قیمت روز ورق سیاه ، پروفیل و الکترود

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم ورق سیاه چیست ، باید اینگونه بگوییم که نوعی ورق فولادی است که به روش نورد گرم ساخته می‌شود. ‌ در حالی که کاملا متفاوت از سایر ورق های فولادی حاصل از فرآیند نورد سرد مانند ورق روغنی می‌باشد . ‌به طور کلی برای ساخت ورق‌های فولادی از دو روش نورد گرم و نورد سرد استفاده می‌شود که این روش‌های تولید تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت و ویژگی‌های ورق‌های فولادی دارند .

قیمت روز ورق سیاه ، پروفیل و الکترود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

ورق سیاه چیست ؟

در تعریف متالورژیکی ورق آمده است: به ورق ساخته شده از فولاد نورد گرم، که در دمایی بالا تر از 930 درجه ی سانتیگراد (1700 درجه فارنهایت) تحت عملیات نورد فشاری قرار گرفته و در اثر این عملیات خاصیت فرم پذیری آن بهینه شده است، ورق فولادی نورد گرم یا به اختصار ورق سیاه گفته می شود ، برای استعلام قیمت ورق می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید .

ورق فولادی به خودی خود یک محصول نهایی به حساب نمی آید و ورق های سیاه ساختمانی نیز عمدتا برای ساخت محصولاتی ثانویه از قبیل انواع پروفیل های ساختمانی و مقاطع فلزی، تیرآهن ها، تسمه ها، گاردریل و دیگر تجهیزات ترافیکی و همچنین ساخت تانک ذخیره، کشتی سازی و تجهیزات عظیم صنعتی و ... کاربرد دارند. ورق سیاه به خوبی گالوانیزه می شود از این رو می توان محصولاتی که از آن به دست می آید را پس از تولید گالوانیزه نمود. عمده ی نیاز ورق سیاه صنایع ایران در داخل کشور تولید می شود و یکی از مهمترین تولید کنندگان آن فولاد مبارکه اصفهان می باشد که از سال 1371 تاسیس شده است .

 

4

 

پروفیل چیست ؟

پروفیل ها بشکل مربع و مستطیل وجود دارند که در مقاطع کوچک آن جهت نرده های فلزی برای در و پنجره ها، راه پله ها، نرده کشی دیوارهای کارخانه ها، پیاده روها و نیز خیابانها استفاده می گردد، اما مقاطع بزرگتر پروفیل ها به ستونی معروف هستند که در ساخت ستون و اسکلت فلزی کاربرد دارد . برای اطلاع از قیمت پروفیل می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید .

 

 

کاربرد پروفیل

همان طور که در ابتدا گفته شد یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین کاربردهای پروفیل، در ساختمان سازی است. در صنعت ساختمان سازی از مصالح فراوانی بهره گیری می شود که هر کدام به نوعی در تکمیل شدن ساختمان نقش دارند. یکی از این مصالح که کاربرد متعددی در ساختمان سازی دارد، پروفیل است. نوع ساختمانی این محصول به نام پروفیل 508 یا پروفیل درب و پنجره در ساخت درب و پنجره به کار می رود. پروفیل هایی که برای ساخت درب و پنجره استفاده می شوند با دو سطح مقطع باز و بسته هستند. از دیگر کاربردهای پروفیل در ساختمان می توان به ساخت نرده راه پله، حفاظ تراس و نمای ساختمان اشاره کرد .

 

 

تاریخچه تولید پروفیل

تاریخ استفاده از پروفیل در ایران به دوران پس از جنگ جهانی دوم باز می گردد. زمانی که بخاطر افزایش جمعیت، رشد ساخت و ساز ها و کمبود چوب، از پروفیل در ساخت و سازها استفاده کردند . اولین کارخانه در ایران به سال ۱۳۴۰ افتتاح شد و به تولید پروفیل مبادرت ورزید. هم اکنون تعداد زیادی از کارخانجات در این زمینه فعالیت دارند و انواع پروفیل را تولید می کنند .

 

5

 

الکترود جوشکاری چیست ؟

برای اتصال قطعات ، روش های مختلفی وجود دارد. یکی از روش هایی که امروزه در صنایع مختلف برای اتصال دو قطعه کاربرد دارد، جوشکاری است. از جوشکاری برای اتصال دو قطعه استفاده می شود. جوشکاری نیز دارای انواع مختلفی است و به روش های گوناگونی انجام می شود. برای انجام جوشکاری نیاز به وسایل مخصوصی است که از مهم ترین آنها می توان به الکترود جوشکاری اشاره کرد ، قیمت الکترود در وبسایت فولادین به صورت روزانه بروزرسانی می شود .

 

دیدگاه خود را ارسال کنید