قیمت روز توری مرغی ، واتراستاپ و پشم شیشه

توری مرغی در اصل ، شبکه‌ای فلزی بافته شده از سیم های مفتول است . ضخامت توری‌های مرغی ، مختلف است و بالطبع، انواع متفاوتی نیز دارد . خاصیت اصلی توری مرغی، امکان بهره‌گیری از خصوصیات سیم مفتول یا ورق فلز است . توری مرغی به دو روش گالوانیزه‌ی سرد و گرم تولید و روانه‌ی بازار می‌شود .

قیمت روز توری مرغی ، واتراستاپ و پشم شیشه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

توری مرغی چیست ؟

توری مرغی شبکه ای از سیم های مفتول گالوانیزه گرم یا سرد است که چشمه های آن در ابعاد یکسان با فواصلی منظمی از هم قرار دارند و توسط دستگاه های مخصوص بافته و به هم تنیده می شود . توری مرغی در گیج‌‌های مختلفی عرضه می‌شود. گیج‌ها ضخامت سیم هستند نه اندازه سوراخ. هر چه گیج بالاتر باشد، سیم نازکتر است. به عنوان مثال، سیم گیج ۱۹ می‌تواند تقریباً ۱ میلی‌متر ضخامت داشته باشد. از طرف دیگر سیم ۲۲ گاج تقریباً ۰.۷ میلی‌متر ضخامت دارد. در حال حاضر تولیدکنندگان انواع مختلفی از این محصول را در ظرفیت‌‌های مختلف تولید می‌کنند که هر کدام از این توری‌ها در مکان‌‌های خاصی کاربرد دارند و بهتر است قبل از خرید با انواع مختلف آن آشنا شوید تا دچار اشتباه نشوید .

 

11

 

کاربرد توری مرغی

توری مرغی کاربرد های بسیاری دارد که شناخته ترین و رایج ترین آن در حصار کشی برای لانه های حیوانات کوچک و نیز مراقبت از گیاهان برای وارد نشدن حیوانات به باغ و باغچه است . توری مرغی بدلیل بافت شبکه ای که دارد از قدرت و دوام زیادی برخوردار است و از طرفی اگر قسمتی از آن دچار خرابی و پارگی شود بر قسمت های دیگر تاثیر گذار نیست و موجب پارگی در دیگر قسمت ها نمی شود و مقاومت و استحکام خود را حفظ می کند .

اولین کاربرد توری مرغی در ساخت سقف می باشد. در سقف های شیروانی و یا سوله ها برای ایجاد عایق های صوتی و حرارتی و برودتی از پشم شیشه استفاده می کنیم اما برای اتصال و محکم کردن پشم شیشه به سقف باید از وسیله ای استفاده کنیم که هم دوام و مقاومت بالایی داشته باشد و هم به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدن نشود و بهترین گزینه برای اینکار توری مرغی گالوانیزه می باشد که هم مقاوم بوده و دیرتر دچار خوردگی می شود .

 

 

واتراستاپ چیست ؟

واتراستاپ تنها یک کار در بتن انجام می‌دهد و آن هم جلوگیری از نفوذ آب به مفاصل بتن می ‌باشد. به عبارت دیگر واتر استاپ ‌ها نمی ‌توانند جلوی نفوذ بخار آب و رطوبتی را که از طریق ترک خوردگی‌ های بتن وارد آن می ‌شوند را بگیرند. مگر آن که به طور جداگانه برای ترک ‌های بتن نیز واتراستاپ نصب گردد .

واتراستاپ های آب بندی از جنبه های مختلف دارای انواع مختلفی می باشند که هر یک بسته به نوع کاربری ، شرایط  اجرایی و بهره برداری و نیز محدودیت های اجرایی به کاربرده می شوند .

واتراستاپ از جمله محصولات آب‌بندی بسیار رایج و مهم است. در واقع این محصول با نام نوار آب‌بند نیز شناخته می‌شود. این نوار لاستیکی، به منظور جلوگیری از حرکت و نفود آب در شکاف و درزهای بتن استفاده می‌شود. در واقع در هر جایی که از بتن استفاده شده باشد، از این محصول به عنوان آب‌بندی درز استفاده می‌شود که مهم‌ترین کاربرد آن نیز در استخرها است. این محصول، به طور کلی دارای دو نوع تخت و حفره‌ دار تولید می‌شود. اگر بخواهیم به طور کاملا خلاصه بیان کنیم، از نوع تخت در درزهای اجرایی و از نوع حفره دار نیز در درزهای انبساطی استفاده می‌گردد .

 

12

 

پشم شیشه چیست ؟

پشم شیشه ماده‌ای است مرکب از الیاف بسیار نازک شیشه که در موارد گوناگون، ازجمله به عنوان عایق مورد استفاده است . پشم شیشه به طور کلی یکی از انواع الیاف معدنی است که به عنوان عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی به کار می‌رود. پشم شیشه از شیشه‌های بازیافت شده تولید می‌شود. الیاف این محصول بسیار نازک، کوچک و ریز است که شکل ظاهری آن سوزنی شکل می‌باشد، در واقع می‌توان این طور گفت که الیافی با ترکیب استوانه دارد و اندازه‌های آن کوتاه است .

استفاده از پشم شیشه در سطح جهانی بیش از 70 سال سابقه دارد و در ایران در حدود 40 سال است که صنعتگران  در بخش های خصوصی و دولتی این الیاف را تولید میکنند. هرچمد در بازه گسترده تری میتوان گفت که به طور کلی استفاده و تولید الیاف معدنی به سال 1800 میلادی در بخش بین المللی میرسد .

 

دیدگاه خود را ارسال کنید