سیمان را از بورس کالا بخریم؟

اگر نیاز به تهیه سیمان دارید و در پی یافتن محلی مناسب برای خرید هستید که علاوه‌بر قیمت مناسب و مشخص، کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، خرید سیمان از بورس کالا گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

سیمان را از بورس کالا بخریم؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

البته توجه داشته باشید که تهیه کالا از بورس کالا مطابق با قوانینی صورت می‌گیرد و یکی از این قوانین، به میزان خرید کالا مربوط می‌شود؛ یعنی برای خرید هر کالا یک میزان حداقلی تعریف شده است و شما نمی‌توانید کمتر از آن میزان تعیین شده از بورس کالا خرید انجام دهید.

حداقل میزان خرید سیمان از بورس کالا حدود 10 تن اعلام شده‌است و می‌توان گفت که بورس کالا برای خریدارهای عمده و افرادی که در زمینه خرید و فروش سیمان فعالیت دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فعالیت در بورس کالا و خرید سیمان از این پلتفرم همراه ما بمانید.

مزایای خرید سیمان از بورس کالا

با خرید از بورس کالا شما در معاملات عمده شرکت می‌کنید و به گزینه‌های مختلفی برای خرید دسترسی خواهید داشت که با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند. همچنین شما با فعالیت در بورس کالا از قیمت لحظه‌ای کالاهای موردنیازتان که در بورس کالا ارائه می‌شوند، آگاهی پیدا می‌کنید.

 

5

 به عنوان مثال اگر در حوزه خرید و فروش عمده سیمان فعال هستید مانند خانه سیمان، می‌توانید از طریق بورس کالا از قیمت سیمان امروز باخبر شوید و در شرایط مناسب اقدام به خرید کنید. از دیگر مزایای خرید سیمان از بورس کالا موارد زیر هستند:

  • قیمت مناسب، شفاف و بدون واسطه‌گری و رقابتی
  • امکان انتخاب سیمان مورد نیاز از میان انواع مختلف سیمان‌های موجود
  • کمتر شدن هزینه‌های مربوط به حمل‌و‌نقل کالا به‌واسطه وجود مراکز توزیع متعدد
  • امکان دسترسی به اطلاعات درست از قیمت و میزان موجودی کالاها
  • امکان خرید سیمان در حجم بالا
  • انعطاف‌پذیری در زمان و مقدار خرید کالا
  • قابلیت بازاریابی و فروش وسیع‌تر
  • ارتباط و تعامل مستقیم با تامین‎کنندگان کالا و امکان انجام مذاکرات بیشتر و همکاری بهتر
  • امکان خرید و پرداخت به‌صورت آنلاین و اینترنتی
  • قابلیت ارسال سفارش‌های ثبت شده در بورس کالا به سراسر کشور
  • و...

در حالت کلی فعالیت در بورس کالا باعث می‌شود که شما بدون واسطه و به‌صورت اینترنتی بهترین سیمان را از بین انواع سیمان موجود خریداری کنید و نگرانی از بابت حمل و نقل و ارسال نداشته باشید. همچنین می‌توانید هر لحظه قیمت سیمان تهران را در بورس کالا چک کنید و در مناسب‌ترین زمان خرید خود را انجام دهید.

چگونه از بورس کالا سیمان بخریم؟

حال که با مزایای خرید سیمان از بورس کالا آشنا شدید احتمالا این سوال را بپرسید که چگونه می‌توان از بورس کالا سیمان خرید؟

در پاسخ این سوال قابل ذکر است که شما برای فعالیت در بورس کالا و خرید سیمان باید ابتدا یک کد معاملاتی تهیه کنید؛ این کد از طریق سامانه ebgo و با ثبت اطلاعات درخواستی قابل دریافت است.

بعد از اینکه کد معاملاتی خود را دریافت کردید، باید یک حساب وکالتی افتتاح کنید. پس از طی این مراحل می‌توانید درخواست خود برای خرید سیمان را از طریق کارگزاری به ثبت برسانید.

پس از ثبت سفارش هزینه‌ای به عنوان وجه تضمین که از طرف بورس کالا تعیین می‌شود را در حساب وکالتی خود واریز می‌کنید و این مبلغ به‌صورت بلوکه در حساب شما باقی می‌ماند.

زمانی‌که نوبت به عرضه محصول درخواستی شما برسد، ابتدا این مورد سنجیده می‌شود که میزان تقاضا روی این محصول چقدر است. اگر میزان تقاضا کمتر از حد معمول باشد، خریدوفروش با قیمت پایه انجام خواهد شد.

اما اگر میزان تقاضا برای محصول عرضه شده بیشتر از حد مشخصی باشد، تعیین قیمت سیمان  به‌صورت رقابتی انجام می‌شود؛ یعنی خریداران قیمت‎‌های متفاوتی پیشنهاد می‌دهند و هر خریداری که هزینه بیشتری پیشنهاد دهد، می‌تواند محصول را خریداری کند.

 

6

تحویل بار از بورس کالا چگونه انجام می‌شود؟

بعد از اینکه هزینه سیمان درخواستی خود را تسویه کردید باید شماره تماس، نماینده و محل تخلیه بار را مشخص کنید و این اطلاعات را در اختیار کارگزاری قرار دهید یا در سامانه ثبت کنید.

کارگزار فرد یا شرکت فروشنده که شما سیمان را از آن‌ها خریداری کردید، مدارک ارسالی از سمت شما را بررسی می‌کند و آن مدارک را برای دریافت حواله به شرکت فروشنده سیمان ارسال می‌کند.

فرد یا شرکت فروشنده بعد از دریافت و بررسی مدارک حواله اقدامات لازم برای صدور حواله را انجام می‌دهد. حواله صادر شده به نماینده شما که معرفی کردید، اعلام می‌شود و پس از آن فروشنده بار سیمان را در اختیار باربری معرفی شده قرار می‌دهد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که هنگام ثبت سفارش و خرید سیمان از بورس کالا باید توجه کنید که شرکت فروشنده سیمان از لحاظ مسافت فاصله زیادی با شهر محل اقامت شما نداشته باشد؛ چراکه هرچقدر فاصله بیشتر باشد، هزینه ناشی از حمل و نقل بیشتر خواهد بود و این مورد برای شما صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

گواهی سپرده سیمانی چیست؟

شاید برای خرید سیمان در بورس کالا با موردی به عنوان گواهی سپرده سیمانی روبرو شده باشید. همانطور که گفتیم برای خرید سیمان از بازار فیزیکی بورس کالا یک سری قوانین و محدودیت‌هایی وضع شده است به عنوان مثال شما امکان خرید سیمان کمتر از حد مشخص شده را ندارید.

پس اگر شما بخواهید سیمان کمتر از حد مشخص شده را خریداری کنید، گواهی سپرده سیمانی برایتان کارساز خواهد بود.

 

7

خرید سیمان از بورس کالا

اگر همیشه سیمان را به‌صورت عمده خریداری می‌کنید و در این حوزه فعال هستید، می‎توانید در بورس کالا خرید مطمئنی را تجربه کنید. انواع سیمان در این پلتفرم به خریداران معرفی می‌شود و هر شخص بنابه خواست خود می‎تواند سیمان مد نظر خود را تهیه کند.

برای فعالیت در بورس کالا نیاز به تهیه کد معاملاتی دارید. بعد از تهیه این کد و پرداخت هزینه، فروشنده سیمان خریداری شده توسط شما را به باربری تحویل داده می‌دهد و بار به محل تخلیه‌ای که معرفی کردید، ارسال می‌شود.

در بورس کالا شما امکان خرید مطمئن و امن، با امکان مقایسه قیمت و انتخاب از بین انواع مختلف سیمان را خواهید داشت. همچنین امکان برقراری ارتباط با تامین‎کنندگان بسیار بیشتر خواهد بود. خرید آنلاین و اینترنتی نیز از دیگر مزایای خرید سیمان از بورس کالا است.

 

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید