5 عامل مخفی موفقیت در کنکور توسط درس جت معرفی شد

کنکور از مهم ترین اتفاقاتی است که به درست یا غلط در زندگی هر دانش آموزی وجود دارد و هر دانش آموز سال های آخر دبیرستان خود را به دنبال راهی می گردد تا بتواند موفقیت خود در کنکور را تضمین کند. موارد مهمی هستند که رعایت آن ها می تواند باعث موفقیت شما در کنکور سراسری شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی 5 عامل موفقیت در کنکور بپردازیم.

5 عامل مخفی موفقیت در کنکور توسط درس جت معرفی شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

خواستن و اراده کردن

یکی از مهم ترین مواردی که جز 5 عامل موفقیت در کنکور می باشد، خواستن و اراده کردن می باشد. شاید به نظر شما این مورد سطحی به نظر برسد ولی توجه به همین مسئله و خواستن واقعی باعث می شود که شما بخشی از مسیر را طی کنید. بسیاری تصور می کنند که خواستن به تنهایی کافی است در صورتی که تلاش کردن و داشتن پشتکار است که می تواند شما را به تکاپو برای رسیدن به هدف بیاندازد.

قدرت تصمیم گیری

قدرت تصمیم گیری یکی دیگر از 5 عامل موفقیت در کنکور می باشد. قدرت تصمیم گیری در واقع قدرت تغییر می باشد. چرا که تمام موفقیت های انسان ها از اتخاذ یک تصمیم درست شروع می شود. پس باید با تصمیم گیری های درست و منطقی مسبب پیشرفت خود باشیم. چرا وقتی می توانیم ساعات بیشتری را برای درس خواندن و مطالعه بیشتر قرار دهیم آن زمان را صرف کارهای بیهوده کنیم؟ این انتخاب های ما هستند که می توانند موجب موفقیت یا شکست ما شوند و این ما هستیم که با قدرت تصمیم گیری و قدرت اختیار در موقعیت های موجب شکست یا موفقیت خودمان می شویم.

بررسی سه مورد دیگر از 5 عامل موفقیت در کنکور

  1. در برابر مشکلات تسلیم نشویم و ناامید نشویم:

در هر دوره ای زندگی مشکلات و سختی هایی وجود دارد که بر روح و روان ما تاثیر می گذارد و ممکن است که باعث تضعیف روحیه ما شوند. یکی از اقداماتی که می بایست پیش از کنکور انجام دهیم این است که در برابر مشکلات مصمم باشیم و باور داشته باشیم که تمام آن ها را حل خواهیم کرد. ناامیدی باعث می شود که قدرت و انرژی خود را از دست بدهیم. اگر به دور از ناامیدی، تلاش کنید بی شک به نتیجه خواهید رسید.

  1. برنامه ریزی اصولی:

یکی دیگر از 5 عامل موفقیت در کنکور برنامه ریزی اصولی می باشد. برنامه ریزی اصولی با توجه به تعداد دروس، نقاط ضعف و قوت ما، مدت زمان باقی مانده تا کنکور و ... توسط یک مشاور مجرب انجام می شود.

  1. مطالعه موثر:

مطالعه موثر زمانی اتفاق می افتد که به جای کمیت و زمان مطالعه، کیفیت و ساعت مطالعه را مورد توجه قرار دهید. مطالعه موثر باعث می شود که شما آرامش بیشتری داشته باشید و

سوالات کنکور را با اعتماد به نفس بیشتری پاسخ دهید.

 

2

مشاوره انتخاب رشته کنکور

برای انتخاب رشته کنکور حتما لازم است که از یک مشاور با تجربه کمک بگیرید. هنگام انتخاب مشاور کنکور باید به نکات زیر دقت کنید:

  1.  مشاور تجربه کافی داشته باشد و در کار تبحر لازم را داشته باشد تا بتواند به درستی برای شما انتخاب رشته نماید.
  2. وجدانی کاری داشته باشد، با صبر وحوصله به صحبت های شما گوش دهد و از برنامه های از پیش آماده برای شما استفاده نکند.
  3. هزینه منطقی دریافت کند. پرداخت هزینه با توجه به شرایط اقتصادی یکی از دغدغه های امروزی پشت کنکوری ها می باشد. دریافت هزینه منطقی نیز یکی از مزیت های مشاور کنکور مناسب می باشد.

با توجه به توضیحات بالا پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور درس جت می باشد. یکی از دلایل این امر این است که تیم مشاوران درس جت تشکیل شده از رتبه های برتر کنکور و همچنین مشاوران با تجربه و خبره است که زیر نظر دکتر غلامرضا عبدلی فعالیت می کنند. برای این منظور شما می توانید به آدرس این سایت به نشانی darsjet.ir مراجعه کنید.

 

سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟

برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در ابتدا از شما می خواهند که خودتان را در چند جمله توصیف کنید تا از نظر روانشناسی به شخصیت شما پی ببرند. سپس شما می بایست ویژگی های اخلاقی برجسته خود را برای ممتحن شرح دهید. در طول این معرفی میزان اعتماد به نفس وفن بیان شما نیز سنجیده می شود.

طی سوالاتی دیگر از سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان میزان علاقه شما به مطالعه، میزان آشنایی شما با اینترنت و نحوه کار با آن، مسائل عقیدتی، سیاسی، فرهنگی، خانوادگی و ... شما نیز مورد سنجش قرار می گیرد.

مراجعه به وبسایت درس جت، که یکی از معتبرترین وبسایت هایی که در زمینه مشاوره انتخاب رشته کنکور، ارائه انواع نمونه سوالات مربوط به آزمون کنکور، نمونه سوالات مصاحبه فرهنگیان و ... فعالیت دارد.  و  می تواند در انتخاب رشته تحصیلی مناسب کمک شایانی به داوطلبان کند. آنلاین بودن این وبسایت سبب شده. که داوطلبان بدون صرف وقت و هزینه اضافی و با آرامش کامل و کمک از مشاوران خبره در این وبسایت انتخاب آگاهانه و موفقی داشته باشند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید