راهنمای لازم برای خرید به صرفه آهن آلات

راهنمای لازم برای خرید به صرفه آهن آلات
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

آهن امروزه تبدیل به یکی از اصلی‌ترین متریال‌ها در هر صنعتی شده که حالا هر کدام از همین صنایع، از آهن به روش مختلفی استفاده می‌کنند؛ در هر صورت برای استفاده از آهن، شما ابتدا باید آن را خریداری کنید. ولی بسیاری از افراد تازه کار هم هستند که با نکات قبل از خرید آهن آشنا نیستند.

درواقع آنها اینگونه فکر می‌کنند که مثلا آهن با آهن هیچ فرقی ندارد! در صورتی که این طرز فکر اشتباست. یادتان باشد که کیفیت مواد اولیه می‌تواند بر روی کیفیت نهایی پروژه شما، تاثیرگذار باشد. برای همین در ادامه این مقاله قصد داریم تا نکات لازم که باید در زمان خرید آهن بدانید را به شما معرفی کنیم.

 

1. مشورت با افراد باتجربه

همیشه سوالاتی به مانند چگونه خرید بصرفه آهن آلات داشته باشیم و یا چه نوع آهنی بخریم و سوالاتی از این قبیل، از سمت افرادی است که معمولا تجربه لازم در زمینه بازار آهن آلات را ندارند. برای همین پیشنهاد می‌شود که اگر شما تجربه ها لازم در این زمینه ندارید، حتما از یک فرد باتجربه کمک بگیرید.

همانطور که در مقدمه هم توضیح دادیم، آهن جزو متریال‌های اصلی هر صنعتی به شمار می‌رود که اشتباه جنس بی‌کیفیت، می‌تواند بر روی کیفیت نهایی پروژه شما تاثیر منفی را بگذارد. پس شما باید هر کاری که لازم است را انجام دهید تا بتوانید یک جنس باکیفیت برای پروژه خودتان بخرید.

6

شما میتوانید با کارشناسان تهران آهن مشاوره گرفته و اطمینان کامل از خرید آهن را کسب کنید.

  

2. آگاهی از قیمت قبل از خرید

مورد بعدی که باید قبل از اینکه اصلا اقدام به خرید آهن کنید به آن آگاه باشید، بررسی قیمت‌های آهن مدنظرتان است. آهن‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها نیز دارای قیمت‌های خاص خودشان هستند. موارد مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر روی قیمت محصولات شما، تاثیرگذار باشد که برخی از مهم‌ترین آنها مربوط به قیمت دلار، تقاضا جهانی، کارخانه تولیدکننده و ... هستند.

جهت مشاهده قیمت آهن کیلویی کلیک کنید.

ولی چیزی که واضح است، این است که قیمت آهن به صورت روزانه و بر اساس قیمت جهانی، بروزرسانی می‌شود. برای همین شما با آگاهی از قیمت‌ها، می‌توانید از مشکلاتی به مانند گران‌فروشی جلوگیری کنید تا هزینه‌های زیادی را برای محصول خودتان خرج کنید.

7

برای استعلام قیمت هم می‌توانید از سایت‌های فروش آهن آلات به مانند تهران آهن استفاده کنید.

 

3. کارخانه تولید کننده

همانطور که در بالاتر هم توضیح دادیم، کارخانه تولید کننده آهن مدنظر شما می‌تواند بر روی قیمت نهایی آهن، تاثیر مستقیمی بگذارد. ولی به غیر از بحث قیمت، کارخانه تولید کننده می‌تواند بر روی کیفیت آهن نیز تاثیر گذار باشد.

درواقع هر کدام از کارخانه‌های تولید کننده، فرمول و استاندارهای مختلفی را برای ساخت آهن استفاده می‌کنند و به همین منظور می‌تواند باعث شود تا هر کدام از آنها، دارای کیفیت و ویژگی‌های مختلفی باشند.

البته موارد دیگری به مانند فاصله کارخانه تا محل موردنظر خودتان را هم باید در نظر بگیرید؛ چون هر چه فاصله بیشتر باشد، قطعا هزینه حمل و نقل نیز بیشتر می‌شود.

البته در تیتر بعدی به خوبی درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

4. چه مقدار آهن نیاز دارید؟

در مرحله بعدی، شما باید بررسی کنید که پروژه شما، چه مقدار آهن را نیاز دارد. همیشه یادتان باشد که یکی از اصلی‌ترین قانون‌های سود بیشتر، در کم کردن هزینه‌های اضافی است؛ برای همین اگر شما اطلاعی از آهن مورد نیاز خودتان نداشته باشید و هزینه‌های بیشتری را برای خرید آنها پرداخت کنید، عملا باعث می‌شود تا هزینه‌های شما بیشتر شود.

اگر هم نمی‌دانید که باید آهن موردنیاز برای پروژه شما چقدر است، بهتر است که از کارشناس کمک بگیرید. این کارشناس‌ها پروژه شما را بررسی می‌کنند و سپس مقدار موردنیاز آهن برای پیشبرد پروژه شما را اعلام می‌کنند.

قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن تمام شده باعث تاثیر بالای قیمت تمام شده پروژه ی شما خواهد شد پس با دقت کامل اقدام به خرید کنید تا به صرفه تمام شود.

 

 

5. هزینه ی حمل و نقل آهن آلات

8

حمل و نقل هم یکی دیگر از نکاتی است که شما باید قبل از اینکه به سراغ خرید آهن بروید، به آن دقت کنید. البته در بالاتر هم یک نگاهی کوتاه به موضوع حمل و نقل داشتیم که البته در این بخش قصد داریم تا کمی جزئی‌تر به این موضوع نگاه کنیم.

حمل و نقل به مانند کارخانه تولید کننده، می‌تواند بر روی قیمت نهایی آهن شما تاثیر مستقیم بگذارد. از طرفی دیگر می‌توان گفت که افزایش قیمت سوخت نیز رابطه مستقیمی را افزایش قیمت حمل و نقل دارد که یعنی مثلا وقتی قیمت نفت در جهان افزایش پیدا کند، به صورت غیرمستقیم باعث افزایش قیمت آهن آلات نیز می‌شود.

از طرفی دیگر معمولا افراد باتجربه توصیه می‌کنند که همیشه سعی کنید از یک کارخانه باکیفیت که موقعیت جغرافیایی آن نزدیک به شما است خرید کنند. چون باعث می‌شود تا هزینه‌های کمتری را برای حمل و نقل متحمل شوید.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه خرید آهن آلات میتوانید با سایت تهران آهن به آدرس اینترنتی www.tehran-ahan.com مراجعه کرده و یا با شماره تماس 021.86073000 (خط ویژه) تماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید