حقوق معلمان| افزایش حقوق معلمان| خبر خوش برای معلمان| حقوق معلمان بدون معطلی پرداخت می شود

خبر خوش برای معلمان| حقوق معلمان بدون معطلی پرداخت می شود

در حالی که دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا توقیق شده است، سازمان بین المللی یونیسف اعلام کرد که سیستمی ایجاد خواهیم کرد تا به معلمان مدارس به طور مستقیم حقوق پرداخت شود.

خبر خوش برای معلمان| حقوق معلمان بدون معطلی پرداخت می شود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف» اعلام کرد که در نظر دارد سیستم پرداخت مستقیم حقوق به معلمان مدارس در افغانستان را ایجاد کند.

«جانت فوگیلر» رئیس بخش آموزش دفتر یونیسف در افغانستان به رویترز گفته است که ثبت معلمان تمام مدارس دولتی در افغانستان را به زودی آغاز خواهد کرد.

وی افزود که یونیسف سیستمی را ایجاد می‌کند که زمینۀ پرداخت مستقیم حقوق به معلمان فراهم شود بدون اینکه این سیستم با چالشی از سوی مقام‌های کنونی در افغانستان مواجه شود.

این در حالی است که شمار زیادی از کشورهای خارجی به استثنای مساعدت‌های بشردوستانه، جریان پول به افغانستان را متوقف کرده‌اند و از سوی دیگر میلیاردها دالر از پول‌های افغانستان در بانک‌های خارجی همچنان توقیف است.

در همین حال، مقامات طالبان گفته‌اند که به زودی خبرهای خوبی در مورد بازگشت دختران به مدارس اعلام خواهد شد اما از جامعه جهانی خواستار تامین مالی این روند شده‌اند.

وحیدالله هاشمی، مدیر برنامه‌ها و کمک‌های خارجی وزارت آموزش و پرورش طالبان نیز گفته است که طالبان متعهد به آموزش دختران است و در حال کار بر روی راه هایی برای بازگرداندن آنان به مدارس است.

وی افزود که هیچ معلم زن برکنار نخواهد شد و این پیام مثبتی به جهان است، ما روی شیوه و مکانیسم کار می‌کنیم و درباره حذف آنها کار نمی‌کنیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید