رکورد درآمدی جدید اپل خبرساز شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل امروز نتایج چهارمین فصل مالی سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد که درآمد این شرکت در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر (مرداد، شهریور و مهر) سال جاری میلادی را شامل می‌شود و از قرار معلوم، تمام رکوردهای این سه‌ماهه جابه‌جا کرده است.

رکورد درآمدی جدید اپل خبرساز شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

گزارش عملکرد مالی اپل در چهارمین فصل مالی ۲۰۲۱، نشان می‌دهد این شرکت رکورد درآمدی جدید را ثبت و رشد سالانه ۲۹ درصدی را تجربه کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل امروز نتایج چهارمین فصل مالی سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد که درآمد این شرکت در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر (مرداد، شهریور و مهر) سال جاری میلادی را شامل می‌شود و از قرار معلوم، تمام رکوردهای این سه‌ماهه جابه‌جا کرده است.

غول دنیای فناوری رکورد درآمد سه‌ماه منتهی به سپتامبر ۸۳٫۴ میلیارد دلار و سود خالص را ۲۰٫۶ میلیارد دلار گزارش کرده که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است. افزون‌براین، حاشیه سود ناخالص نیز ۳۸٫۲ درصد در سه‌ماهه سوم به ۴۲٫۲ درصد در سه‌ماهه چهارم افزایش یافته است.

اپل همچنین از رکورد درآمدی ۳۶۵٫۸ میلیارد دلار و ۹۴٫۷ میلیارد دلار سود خالص در سال مالی جاری خبر داده است که نسبت به درآمد ۲۷۴٫۵ میلیارد دلار و ۵۷٫۴ میلیارد دلار سود خالص در سال مالی ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. تیم کوک، مدیرعامل اپل درایم‌باره می‌گوید:

امسال قوی‌ترین محصولات خود را از مک‌های مجهز به تراشهM1 گرفته تا آیفون ۱۳ عرضه کردیم که استاندارد جدیدی را برای عملکرد و توانمندسازی مشتریانمان برای ایجاد و اتصال به روش‌های جدید فراهم می‌کنند. ارزش‌هایمان را در هر چیزی که می‌سازیم، القا می‌کنیم و به هدفمان تا سال ۲۰۳۰، منفی‌شدن کربن در زنجیره تأمین و در طول چرخه عمر محصولاتمان نزدیک‌تر می‌شویم. همیشه مأموریت خود را برای ساختن آینده‌ای عادلانه‌تر پیش می‌بریم.

همواره گوشی‌های آیفون یکی از مهم‌ترین ارکان درآمدی کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شوند و بخش عمده‌ای از درآمد چهارمین فصل مالی سال جاری به فروش این بخش از کسب‌وکار اپل بازمی‌گردد. درآمد اپل از فروش گوشی‌های آیفون به ۳۸٫۹ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که فروش خانواده آیفون ۱۳ تنها چند روز از این گزارش مالی را پوشش می‌دهد؛ بنابراین درآمد درخور توجه بیشتر به دلیل فروش سری آیفون ۱۲ به‌دست آمده است.

با توجه به ادامه روند همه‌گیری ویروس کرونا و رواج مرم به دورکاری، آیپدها و کامپوترهای مک همچنان فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کنند؛ به‌طوری که گفته می‌شود اپل با کسب درآمد ۹٫۱۷ میلیارد دلار از فروش کامپیوترهای مک، رکورد تاریخی خود را در این بخش شکسته است.

با گذر از مک، درآمد حاصل از آیپد به ۸٫۲۵ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با درآمد ۶٫۷۹ میلیارد دلاری سال گذشته، رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه‌براین، بخش درآمد خدمات با حدود ۳٫۷ میلیارد دلار رشد نسبت به سه‌ماهه سال قبل به ۱۸٫۳ میلیارد دلار رسیده است.

به‌طور کلی، اپل به دلایلی نامشخص از ارائه‌ی پیش‌بینی فصل‌های مالی آینده خودداری می‌کند و طبیعتا گزارش جدید از این قاعده مستثنا نیست؛ بنابراین، معلوم نیست آیا نتایج اپل پیش‌بینی شرکت را برآورده می‌کند یا خیر. بااین‌حال، کوک در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید: «باوجود محدودیت‌های عرضه ناشی از کمبود تراشه‌های صنعت، کووید-۱۹ و اختلالات مربوط به تولید در جنوب شرقی آسیا که تخمین می‌زنیم حدود ۶ میلیارد دلار باشد، عملکرد بسیار قوی‌ای داشتیم.»

دیدگاه خود را ارسال کنید