کرونا| واکسن کرونا| عوارض جدی کرونا| بازگشایی مدارس

فوری: بازگشایی زودهنگام مدارس مقطع دبیرستان

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کشور نزولی است، گفت: طبق گزارش‌ها با توجه به فصل سرما احتمال شروع پیک ششم محتمل است.

فوری: بازگشایی زودهنگام مدارس مقطع دبیرستان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کمال حیدری، در پاسخ به این سوال که آیا پیک ششم کرونا آغاز شده است یا خیر، افزود: معتقدم که پیک ششم کرونا هنوز شروع نشده است.

وی ادامه داد: از هفته گذشته تعدادی از شهرستان‌های کشور وضعیت قرمز به خودشان گرفتند اما تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌ها در کل کشور به شدت رو به کاهش است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کل کشور نزولی است، ادامه داد: نمودارهای تعیین کننده میانگین کرونا در ۷ استان حالت فلت، ۶ استان حالت صعودی و ۱۷ استان کشور حالت نزولی دارد.

حیدری گفت: به رغم تمام توصیه‌های بهداشتی متأسفانه ۵۰ درصد مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت آمار کرونا در کل کشور نزولی است، افزود: طبق گزارش‌ها با توجه به فصل سرما احتمال شروع پیک ششم کرونا محتمل است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در ادامه طرح محدودیت‌های هوشمند که از اول آذرماه اجرایی می‌شود، آزادی عمل افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، بیشتر می‌شود و در ترددهای بین استانی و شبانه مشکلی نخواهند داشت.

حیدری ادامه داد: امروز درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور جلسه تشکیل و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: تأخیر در بازگشایی مدارس به دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.

حیدری تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر و متوسطه دوم از ۱۵ آبان ۱۴۰۰ بازگشایی می‌شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید