نکات حیاتی که باید در هنگام خرید کلید و پریز بدانیم ؟

گاهی برای استفاده از یک فضای داخلی لوکس و مدرن، لازم است به شیوه‌ای جدیدتر به آن نگاه کنیم و از کلید و پریزهای لوکس و لاکچری برای زیبایی فضا استفاده کنیم. کلید و پریزها به عنوان الزامات الکتریکی، علاوه بر دسترسی به برق، جذابیت فضای داخلی خانه یا مکان کار را افزایش می‌دهند و در زیباسازی دکوراسیون داخلی ساختمان تاثیرگذار هستند.

نکات حیاتی که باید در هنگام خرید کلید و پریز بدانیم ؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

نکات حیاتی که باید در هنگام خرید کلید و پریز بدانیم ؟

کلید و پریز از جزئیات داخلی مهم از ساختار ساختمان ها به شمار می آیند. این اجزا، که در خانه یا محیط کار استفاده می شوند، برای نصب و استفاده از سیستم برق ضروری هستند.

 

گاهی برای استفاده از یک فضای داخلی لوکس و مدرن، لازم است به شیوه‌ای جدیدتر به آن نگاه کنیم و از کلید و پریزهای لوکس و لاکچری برای زیبایی فضا استفاده کنیم. کلید و پریزها به عنوان الزامات الکتریکی، علاوه بر دسترسی به برق، جذابیت فضای داخلی خانه یا مکان کار را افزایش می‌دهند و در زیباسازی دکوراسیون داخلی ساختمان تاثیرگذار هستند.

نکاتی که باید قبل از خرید رعایت کنیم :

در ادامه می بایست نکاتی را در خصوص تهیه و خرید کلید و پریز برای شما بیان کنیم که دانستن نکات قبل از خرید و حین خرید میتواند شما را به انتخاب درست تر نزدیک نماید.

از اهمیت دکوراسیون خانه ی خود غافل نشوید

یکی از اولین و مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید در هنگام انتخاب و خرید کلید و پریز مناسب برای خانه خود، توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه است. فرض کنید که شما از طراحی سبک کلاسیک برای خانه خود استفاده کرده اید. در صورت استفاده از کلید کلاسیک و برنزی، نه تنها زیبایی به خانه خود اضافه می کنید بلکه هارمونی کل دکوراسیون را نیز حفظ می کنید. این دلیلیست که انتخاب مناسب کلید و پریز در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. اگر دکوراسیون خانه شما با سبک کلاسیک و یا نئو کلاسیک است، از کلیدهای اهرمی کلاسیک استفاده کنید و اگر دکوراسیون مدرن و به روز است، کلیدهای اهرمی مدرن یک انتخاب عالی خواهد بود.

متناسب با نیاز خود به خرید کلید و پریز اقدام کنید

توجه به نیازهای شخصی یکی از موارد مهم در خرید کلید و پریز است. به عنوان مثال، اگر می خواهید همیشه در کنار تخت خواب خود یک شارژر برای شارژ کردن گوشی موبایل و سایر وسایل هوشمند خود داشته باشین، از شارژهای یو اس بی استفاده کنید. به علاوه، اگر می خواهید میزان نور اتاق و سالن پذیرایی خود را تنظیم کنید، انتخاب درست برای شما کلید دیمر است. همچنین، اگر یادتان می رود لوازم برقی را از برق بکشید، نوع تایمردار کلید و پریز می تواند گزینه مناسبی باشد. و یا برای کنترل دمای محیط منزل خود، از ترموستات های سرمایشی و گرمایشی ست با قاب کلید و پریز خود استفاده کنید.

رنگ کلید و پریز در هارمونی دکوراسیون خانه

رنگ ها همیشه نقشی انکارناپذیر، به خصوص وقتی بحث نورپردازی و روشنایی در کار باشد، دارند. برای خرید کلید و پریزی که در هارمونی با دیگر اجزای دکوراسیون شما باشد، باید نهایت دقت را به کار ببرید. همین اول کار بگوییم که با محدود کردن خودتان به رنگ های سفید و کرمی، دستاورد هنری خاصی کسب نخواهید کرد. در انتخاب رنگ، باید عوامل متعددی از جمله رنگ دیوارها، گچ بری ها و حتی رنگ کاشی های به کار رفته در آشپزخانه و ... را در نظر داشته باشید.

جنس با کیفیت پلاستیک و ترمینال اتصال

کیفیت همیشه اهمیت بسیاری دارد و بهتر است در خرید کلید و پریز هایی که مکانیزم داخلی آن، از جنس پلاستیک نسوز و دارای ترمینال اتصال با کیفیت ساخته شده اند، اقدام کنید تا عمر کلید و پریز خود را بیشتر کنید.

نکاتی که باید در حین خرید کلید و پریز دقت کنیم :

  1. نوع و نصب: برای خرید کلید و پریز، ابتدا باید نوع و نصب آنها را مشخص کنید. باید بررسی کنید که آیا برای استفاده در داخل یا خارج از خانه هستند و همچنین آیا برای نصب توکار یا روکار مناسب هستند یا خیر.
  2. نوع سوکت: بررسی کنید که کلید و پریز مورد نظر با سوکت استاندارد شما سازگار است. برخی از سوکت‌ها ممکن است دارای تنوع باشند، مانند سوکت‌های برق، بنابراین مطمئن شوید که نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. قبل از استفاده، لازم است که مطمئن شوید که کلید و پریز مورد نظر با جریان و ولتاژ مورد نیاز شما سازگار است. این اطلاعات معمولاً روی محصول یا بسته بندی آن ذکر شده و برای مثال، برای استفاده در خانه نیاز به جریان 220 ولت و 10 آمپر دارید.
  4. کیفیت ساخت: بررسی کنید که محصول از جنس مقاوم و با کیفیت مانند برنج ساخته شده است. کلید و پریز‌های با کیفیت بیشتر معمولاً دارای عمر مفید بیشتر و عملکرد بهتری هستند و این را میتوان در برندهای لاکچری کلید و پریز محصول کشورهای ایتالیا ، اسپانیا ، روسیه دید.
  5. طرح و ظاهر: تا با سبک دکوراسیون داخلی فضای مورد استفاده هماهنگ شود، به طرح و ظاهر کلید و پریز نیز توجه کنید. مدل‌ها و طرح‌های مختلفی از کلید و پریز در سبک های مختلف کلاسیک، نئو کلاسیک و مدرن ممکن است در دسترس باشد.
  6. استانداردها و گواهینامه‌ها: اگر ممکن است، محصولاتی را انتخاب کنید که با استانداردها و گواهینامه‌های مرتبط (مانند استاندارد CE) سازگار هستند، زیرا معمولاً این نوع محصولات دارای کیفیت و ایمنی بیشتری هستند.
  7. قیمت: مقایسه قیمت‌ها یکی از گزینه های نهایی انتخاب است ولی این را در نظر بگیرید که هر ارزانی بی دلیل نیست و هر محصولی نمی تواند کیفیت لازمه را برای جذابیت فضای دکوراسیون مدرن و لاکچری شما داشته باشد.

انواع کلید و پریز ها به صورت کلی

در ادامه به برخی از کلید و پریزهایی که استفاده متداول تری دارد می پردازیم هرچند تنوع این دسته بندی ها بسیار است و تنها به برخی از این دسته ها اشاره خواهیم کرد.

کلید اهرمی  برای دکوراسیون طرح کلاسیک

کلیدهای اهرمی یکی از اقلام دکوراسیون کلاسیک هستند که از گذشته تاکنون استفاده شده‌اند. این نوع کلید دارای اهرم است که با جابجایی آن، می‌توان لامپ را روشن یا خاموش کرد. این لوازم در گذشته بسیار محبوب بوده‌اند اما امروزه کمتر به کار می‌روند. اگر دکوراسیون منزل شما به سبک کلاسیک است، استفاده از این نوع کلیدها می‌تواند طراحی شما را زیباتر کند.

کلید و پریزهای کلاسیک

کلید کلاسیک، همانطور که از نامش پیدا است، از سبک کلاسیک الهام گرفته است و با داشتن نقش و نگار در بدنه برنجی آن با ظاهر متمایزی که دارد، جدیدتر به نظر می رسد. می توانید این نوع کلید و پریز را در دکوراسیون منزل کلاسیک خود استفاده کنید.

خرید کلید و پریز روکار

اگر از دسته‌ی افرادی هستین که امکان سیم کشی برای شما مقدور نیست. به راحتی می توانید از کلید و پریز های روکار برای تامین نیاز خود استفاده کنید. کلید و پریز های روکار هم میتوانند در سبک های کلاسیک، نئو کلاسیک و مدرن باشند و حتی با استفاده از داکت های برنجی روکار، جلوه ی خاصی به دکوراسیون داخلی شما بدهند.

خرید کلید و پریز توکار

در اکثر منازل و محیط های کاری کلید پریز های توکار نصب می شوند که در این روش قوطی های برق به حالت توکار داخل دیوار قرار میگیرند و برای کلید و پریز توکار، طیف گسترده ای از کلیدپریز های خاص و لوکس وجود دارد.

شما می توانید برای اطلاع از تنوع کلید پریزهای لاکچری و خاص و خارجی به سایت زم گروپ مراجعه نمایید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید