صفر تا صد سفر به بندر لنگه

صفر تا صد سفر به بندر لنگه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

در میان بندرهای متنوع ایران، بندری به عروس این بندرها مشهور است. این بندر از زمان‌های دور، راه ارتباطی مهمی بین ایران و کشورهای دیگر بوده است. رشد صنعت مروارید در این بندر سبب آن شد که بندر مرواریدها نام بگیرد. به‌احتمال زیاد تا همین لحظه متوجه شده‌اید که راجع‌به کدام بندر حرف می‌زنیم. سفر به بندر لنگه یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای عمر شما خواهید شد. اگر باور ندارید متن زیر را بخوانید و بلافاصله بلیط بندر لنگه را تهیه کنید.

 

 

مکان دقیق بندر لنگه

بندر لنگه یکی از مهم‌ترین شهرهای استان هرمزگان، در غرب این استان واقع شده است. این بندر از لحاظ مکانی به تنگه‌ی هرمز بسیار نزدیک است. دسترسی مکانی بندر لنگه به آب‌های بین‌المللی، اهمیت این بندر را دو چندان می‌کند.

 

 

تاریخ بندر لنگه

جست‌وجو در تاریخ هخامنشیان، شما را به بندری با نام گوگانا می‌رساند. این بندر را که همان بندر لنگه امروزی است؛ در دوران درخشان هخامنشیان به عنوان یکی از مهم‌ترین بندرها و راه ارتباطی با خارج از کشور می‌شناختند. تا سال 1270 بندر لنگه پویایی و ارتباط خودش را با خارج حفظ کرد. در این سال‌ها اهمیت بندر لنگه، این شهر را به مرکز حکومت لارستان تبدیل کرده بود. پس‌از سال 1270 به دلیل مشکلاتی که در کشور به‌وجود آمد، عده‌ی زیادی به‌دنبال فرار از این راه ارتباطی می‌گشتند. همین موضوع سبب بهم‌ریختگی این بندر و کم‌شدن تمرکز آن روی تجارت‌های خارجی شد.

در تمام سال‌هایی که زندگی در بندر لنگه جریان داشته است؛ نام‌های زیادی روی این بندر نهاده‌اند. از آن‌جایی‌که تا سال 1920 میلادی بندر لنگه مرکز صنعت مروارید بود به بندر مروارید معروف است. بعضی از گردشگران خارجی پس‌از دیدن شهر، نام عروس بندرهای ایران را روی آن گذاشته‌اند.

 

 

بهترین زمان برای سفر به بندر لنگه

سفر به شهرهای جنوبی کشور در تابستان یک ریسک بزرگ است. اگر می‌خواهید در این فصل به بندر لنگه سفر کنید؛ حتما گرما و شرجی‌بودن هوا را در نظر بگیرید. بندر لنگه پس‌از گذراندن فصل پاییز و در اواخر این فصل، به‌طرز عجیبی خنک می‌شود. بهترین زمان برای سفر به این شهر در همین محدوده‌ی زمانی است. هنگام سفر به بندر لنگه حتما چتر با خود داشته باشید. باران‌های بندر لنگه معمولا به‌شکل رگباری و بی‌خبر می‌بارند.

 

 

4 مکانی که در بندر لنگه باید ببینید

آب‌وهوا و مکان جغرافیایی بندر لنگه سبب شده است که این شهر مکان‌های گردشگردی و طبیعی زیادی داشته باشد. علاوه‌بر این موضوع، پیشینه‌ و قدمت بندر لنگه، دلیل صدها مکان تاریخی است که در این شهر وجود دارد. در هنگام سفر به بندر لنگه از مکان‌های تاریخی دیدن کنید و از گشت ‌و گذار در طبیعت بکر بندر لنگه لذت ببرید.

 

 

عمارت فکری، یادگار دوران قاجار

در دورانی که بیشتر شهرهای ایران، ویرانی را به چشم خود دیدند؛ بندر لنگه همچنان مکان خوبی برای ساختن خانه‌های تاریخی به‌شمار می‌آمد. عمارت فکری در همان زمان ساخته شد. قدمت این عمارت به 100 سال و دوران قاجار برمی‌گردد. بزرگی و شکوه این عمارت را از 25 اتاق آن می‌توانید حدس بزنید.

نکته‌ی متمایزکننده این عمارت با دیگر مکان‌های تاریخی بندر لنگه، بادگیرهای آن است. 5 بادگیر زیبای این عمارت به سبک خاص مردم بندر لنگه ساخته شده است. با وجود این بادگیرها وقتی وارد خانه‌های این عمارت می‌شوید؛ خنکی خاصی حتی در گرمای تابستان زیر پوست خود احساس خواهید کرد. به‌کارگیری حصیرهای بافته‌شده از برگ خرما در سقف این عمارت، نشان از سبک زندگی جنوبی‌ها می‌دهد. این حصیرها با پوششی از کاه‌گل و تیرهای چوبی پوشانده شده‌اند.

 

 

 

 

قلعه شیخ سلطان المرزوقی، بنای مخصوص سلطان مغویه

زمانی‌که شیخ سلطان، حاکم مغویه از توابع بندر لنگه بود؛ دستور ساخت قلعه‌ای خاص و زیبا در این شهر را داد. این قلعه، شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی بزرگ و یک برج نگهبانی است. در اطراف این قلعه که بیشتر بچرخید؛ باقی‌مانده‌های حمام سنتی کوچکی را هم می‌بینید. ساخت این بنای باشکوه تا سال 1321 به‌طول انجامید و از آن سال به بعد تا همین لحظه بخش عمده‌ی آن پابرجا مانده است.

 

 

تنگه بنو، راهی پر پیچ ‌و خم برای رسیدن به بهشت

برای رسیدن به مکانی دل‌انگیز و فرح‌بخش در دل کوه‌ها آماده‌اید؟ اگر از چند کوه و دریاچه به‌سلامت عبور کنید؛ در نهایت به 10 آبشار و 12 حوضچه‌ی تنگه بنو می‌رسید. آب خنک و هوای خوش این تنگه، شما را در برگشتن به تردید می‌اندازد. دره‌ای که بعد از گذر از حوضچه‌ها و دریاچه‌های خنک، پیش روی شما ظاهر می‌شود؛ با درختان محصور شده است. این دره گنجی در دل خود دارد. به درون دره که نگاه می‌کنید؛ دریاچه‌ی کوچکی با آب زلال و روان می‌بینید. دیدن این حجم از زیبایی طبیعت تنها با سفر به بندر لنگه ممکن است.

 

 

 

 

جزیره شیدور، اقامتگاه حیاط وحش

برای دیدن حیات وحش بندر لنگه، باید به جزیره شیدور بروید. در این جزیره انواع لاک‌پشت‌های دریایی، دلفین‌ها و ماهی‌ها را می‌توانید ببینید. علاوه‌بر جانوران دریایی، پرندگان هم این جزیره را مکان خوبی برای سکوت دیده‌اند. این منطقه زادگاه و اقامتگاه پرندگان زیادی همچون عقاب‌هاست. در ساحل این جزیره نشینید و از دیدن دریای بیکران، تنوع ماهی‌ها و صدای پرندگان لذت ببرید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، گرفتن مجوز است. از آنجایی‌که این منطقه تحت مدیریت سازمان محیط زیست قرار گرفته است؛ حتما قبل از سفر به آن، باید از این سازمان مجوز بگیرید.

 

 

با فلای تودی به بندر مرواریدها سفر کنید

قبل از پیدایش خطوط هوایی، سفر به بندر لنگه کمی مشکل بود. کمتر کسی می‌توانست از دیدن عمارت فکری و رسیدن به تنگه بی‌نظیر بنو لذت ببرد؛ اما حالا با وجود خطوط هوایی قضیه متفاوت است. با فلای تودی و تهیه‌ی بلیط بندر لنگه در کمترین زمان ممکن می‌توانید به عروس بندرهای ایران سفر کنید. علاوه‌بر آسان‌ترشدن دسترسی به این بندر یکتا، اقامت در این بندر هم راحت‌تر شده است. به سادگی می‌توانید با مراجعه به سایت فلای تودی در زمان دلخواه خود، بهترین مکان را برای اقامت بیابید. با فلای تودی از سفر به شهر مرواریدها بیشترین لذت را خواهید برد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید