خرید مفنامیک اسید آزمایشگاهی، شرح کاربردها و عوارض

خرید مفنامیک اسید آزمایشگاهی، شرح کاربردها و عوارض
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

مفنامیک اسید (Mefenamic acid) جزء داروهایی است که در حجم زیاد توسط پزشکان تجویز می گردد. امروزه بررسی عوارض و تاثیر جنبه های مختلف این دارو در آزمایشگاه های تحقیقاتی بسیار مورد توجه است. برای این منظور معمولا از مفنامیک اسید آزمایشگاهی که یکی از محصولات سیگما آلدریچ میباشد، استفاده می شود. با توجه به کیفیت بالای مواد شیمیایی سیگما می توان از مفنامیک اسید تولیدی این شرکت جهت کارهای آزمایشگاهی استفاده نمود. در مرکز فروش مواد شیمیایی تهران می توانید به مواد شیمیایی این برند از جمله Mefenamic acid دسترسی داشته باشید.

مفنامیک اسید چیست؟

مفنامیک اسید به عنوان یک تسکین دهنده درد برای وضعیت هایی چون آرتریت روماتوئید، درد دندان، سردرد، آرتروز و … تجویز می گردد. این ماده در واقع به عنوان یک ضد درد غیر استروئیدی شناخته می شود که معمولا برای دردهای خفیف تا متوسط بکار می رود.

 

مفنامیک اسید یک ماده ضد التهاب و ضد درد است.

فرمول شیمیایی مفنامیک اسید آزمایشگاهی بصورت C15H15NO2 می باشد. این ماده در شیمی نوعی آمینو بنزوئیک اسید محسوب می گردد. مفنامیک اسید پس از مصرف خوراکی به سرعت جذب شده و نیمه عمر ماندگاری آن در بدن حدود 2 ساعت گزارش شده است.

مکانیسم اثر مفنامیک اسید شامل غیر فعال کرد آنزیم های Cox-1 و Cox-2 و بلوکه کردن مسیرهای تولید تولید پروستاگلاندین های داخل سلولی است. پروستاگلاندین ها در تنظیم فرآیندهایی چون جریان خون، القای زایمان، التهاب، تشکیل لخته های خون و … نقش دارند. مفنامیک اسید بصورت های مختلف ممکن است توسط پزشک تجویز گردد از جمله کپسول، قرص و مایع تزریقی.

ساختار شیمیایی.

کاربرد مفنامیک اسید آزمایشگاهی

مفنامیک اسید آزمایشگاهی معمولا برای سنجش تاثیرات مفنامیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد. مشخص شده است که مفنامیک اسید دارای عوارض جانبی مختلفی است که برخی از آنها بسیار جدی هستند. بطور کلی کسانی که از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) استفاده می کنند در خطر بیشتری برای حمله قلبی و سکته هستند. آسیبهای کبدی، خونریزی، زخم و یا ایجاد سوراخ در روده یا معده از دیگر عوارض داروهایی چون مفنامیک اسید است.

مفنامیک اسید آزمایشگاهی همچنین در آزمایشات به روز برای سنجش میزان تداخل این ماده با سایر داروها و عناصر، تولید نانو داروها، تحقیقات در مورد چگونگی حذف آلاینده های دارویی از محیط، ساخت ترکیبات و مشتقات جدید از مفنامیک اسید و … بکار می رود.

مفنامیک اسید آزمایشگاهی در واقع فقط کاربرد تحقیقاتی دارد نه درمانی و بصورت IN-VITRO و IN-VIVO با توجه به هدف آزمایش بکار می رود. می توان از این محصول برای انجام آزمایش های استاندارد بر روی انواع حیوانات آزمایشگاهی از جمله رت استفاده نمود.

خرید مفنامیک اسید آزمایشگاهی

مفنامیک اسید آزمایشگاهی را می توان بصورت آنلاین از بازار تهیه نمود. در حال حاضر تعدای از شرکتهای ایرانی مفنامیک اسید آزمایشگاهی را از برندهای معتبر جهانی تهیه و در بازار عرضه می نمایند. از جمله این شرکتها می توان به دایا اکسیر اشاره نمود. این شرکت نمایندگی فروش محصولات شرکت بسیار معتبر سیگما آلدریچ را بر عهده دارد.

مواد شیمیایی سیگما آلدریچ در بازار مواد آزمایشگاهی به خاطر کیفیتی که دارند بسیار معروف هستند. بیشتر مراکز تحقیقاتی، آموزشی و لابراتوارهای تشخیص طبی از مواد آزمایشگاهی تولیدی این شرکت استفاده می کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید