ایمپلنت دندان فرانسوی ( + قیمت )

روش کاشت ایمپلنت دندان به عنوان مطلوب ترین درمان برای جایگزینی دندان های از دست رفته و یا پوسیده شده کاربرد بسیار زیادی دارد. در این روش با استفاده از پایه یا همان فیکسچر که در استخوان فک قرار می گیرد شروع شده و بعد از پیوند پایه با استخوان فک و نصب روکش دائمی که به تاج ایمپلنت نیز معروف هست ختم می شود و زیبایی همانند دندان های طبیعی را به شما می بخشد.

ایمپلنت دندان فرانسوی ( + قیمت )
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 

کشورهای متعددی با برند های متنوع، ایمپلنت های دندانی را تولید می کنند. از مطرح ترین کشور های تولید کننده ایمپلنت های دندانی می توان به سوئیس، آمریکا، آلمانی، فرانسه و کره اشاره کرد. نکته قابل توجه در شروع کاشت ایمپلنت های دندانی این است که در مورد انتخاب کشور سازنده و برند های آن ها اطلاعات لازم را کسب کرده تا با هماهنگی دندانپزشک خود بهترین نتیجه را از کاشت ایمپلنت دندان داشته باشید.

در این مقاله به بررسی ایمپلنت های فرانسوی و برند های آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد کاشت ایمپلنت را دارید و ایمپلنت فرانسوی از انتخاب های شما می باشد حتما این مقاله را مطالعه کنید.

درباره ایمپلنت فرانسوی

با توجه به پیشینه و سابقه کشور فرانسه در تکنولوژی و پیشرفت های آن ها در عرصه تولید ایمپلنت های دندانی این کشور به یکی از قطب های تولید ایمپلنت های دندانی تبدیل شده است.

البته باید به این نکته توجه کرد که ایمپلنت های تولید شده در فرانسه نسبت به ایمپلنت های کشور های آمریکا و سوئیس در رده پایین تری قرار دارد اما با توجه به ویژگی های منحصربه فردی که دارد می تواند در رقابت با آن ها باشد. ایمپلنت های فرانسوی به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی از ایمپلنت های مطرح در بازار جهانی است به همین دلیل به بیشتر کشور های دنیا صادر می شود. دراین مقاله هرآنچه که درمورد ایمپلنت های فرانسوی لازم باشد را مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم.

انواع ایمپلنت فرانسوی

امروزه کشور های زیادی در عرصه تولید ایمپلنت های دندانی مشغول به فعالیت هستند برند های مطرح از کشور های مختلف محصولات خود را به بازار ایران صادر کرده اند در این میان برند های ایمپلنت فرانسوی نیز در ایران وجود دارند که  توانسته اند رضایت جامعه هدف خود را جلب کنند در این بخش از مقاله انواع برند های مطرح ایمپلنت فرانسوی را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ایمپلنت فرانسوی

برند TBR ایمپلنت فرانسوی

این برند ایمپلنت فرانسوی از با سابقه ترین برند های مطرح درکشور فرانسه می باشد. شروع فعالیت این برند از سال 1986 بوده و با تولید ایمپلنت و فیکسچر های آن ها و همچنین طراحی و ساخت کیت های جراحی در عرصه دندانپزشکی محبوبیت خوبی دارد. از ویژگی های این برند می توان به کاشت بسیار راحت ایمپلنت های دندانی می باشد که این امر باعث شده است که کاشت ایمپلنت هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک بسیار راحت شود. از انواع فیکسچر هایی که برند TBR تولید می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیکسچرZ1 ایمپلنت TBR
  • فیکسچر BL ایمپلنت TBR
  • فیکسچر Baby ایمپلنت TBR

کیت های طراحی برند TBR نیز از محصولات بسیار جذاب این برند می باشد که این امکان را به دندانپزشک می دهد که بتواند با استفاده از این کیت ها کاشت ایمپلنت دندان را به خوبی انجام دهد. کیت های تولید شده توسط برند TBR به شرح زیر است:

  • Surgical kit
  • Prosthetic kit
  • Removable stop kit

برند IDI ایمپلنت فرانسوی

برند مطرح IDI از برند های مطرح کشور فرانسوی است که در سال 1987  تولید ایمپلنت های دندانی را شروع کرده است. این برند در بسیاری از مطالعات با پزشکان و آزمایشگاه ها همکاری می کند و برای دستیابی به اهداف کیفی خود، روی تکنیک های پیشرفته سرمایه گذاری می کند. ایمپلنت فرانسوی IDI طیف کاملی از ایمپلنت‌های سطحی استخوان و بافت را برای کاربردهای متعدد زیبایی و درمانی ارائه می‌دهد. از ویژگی های این ایمپلنت می توان به سازگاری و کیفیت بالا اشاره کرد. فیکسچر های برند IDI به صورت زیر است:

  • فیکسچر BIO
  • فیکسچر MAX
  • فیکسچرCAM ST
  • فیکسچر ALL
  • فیکسچر SLIM
  • فیکسچر ID3

ایمپلنت برند IDI نیز همانند سایر برند های مطرح دنیا فارغ از تولید ایمپلنت ها و فیکسچر ها به تولید کیت های جراحی هم پرداخته است. رایج ترین کیت جراحی این شرکت تحت عنوان کیت جراحی ID SPASSOR وارد بازار جهانی کرده است.

برند TEKKA ایمپلنت فرانسوی

یکی از معروف ترین برندهای دنیا، برند فرانسوی Tekka است. چیزی که Tekka را از سایر برندها متمایز می کند این است که اجازه کاشت فوری را می دهد. علاوه بر این، برند ایمپلنت Tekka طیف وسیعی از اندازه ها را برای تضمین تنوع محصولات ایمپلنت تولیدی خود ارائه می دهد. تنوع بالا باعث می شود که فیکسچر ایمپلنت قطر و طول های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، یک ایمپلنت کوتاه 6 میلی متری معمولاً می تواند برای درمان ایمپلنت فک پایین استفاده شود. با این حال، پیچ‌های طولانی‌تر ایمپلنت معمولاً برای ایمپلنت‌های فک بالا مناسب‌تر هستند.

برند Euroteknika ایمپلنت فرانسوی

این برند  در سال 1980 تأسیس شد، بخش تخصصی ایمپلنت های دندانی را در سال 1982 معرفی کرد و در سال 2016 نام خود را به Lyra تغییر داد. طبیعتاً اکثریت مردم هنوز از محصولات آن به عنوان Euroteknika یاد می کنند. این شرکت تولید کننده ایمپلنت های باکیفیت است و در حال حاضر در بیش از 30 کشور جهان فعال است. این شرکت ایمپلنت‌هایی ایجاد می‌کند که سه هدف اصلی ایمپلنت  قالب‌گیری، پروتز موقت و بهبودی را با استفاده از فناوری‌های معاصر ساده می‌کند. کاهش درمان بافت نرم و بهبودی سریعتر نیز توسط برند فرانسوی Euroteknika امکان پذیر شده است.

برند Axiom

برند Axiom  بیش از 70 سال است که به تولید دستگاه های دندانپزشکی می پردازد. و فعالیت خود را در  سال 1943 آغاز کرد. این برند  ساخت ایمپلنت های دندانی را در سال 1980 آغاز کرد و تعهد آن به برتری و اعتماد به آن کمک کرد تا خیلی سریع به شهرت برسد.

مزایای ایمپلنت های فرانسوی

برند های ساخت کشور فرانسه به دلیل استفاده از تکنولوژی ساخت پیشرفته از کیفیت و مزایای عالی برخوردار هستند. در این بخش از مقاله برخی از مزایای ایمپلنت های فرانسوی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاشت راحت و آسان

با توجه به استفاده از تکنولوژی پیشرفته ایمپلنت های فرانسوی باعث شده است که کاشت ایمپلنت برای دندانپزشک بسیار سهل و آسان باشد. و از طرف دیگر بیمار نیز با خیال آسوده ایمپلنت را دریافت کند.

کیفیت بی نظیر

به دلیل استفاده از مواد ساخت با کیفیت ایمپلنت های فرانسوی از کیفیت ساخت بسیار خوبی است که همین امر باعث محبوبیت این ایمپلنت شده است.

سازگاری با استخوان فک

پایه ها و یا فیکسچر ایمپلنت های فرانسوی به گونه ای طراحی شده اند که این امکان فراهم می شود که به خوبی با استخوان فک پیوند داده شود و موجب موفقیت کاشت ایمپلنت شود.

بهبودی سریع

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ایمپلنت های فرانسوی که به موجب ساخت با کیفیت و مهندسی شده آن می باشد قابلیت بهبود سریع نسبت به سایر ایمپلنت های دیگر برند ها است.

مراقبت بی دردسر

برای نگهداری ایمپلنت ها در شرایط خوب، معمولاً مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کافی است. اگرچه دندان های مجاور هنوز مستعد حمله باکتریایی هستند، دندان های کاشته شده پوسیدگی ندارند. حفظ سلامت لثه و دندان های مجاور و همچنین جلوگیری از عفونت استخوان فک به تمیز نگه داشتن ایمپلنت بستگی دارد.

طول عمر و کیفیت ایمپلنت های فرانسوی

اولین چیزی که در این شرایط باید از آن آگاه باشید این است که کیفیت هر برند متفاوت است، بنابراین نمی توانید به سادگی تصمیم خود را بر اساس کشور تولید کننده ایمپلنت قرار دهید. به طور کلی، ایمپلنت فرانسوی کیفیت اروپایی را به شما می دهد، اما در مقایسه با کشورهای برتر در این زمینه مانند آمریکا، آلمان و سوئیس، هزینه کمتر و کیفیت پایین تری دارد. علاوه بر این، به دلیل عوامل مختلفی که بر استقامت آنها تأثیر می گذارد، طول عمر دقیقی برای ایمپلنت های فرانسوی وجود ندارد، از جمله کیفیت برند، مراقبت های بیمار، وضعیت استخوان و لثه و تجربه پزشک می باشد.

قیمت ایمپلنت فرانسوی

قیمت ایمپلنت های دندانی به دلیل طیف متنوع از برند های موجود در بازار بسیار متغیر می باشد. در مورد ایمپلنت های اروپایی می توان گفت که ایمپلنت های سوئیسی  و آلمانی به دلیل کیفیت بسیار بالای آن ها از قیمت گران تری برخوردار هستند.

هزینه معمول ایمپلنت فرانسوی در سال 1402 بین 10,000,000  الی 15,000,000 تومان به ازای هر واحد است که شامل جراحی، روکش و سایر لوازم مورد نیاز می باشد. ایمپلنت فرانسوی نیز با گارانتی عرضه می شود. ایمپلنت‌های فرانسوی نسبت به ایمپلنت‌های کره‌ای گران‌تر هستند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید