در فارکس روزانه باید انتظار چند پیپ سود را داشت؟

در فارکس روزانه باید انتظار چند پیپ سود را داشت؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

امروزه افراد زیادی روی به‌سوی بازارهای مالی ازجمله فارکس آورده‌اند و علاقه‌مند به انجام معاملات خریدوفروش در سطح بین‌المللی هستند. بازارهای مالی مانند فارکس، فضایی برای افراد فراهم می‌کند که با کمترین سود و کمترین سرمایه هم بتوانند در 24 ساعت روز به سود برسند، اما همیشه افرادی موفق‌تر هستند که با اطلاعات بیشتر و درست‌تری وارد این بازار شوند. درصورتی‌که دانش کافی داشته باشید، می‌توانید از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. بازار فارکس نیاز به ریسک دارد، اما این ریسک‌ها در صورتی خطرناک هستند که بدون علم انجام شوند.

اگر دانش، تخصص و تجربهٔ کافی در این بازار را داشته باشید و زمان مناسبی را برای آن صرف کنید، به نقاط سودآور خوبی می‌رسید. در این صورت می‌توانید تشخیص دهید چند پیپ سود در فارکس خوب است و چگونه بفهمید روزانه چقدر در فارکس سود کنیم.

 

سود روزانه در فارکس چگونه است؟

در ابتدا افرادی که می‌خواهند وارد بازار فارکس شوند و به ترید بپردازند، باید بدانند که این بازار 24 ساعت روز و از روز دوشنبه تا جمعه فعال است. افراد می‌توانند در زمان مذکور، خریدوفروش خود را در این بازار انجام دهند و در صورت انتخاب‌های هوشمندانه، به سود بالایی برسند. در این بازار لیکوئیدیتی یا نقدینگی بالاست و همین فاکتور سبب شده‌است این بازار نسبت‌به دیگر بازارهای مالی برتری بیشتری داشته باشد. این یعنی در هر زمانی که اقدام به خریدوفروش کنید، شرایط عرضه برای شما وجود دارد یا برای فروش نیز مشتری مهیاست. در این صورت دیگر نیازی به منتظر بودن در این بازار نیست، اما باید بدانید چند پیپ سود در فارکس خوب است. باید بدانید که با وجود همهٔ مزایای سرمایه‌گذاری در این بازار، نیاز به چه اطلاعاتی دارد و افراد زیادی هستند که با زیان‌های زیادی مواجه می‌شوند. برخی افراد در این بازار رفتارهایی هیجانی انجام می‌دهند که بسیار غیرحرفه‌ای است و آن‌ها را به دردسرهای بزرگی می‌اندازد.

اگر بخواهیم بر این اساس محاسبه کنیم که می‌توانیم روزانه چقدر در فارکس سود کنیم، کار سختی است و هنر خاصی می‌خواهد. درصد بسیار کمی از فعالان بازار فارکس می‌توانند آن را تخمین بزنند و دیگران ممکن است متحمل ضرروزیان‌هایی شوند، بنابراین داشتن دانش کافی اصل اساسی و مهمی برای تاب‌آوری و کسب سود در بازار فارکس است.

مطالعه کنید: تفاوت تریدینگ ویو و متاتریدر

عوامل مؤثر در سود روزانهٔ فارکس

این‌که بدانید روزانه چند پیپ سود در فارکس خوب است، به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد و باید آن‌ها را خوب بشناسید. این عوامل شامل میزان دارایی، شرایط خاص موجود در بازار، اخبار، آپدیت‌ها و استراتژی درست مدیریت ریسک است.

شما باید این را در نظر داشته باشید که ترید در بازار فارکس بسیار ریسکی است و ممکن است با انجام ریسک‌های به‌جا، سود خوبی را کسب کنید. همچنین اگر ریسکی را بدون اطلاعات و به‌صورت هیجانی انجام دهید، احتمال ضرروزیان دیدن بسیار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از شروع معاملات خود، یک برنامهٔ معاملاتی درست و استراتژی مدیریت ریسک قوی برای خود طراحی کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که کارگزاران اهرم‌هایی را ارائه می‌کنند که توانایی تأثیرگذاری بالایی روی بازدهٔ بالقوه برای شما دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر یک تریدر حسابی دارای ده هزار دلار داشته باشد و در هر معامله 2% ریسک کند که معادل 200 دلار است، در هر معامله به‌طور میانگین 3% بازدهی دارد. این یعنی به‌طور روزانه می‌تواند 600 دلار سود خالص کسب کند و رو به رشد باشد. باوجوداین توسط اهرم بالاتر افزایش بازدهی وجود خواهد داشت، اما در این صورت خطر نیز افزایشی می‌شود.

حال می‌توانیم متوجه شویم روزانه چقدر در فارکس سود کنیم و چگونه هنگام نقطه خطر باید ریسک مناسب انجام دهیم. البته اگر می‌خواهید بدانید روزانه چند پیپ در فارکس خوب است، باید بدانید این سود به‌صورت روزانه ثابت نیست و براساس شرایط متفاوتی که در بازار پیش می‌آید یا اتفاق‌های سیاسی، ممکن است نوسان داشته باشد.

در برخی روزها چند پیپ سود قابل‌محاسبه دقیق نیست، زیرا ممکن است شرایط سبب سود شود و برای برخی افراد ضرر به همراه داشته باشد. بهترین راه‌حل می‌تواند طراحی و داشتن رویکردی بلندمدت و طرزی فکری توأم با دانش تخصصی باشد که می‌تواند در طول زمان دستیابی به بازدهی مناسب را افزایش دهد.

البته باید یادآور شویم که دستیابی به سود و بازدهی مناسب نیاز به صرف زمان و پایداری نسبت آن دارد همچنین تلاش و کوشش مضاعف نیز تأثیرگذار است و نباید تنها به شانس بسنده کرد. رسیدن به نقطهٔ سود ثابت در فارکس کار راحتی نیست و به پایداری، صبوری، انضباط، تلاش و صرف زمان نیازمند است. افراد باید مدام به‌دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های خود باشند تا بتوانند به نقاط مثبت و خوبی دستیابی پیدا کنند. تنها در این صورت است که می‌فهمید چند پیپ سود در فارکس خوب است و به‌سمت پیشرفت قدم برمی‌دارید.

تریدرهای حرفه‌ای چند پیپ سود را به‌طور روزانه تخمین می‌زنند؟

معامله‌گران پروفشنال تعداد مشخصی را برای پیپ روزانه در نظر نمی‌گیرند، زیرا رفتار بازار به‌طورکلی قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان برای هر معامله‌ای مشخص کرد که چه مقدار پیپ در انتظار است. تعداد پیپ می‌تواند براساس استراتژی طراحی‌شده توسط معامله‌گران و هدف معین آن‌ها متفاوت باشد.

معامله‌گران اسکالپر و پوزیشن شرایط متفاوتی برای دریافت پیپ موردنظر دارند، اسکالپرها به‌طور روزانه معاملات متفاوتی انجام می‌دهند و در هرکدام منتظر پیپ‌های کمتری هستند. معامله‌گران پوزیشن چند پیپ سود را در نظر می‌گیرند؟ آن‌ها تفکری بلندمدت داشته و به دنبال پیپ بیشتر هستند، اما می‌دانند که باید معاملاتشان در طولانی‌مدت باز بماند.

سخن نهایی

این‌که دریابیم چقدر پیپ سود در فارکس خوب است، نیازمند داشتن تجربه و دانش تخصصی کافی است و هرکسی توانایی تحلیل آن را ندارد. همچنین با توجه به شرایطی که بازار دارد، نوسان همیشه وجود دارد و نمی‌توان به تخمین سود روزانه اکتفا کرد و باید به‌طور مداوم به دنبال تحلیل بود. افرادی که استراتژی درست و هدفی مشخص برای معامله‌گری در بازار فارکس تعیین می‌کنند، معمولاً متوجه می‌شوند چند پیپ سود در فارکس خوب است. افرادی هم که با هیجان در این بازار به‌طور کورکورانه فعالیت دارند، به سود خوبی نمی‌رسند و در شرایط یکسان با دیگر تریدرها دچار ضررهایی نیز می‌شوند، بنابراین برای رسیدن به سودآوری و بازدهی طولانی‌مدت، اطلاعات خود را بالا ببرید و به‌طور مداوم به دنبال یادگیری باشید و از اخبار و شرایط سیاسی روز نیز عقب نمانید.

منبعzburse.vip

 

دیدگاه خود را ارسال کنید