مدیریت بهینه مجموعه‌های اداری، تجاری و مسکونی با سیستم پیجینگ

مدیریت بهینه مجموعه‌های اداری، تجاری و مسکونی با سیستم پیجینگ
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

سیستم پیجینگ چیست؟ سیستم پیجینگ تحت شبکه آنالوگ است یا دیجیتال؟

همگام با رشد و توسعه مجتمع‌های بزرگی مانند کارخانجات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی نیاز به سیستم‌های اطلاع‌رسانی داخلی برای هماهنگی میان بخش‌های مختلف احساس می‌شد. طی سال‌های اخیر تکنولوژی‌های نوینی برای پاسخ به این نیاز طراحی شده‌‍‌اند. یکی از همین فناوری‌ها، سیستم پیجینگ می‌باشد. سیستم پیچینگ می‌تواند به منظور فراخواندن افراد، پخش موسیقی و رادیو، پخش هشدارهای صوتی در شرایط اضطراری، اطلاع‌رسانی و در نمایی کلی به منظور ایجاد سهولت در مدیریت مجتمع‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. در این مطلب از شرکت دانش بنیان جوان پردازش قصد داریم تا ویژگی‌های این سیستم را به شما معرفی کنیم.

 

چند نوع سیستم پیجینگ وجود دارند؟

به صورت کلی سیستم‌های پیچینگ در دو نوع آنالوگ و دیجیتال موجود هستند. به خاطر داشته باشید که سیستم‌های پیجینگ آنالوگ قدیمی‌تر می‌باشند و در آن‌ها از کابل‌های زوجی مسی به منظور انتقال اطلاعات استفاده می‌شد. ولی سیستم پیجینگ تحت شبکه مدل جدیدتر و ارتقا یافته سیستم‌های پیجینگ است که در آن‌ها همگی تجهیزات با استفاده از بستر شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند. شما با مراجعه به سایت جوان پردازش می‌توانید راهنمای خرید پیجینگ برای انواع مراکز مانند ترمینال مسافربری، میدان شهر، رستوران، مدرسه، مجتمع مسکونی، سالن کنفرانس و بسیاری دیگر از موارد را مشاهده کنید.

از مزایای سیستم پیجینگ دیجیتال نسبت به سیستم پیچینگ آنالوگ عبارتند از:

  • کاهش معنادار حجم کابل‌کشی در سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه
  • هزینه کمتر به دلیل کاهش کابل مصرفی
  • نگهداری آسان‌تر
  • امکان توسعه سریع‌تر

مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده سیستم پیجینگ

به طور کلی اجزای اصلی و کلیدی یک سیستم پیجینگ را می‌توان به چهار بخش تقسیم کنیم. هر کدام از این بخش‌ها، عهده‌دار بخشی از وظایف کلی سیستم می‌باشند. در ادامه این بخش قصد داریم تا ضمن معرفی این بخش‌ها، ویژگی‌های آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار بدهیم.

میکروفون تحت شبکه

میکروفون پیجینگ ورودی سیستم است

اولین بخش از سیستم‌های پیجینگ که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، میکروفون است. این ابزار صدای افراد به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کرده و عموما در فضایی قرار می‌گیرد که بتوان از آن‌ جا روی خروجی سیستم کنترل داشت. این میکروفون‌ها انواع مختلفی از ساده رومیزی تا نمونه‌های پیشرفته‌تر دارند که امکانات آن‌ها نیز بسیار بیشتر است.

آمپلی فایر؛ مهم‌ترین بخش سیستم پیجینگ

در واقع می‌توانیم آمپلی فایر را مهم‌ترین قسمت سیستم پیجینگ بدانیم. به علت اینکه در سیستم پیجینگ از تعداد بسیار زیادی از بلندگوها در فواصل مختلف و با سیم‌کشی‌های بسیار استفاده می‌شود، احتیاج به تقویت سیستم سیگنال صوتی وجود دارد. آمپلی فایر نقش تقویت و رساندن صدا به بلندگو سقفی، ستونی و سایر موارد را دارد.

کیفیت و چیدمان بلندگوها اهمیت زیادی دارد

خروجی سامانه پیجینگ از بلندگوها تشکیل می‌شود. به همین علت کیفیت و چیدمان درست آن‌ها به منظور انتقال صحیح و باکیفیت صداها از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد. متداول‌ترین نوع بلندگوهای مورد استفاده در سیستم پیجینگ، بلندگوهای سقفی هستند. این دسته از بلندگوها عموما به صورت توکار درون سقف نصب می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که اسپیکرهای سیستم پیجینگ به بلندگوهای سقفی محدود نیست و در محیط‌های مختلف با در نظر گرفتن شرایط محیط ممکن است از سایر بلندگوها مانند بلندگو ستونی، دیواری و هورن استفاده کنیم.

استفاده از پیجینگ بدون کابل‌کشی غیرممکن است

به علت اینکه بخش‌های مختلف پیجینگ نیازمند اتصال به یکدیگر و همینطور برق هستند، کابل‌کشی بخش بسیار مهمی از سامانه پیجینگ است که استفاده از آن بدون کابل‌کشی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود. برای افزایش کارایی سیستم‌های پیجینگ و کاهش هزینه‌های مرتبط با نصب و راه‌اندازی لازم است بلندگوها، میکروفون‌ها، آمپلی‌فایرها و سایر دستگاه در مناطقی نصب شوند که بتوانیم با کمترین میزان کابل‌کشی آن‌ها را به یکدیگر متصل کنیم.

نصب پیجینگ

نکاتی که پیش از نصب سیستم‌ پیجینگ باید به آن‌ها توجه شود

به طور کلی رعایت نکات مختلفی در خصوص چگونگی نصب سیستم‌های پیجینگ می‌تواند در عملکرد نهایی سیستم تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اولین نکته مهم در همین راستا، مقاومت الکتریکی بالا است. به گونه‌ای که پیجینگ بتواند با فضای اطراف سازگار باشد. مساله مهم دیگر یکسان‌سازی قدرت سیستم پیجینگ در بخش ورودی‌ها و خروجی‌ها است. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان نصب سیستم‌های پیجینگ باید به آن توجه داشت، رعایت استاندارد در افصله میان سیستم پیجینگ و بلندگوها می‌باشد. چرا که عدم توجه به این مساله می‌تواند مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد کند.

انتقال صحیح اطلاعات در کمترین زمان با سیستم پیجینگ

با پیشرفت کسب و کارهای مختلف و سخت‌تر شدن اطلاع‌رسانی در اماکن عمومی بزرگ، اهمیت سیستم‌های پیجینگ دو چندان شده است. با این سیستم‌ می‌توان انواع پیغام‌ها مثل پیغام‌های صوتی، زنگ هشدار، پیام دیجیتالی و پیام متنی را منتقل کرد.

شرکت جوان پردازش یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در کشور است. مجموعه ما نخستین تولیدکننده سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در ایران با فناوری بومی‌سازی شده است. شما با خرید پیجینگ از جوان پردازش می‌توانید از برقراری ارتباط آسان در مجموعه خود اطمینان حاصل کنید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید