملت به شماره شبا دسترسی پیدا کرد.

دریافت شماره شبا با شماره کارت

شماره شبا از طریق شماره کارت هم انجام میشه و سایت رده این امکان رو برای بانک ملت فراهم کرده که شما می تونید با مراجعه و عضویت در این سایت شماره شبا حسابتون رو از شماره کارت بدست بیارید.

در حال حاضر سایت تهران شارژ امکان بدست آوردن شماره شبا از شماره کارت رو نداره اما به زودی این امکان رو در سایتش اضافه خواهد کرد.

البته بدست آوردن شماره شبا از شماره حساب از طریق خودپرداز ها، مراجعه به شعبه بانک و ... نیز امکان پذیر است.

اما این روش های اخیر(خود پرداز یا مراجعه حضوری به بانک ها) امروزه کمتر استفاده میشه و به علت شرایط بیماری کرونا و همه گیری آن در جامعه مردم بیشتر از خدمات غیر حضوری استفاده می کنن و روش های غیر حضوری رو امن تر از روش های حضوری می دانند. هریک از ما به عنوان یک شهروند وظیفه داریم در شرایط کرونا حافظ سلامت خود و دیگران باشیم.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید