چگونه مشتری پیدا کنیم؟ 8 روش برای جذب مشتریان جدید

چند روش برای جذب مشتریان جدید وجود دارد که با به کارگیری صحیح آن‌ها، در مدت زمان کوتاهی مشتریان و سود مالی شما افزایش پیدا می‌کند.

چگونه مشتری پیدا کنیم؟ 8 روش برای جذب مشتریان جدید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

با افزایش تنوع روش‌های تبلیغاتی، بازار رقابت به اندازه‌ای پرهیجان شده که اکثر کسب و کارها به دنبال روش‌های کاربردی برای جذب مشتریان جدید هستند. اما چگونه مشتری پیدا کنیم بدون این‌که لازم باشد تمام آن هزینه‌های هنگفت را برای تبلیغات و معرفی برند و محصولات مان بپردازیم؟

1.بررسی نیاز مشتریان

برای جلب رضایت مشتریان باید نیازهای او را بررسی کنید. این به معنی شناخت مسائلی است که مشتریان در کسب و کار شما پسندیده و باعث افزایش نرخ خرید آن‌ها شده است. برای تحلیل نظرات مشتریان می‌توانید یک پل ارتباطی با آن‌ها ایجاد کنید تا بتوانند نظرشان را با شما در میان بگذارند. همچنین برگزاری نظرسنجی‌های کوتاه و کاربردی برای کسب اطلاعات مورد نیاز، روش بسیار کاربردی است؛ زیرا که از این طریق دیگر نیازی نیست که مشتری خودش برای ابراز رضایت یا نارضایتی پیش قدم شود.

2.برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایونت‌ها

اکثریت افراد از شرکت و حضور در کارگاه‌های آموزشی رایگان استقبال می‌کنند. اگر از آن دسته کارفرماهای کتابخوان و به روز هستید، می‌توانید ایونت یا کارگاه‌های عمومی برگزار کنید و در انتهای آن نیز تبلیغاتی برای کسب و کار خودتان انجام دهید. البته صحبت‌های شما در این گونه مراسمات حتماً باید تماماً مربوط به حوزه کاری‌تان باشد. به جز ایمیل‌های آموزشی، مراسمات افتتاحیه یا ... نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایونت‌ها

3.شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها

اگر در شهری زندگی می‌کنید که در آن‌جا نمایشگاه‌های محلی و یا حتی بین المللی برگزار می‌شود، حتماً برای برندسازی در آن‌ها شرکت کنید. حتی اگر کسب و کار بزرگ‌تری دارید و بودجه شما نیز پاسخگو است، اسپانسر کسب و کارهای کوچک و جدید شوید تا از این طریق برای خودتان تبلیغات انجام دهید. شرکت در این گونه همایش‌ها یا نمایشگاه‌ها علاوه بر ایجاد ارتباط مستقیم با مشتری و رقبا، باعث می‌شود که اطلاعات جدید و به روزی نیز به دست بیاورید.

4.همکاری با رقبا

شاید فکر کنید چقدر عجیب است که کسی برای افزایش مشتری، بخواهد با رقبای خودش همکاری کند! به طور قطعی خیلی دور از ذهن است که کسی مستقیماً با رقبای خودش تعامل کند. هدف اصلی همکاری با کسانی است که جامعه هدف شما را در بر دارند. مثلاً تعامل دو فروشگاه لوازم یدکی خودرو و برند لوازم آرایشی درست نیست، زیرا این دو گروه مخاطبان یکسانی ندارند. یکی از بهترین روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید مخاطبین دیگر کسب و کارها را به سمت برند خودتان جذب کنید، استفاده از باشگاه مشتریان برای هر دو طرف است.

5.راه‌اندازی جشنواره فروش و ارائه کدهای تخفیف

اگر اسم بازاریابی دهان به دهان به گوشتان خورده باشد، حتماً از این روش استقبال زیادی می‌کنید. در این روش دو نکته وجود دارد:

·  نکته اول

شما می‌توانید تخفیفات ویژه‌ای در باشگاه مشتریان برای کاربران قدیمی لحاظ کنید یا با ارائه سیستم سطح بندی، در ازای معرفی مشتریان جدید، برای آن‌ها کش بک یا امتیاز در نظر بگیرید. از این طریق مشتریان قدیمی به صورت غیر مستقیم باعث جذب مشتریان جدید می‌شوند.

·  نکته دوم

جشنواره‌های همگانی راه بیندازید تا همه افراد بتوانند از خدمات شما استفاده کنند. از این طریق در بدترین حالت نیز، افراد زیادی مشتاق به بازدید از فروشگاه شما می‌شوند. و ممکن به زودی تبدیل به مشتریان دائمی شما شوند.

6.ارائه خدمات ویژه به مشتریان قدیمی و جدید

یکی دیگر از روش‌های جذب مشتری به‌صورت غیر مستقیم، ارائه خدمات ویژه مانند ارسال رایگان یا ارسال فوری برای مشتریانی است که وفاداری آن‌ها به شما اثبات شده یا قبلاً از شما خرید کرده‌اند. در این حالت هیجان و شوق آن‌ها افزایش پیدا کرده و احتمال تبلیغات دهان به دهان یا همان تبلیغات ارجاعی برای شما افزایش پیدا می‌کند.

7.حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

وبلاگ، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام سه تا از مهمترین جاهایی است که باید برای جذب مشتری جدید در آن‌ها فعالیت مستمر و با کیفیت داشته باشید. در دنیای امروز که امکان تبلیغات رایگان با ساختن ویدیوهای جذاب در اینستاگرام وجود دارد، از این امکان به هیچ عنوان غافل نشوید.

8.تبلیغات گوگل

متداول‌ترین شیوه جذب مشتریان جدید و بیشتر دیده شدن، تبلیغات است. تبلیغات همیشه نیازمند تحقیق درباره کلمات کلیدی و داشتن یک بودجه مناسب و همچنین بررسی دقیق نیازهای مشتریان است. تبلیغات شما می‌تواند در گوگل باشد و مخاطب مثلا  با سرچ کلمه (خدمات شستشوی فرش)، در اولین گزینه شما را ببینند. اگر بودجه شما کمتر است می‌توانید از تبلیغات کلیکی نیز استفاده کنید، این تبلیغات در صفحاتی که مرتبط با موضوع کاری شما هستند قرار می‌گیرند.

چگونه مشتریان جدید را به کسب و کار خودمان جذب کنیم؟

برای اینکه بتوانید مشتری پیدا کنید روش‌های مختلفی وجود دارد، اما در دنیای پر رقابت امروز کسب و کاری پیروز می‌شود که بتواند با کمترین بودجه، بیشترین بازدهی را دریافت کند. مثلاً تشویق غیر مستقیم مشتریان قدیمی یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی دهان به دهان است. همچنین روش همکاری با رقبای هم مخاطب و ارائه خدمات ویژه برای مشتریان جدید و قدیمی همه از راه حل‌های داشتن مشتریان جدید هستند که شما می‌توانید با راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای تمام ‌آن‌ها را یک‌جا اجرا کرده و در حقیقت با یک تیر چند نشان بزنید.

 

باشگاه مشتریان سامان

جذب مشتریان جدید برای مشاغل مختلف

روش‌های گوناگونی برای جذب مشتریان جدید ارائه شده است که می‌توانید با انجام هر کدام از آن‌ها نتایج قابل قبولی کسب کنید. مجموعه باشگاه مشتریان سامان، با ارائه مشاوره رایگان و خدمات حرفه‌ای در راه‌اندازی و پشتیبانی باشگاه مشتریان، شما را در جذب خریداران جدید و توسعه برندتان همراهی می‌کند.

سوالات متداول

روش‌های جذب مشتریان کدام هستند ؟

شرکت در نمایشگاه‌ها- اجرای کارگاه‌ها- تشویق غیر مستقیم مشتریان قدیمی از طریق ارائه کدهای تخفیف یا خدمات ویژه، همکاری با رقبا، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تحلیل مشتریان و نظرسنجی از آن‌ها.

دو روش تشویق غیرمستقیم بازاریابی دهان به دهان مشتریان قدیمی کدام است؟

اولی ارائه تخفیفات ویژه و سطح‌بندی، دومی ارائه خدماتی مانند ارسال رایگان یا فوری

راه اندازی باشگاه مشتریان چگونه به صورت همزمان در اجرای چند روش جذب مشتریان موثر است؟

انجام نظرسنجی و تحلیل رفتارهای مشتریان،تشویق مشتریان قدیمی به معرفی شما به دیگران از دو روش ارائه خدمات ویژه و تخفیفات و همکاری با رقبایی که مخاطبان یکسان با شما دارند تماماً از طریق باشگاه مشتریان امکان‌پذیر است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید