ثروتمندانی که عشق را به قدرت ترجیح دادند

شاید همه فکر کنند زندگی افراد خانواده سلطنتی به قول معروف همیشه گل و بلبل است، سفرهای لاکچری، جواهرات گرانقیمت و هر چیزی که فکرش را کنید. ولی وقتی یکی از آنها هیچ کدام از آنها را نخواهد چه اتفاقی می افتد؟ و یا وقتی برای رسیدن به عشق خود برخلاف قوانین سلطنتی عمل کنند، چه پیش می آید؟ در زیر با تعدادی از شاهزاده های عاشق خواهید شد که برای ازدواج با عشق زندگی شان از داشتن عناوین سلطنتی و حقوق درباری برکنار شدند.

ثروتمندانی که عشق را به قدرت ترجیح دادند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

با لیستی از شاهزاده ها و شاهزاده خانم هایی که برای رسیدن به عشق شان از داشتن القاب سلطنتی گذشتند آشنا شوید.

شاید همه فکر کنند زندگی افراد خانواده سلطنتی به قول معروف همیشه گل و بلبل است، سفرهای لاکچری، جواهرات گرانقیمت و هر چیزی که فکرش را کنید. ولی وقتی یکی از آنها هیچ کدام از آنها را نخواهد چه اتفاقی می افتد؟ و یا وقتی برای رسیدن به عشق خود برخلاف قوانین سلطنتی عمل کنند، چه پیش می آید؟ در زیر با تعدادی از شاهزاده های عاشق خواهید شد که برای ازدواج با عشق زندگی شان از داشتن عناوین سلطنتی و حقوق درباری برکنار شدند.

پرنسس سایاکو

سایاکو کورودو که قبلا به عنوان پرنسس نوری شناخته می شد در سال ۲۰۰۵ با یوشیکی کورودو  ازدواج کرد. به گزارش نیک صالحی از آنجا که همسرش کورودو یک شهروند معمولی بود،  سایاکو مجبور شد از لقب پرنسسی خود دست کشیده و به طور رسمی، دیگر عضوی از امپراطوری  ژاپن محسوب نمی شود. وی تنها دختر امپراطور اکی هیتو و امپراطریس میچیکو ژاپن است.

پرنس فریزو اورنج ناسو

این شاهزاده رمانتیک هلندی برای عشق از تاج و تخت هلند گذشت. فریزو و میبل ویس اسمیت  در بروکسل پایتخت بلژیک با هم آشنا شده و به گزارش نیک صالحی در سال ۲۰۰۴ ازدواج  کردند و از آنجا که میبل با کلس براینزما یکی از بزرگترین قاچاقچی های مواد مخدر در هلند  آشنا بود و با وجود اینکه اظهار داشت پس از اطلاع از حرفه وی، تماس خود را با وی قطع  کرده است ولی مخالفت هایی برای ازدواج این شاهزاده با میبل ویس به وجود آمد و در نهایت  شاهزاده به دلیل عدم داشتن اجازه پارلمان، با ازدواج با میبل، خود و نسل های بعد او از عضویت  در خانواده سلطنتی و رسیدن به تاج و تخت هلند محروم شده و خودش نیز عنوان شاهزاده هلند  را از دست داد.

پرنس فریزو بعد از دست دادن عنوانش به لندن نقل مکان کرد و در یک بخش مالی مشغول به  کار شد. در سال ۲۰۱۲ در حالی که در اتریش اسکی می کرد در یک بهمن مدفون شد و بر اثر  این حادثه ۱۸ ماه در کما بود و در نهایت در ۱۲ آگوست سال ۲۰۱۳ از دنیا رفت.

پرنس فیلیپ دوک ادینبرگ

وقتی پرنس فیلیپ شوهر ملکه الیزابت در ۲۸ام فوریه سال ۱۹۴۷ رسما یک شهروند انگلیسی شد،  تمام حقوق سلطنتی خود را نه از یک کشور بلکه از دو کشور دست داد. فیلیپ به عنوان شاهزاده  هر دو کشور یونان و دانمارک به دنیا آمده بود و برای تحصیلاتش مدتی را نیز در اسکاتلند گذراند  و وقتی تصمیم گرفت با پرنسس الیزابت (ملکه کنونی) ازدواج کند، انتخاب او برای فاصله گرفتن  از تاج و تخت یونان و دانمارک راحت تر شد.

پرنسس اوبول راتانا تایلند

پرنسس راتانا زندگی راحتی نداشته است. او نیز مجبور شد برای ازدواج با یک فرد امریکایی  غیرسلطنتی به نام پیتر لد جنسون از عنوان سلطنتی خود دست بکشد. این زوج سه فرزند دارند  ولی در سال ۱۹۹۸ از هم طلاق گرفتند. او سپس به تایلند بازگشت ولی دچار یک مصیبت  غم انگیز شد. در سال ۲۰۰۴ پسر ۲۱ ساله او پوم جنسون در زمین لرزه و سونامی اقیانوس  هند کشته شد.

پرنسس اینفنتا کریستینا اسپانیا

پرنسس کریستینا و شوهرش اینیاکی اوردانگارین در سال ۲۰۱۳ مظنون به کلاهبرداری و پول شویی  شدند. این بازجویی در کلاهبرداری مالیاتی منجر شد برادرش پادشاه فلیپه ششم وی را از مقام  دوشسی خلع کند. گرچه در سال ۲۰۱۷ بی گناهی وی اعلام شد ولی شوهرش به شش سال و سه ماه  حبس محکوم شد.

ایاکو موریا

ایاکو که قبلا پرنسس ایاکو تاکامودا خوانده می شد، در ۲۹ام اکتبر سال ۲۰۱۸ پس از ازدواج با  کی موریا عنوانش را از دست داد. این روزها او تنها به سادگی با نام خانم کی موریا نامیده می شود.

پرنس امیدو بلژیک

در جولای سال ۲۰۱۴ این شاهزاده بلژیکی و لیلی روسبوش با هم ازدواج کردند ولی از آنجا که  آنها اجازه پادشاه را برای این ازدواج نداشتند، امیدو حق سلطنت را از دست داد. در سال ۲۰۱۵  پادشاه فلیپ بلژیک ازدواج آنها را قبول کرد و اکنون این شاهزاده دوباره در ردیف رسیدن به  سلطنت بلژیک قرار گرفته است.

پادشاه ادوارد هشتم

ماجرای پیرامون برکناری پادشاه ادوارد هشتم یکی از رسواکننده ترین ماجرای این لیست است.  زمانی که ادوارد در دهه ۱۹۲۰ هنوز پرنس بود، روابط نامشروعی با زنان متاهل داشت. پس  از فوت پدرش، ادوارد در سال ۱۹۳۶ پادشاه انگلستان شد ولی این سلطنت دیری نپایید. وی در  دسامبر سال ۱۹۳۶ برای ازدواج با والیس سیمپسون امریکایی که دو بار قبلا طلاق گرفته بود،  از سلطنت کناره گیری کرد. ظاهرا نخست وزیر سابق بریتانیا به او گفته بود دو انتخاب دارد،  یا ارتباطش را با سیمپسون قطع کرده و یا سلطنت را واگذار کند و وی گزینه دوم را انتخاب کرد.

دیانا پرنسس ولز

ماجرای دیانا تاحدی از مابقی افراد این لیست متفاوت است. دیانا پس از طلاق از پرنس چارلز  (پسر ملکه الیزابت و پدر ویلیام و هری) این سوال را در بین همگان برانگیخت که آیا وی پس  از طلاق نیز عنوانش را حفظ خواهد کرد. گرچه ملکه الیزابت قصد داشت به او اجازه نگه داشتن  لقبش را بدهد ولی چارلز مخالف بود، بنابراین دیانا عنوانش را از دست داد. در حقیقت عنوان او  از اعلی حضرت پرنسس ولز تنها به دیانا پرنسس ولز تغییر کرد. وی سال ۱۹۹۷ در پاریس کشته شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید