بهترین دستگاه ساعت زنی برای کارگاه های صنعتی و کارخانه ها چیست؟

بهترین دستگاه ساعت زنی برای کارگاه های صنعتی و کارخانه ها چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

بهترین دستگاه ساعت زنی برای کارگاه های صنعتی و کارخانه ها چیست؟

به عنوان یک کارشناس فروش سیستم کنترل تردد و دستگاه حضور و غیاب، نمی‌توانم به طور قطعی بگویم که بهترین دستگاه ساعت زنی برای تمام کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها کدام است. زیرا انتخاب بهترین دستگاه به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه قصد داریم به مهمترین مواردی که در حین انتخاب دستگاه حضور و غیاب باید به آن توجه کنید بپردازیم.

 

  • تعداد پرسنل: یکی از مهمترین مشخصه‌های کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعداد پرسنل بالا است. در صورتی که تعداد کارمندان شما زیاد است در ظرفیت ذخیره سازی و سرعت پردازش از مهمترین فاکتورهایی هستند که باید در نظر گرفته شود.  
  • نرم افزار حضور و غیاب: یکی از مهمترین قابلیت‌‌هایی که یک سیستم حضور و غیاب در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها باید از آن برخوردار باشد، قابلیت تعریف انواع گروه کاری و شیفت کاری است. اکثر کارخانه‌ها به دلیل ماهیت کاری خود نیاز به تعریف چندین شیفت کاری ( شیفت روزانه، شیفت شب، شیفت چرخشی، شیفت آزاد و...) دارند. نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم کلیه امکانات مورد نیاز برای این گروه  را در نظر گرفته و همچنین در صورت توسعه و بزرگ‌تر شدن مجموعه، امکان اضافه کردن ویژگی‌های پیشرفته و مورد نیاز را دارد.
  • محل  نصب دستگاه: از دیگر عوامل موثر در انتخاب دستگاه ساعت‌زنی، محل نصب دستگاه است. در صورتی که محل نصب گرد و غبار، رطوبت و حتی نور شدید وجود دارد، بهترین گزینه دستگاه‌های OUT Door هستند. بدنه این دستگاه‌ها نسبت به گرد و غبار و رطوبت مقاوم‌تر است.
  • نوع فعالیت: در بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و یا تماس زیاد دست با ابزارآلات اثر انگشت افراد دچار فرسایش شده و در چنین مواردی رسما دستگاه اثر انگشتی پیشنهاد نمی‌شود.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: با توجه به اینکه کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به دلیل ماهیت کاری، نیاز به تعریف گروه‌های کاری متعدد یا حذف و اصافه کردن پرسنل جدید دارند، معمولا خدمات پشتیبانی بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها نیاز دارند. بنابراین بهتر است از کمپانی‌هایی خرید کنید که از تیم پشتیبانی قوی برخوردار هستند.
  • مشاوره پیش از خرید: اگر شما برای تهیه دستگاه حضور و غیاب، به سراغ کمپانی‌های معتبر بروید، حتما از مشاوره پیش از خرید کارشناسان آن مجموعه استفاده کنید. کارشناسان فروش، به دلیل اشراف به ویژگی‌های دستگاه و ارتباط با کسب و کارهای مختلف، معمولا امکان معرفی بهترین گزینه را برای شما دارند.

در اینجا چند منبع موجود است که می‌توانند به شما در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کارگاه یا کارخانه خود کمک کنند:

بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی+ معرفی 5 دستگاه مقرون بصرفه

راهنمای خرید دستگاه تشخیص چهره

بررسی جامع بهترین سامانه‌های حضور و غیاب آنلاین

 

  • قابلیت‌های ویژه: در بسیاری از کارگاه‌ها علاوه بر مدیریت و ثبت تردد پرسنل، نیاز به تعیین سطح دسترسی آن‌ها به قسمت‌های مختلف نیاز است. اگر شما چنین نیازی در مجموعه خود دارید، بهتر است دستگاه‌های مجهز به ماژول اکسس کنترل را انتخاب کنید. همچنین در برخی از سازمان‌ها به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر دار نیاز به چک شدن دمای بدن پرسنل آن‌ها قبل از ورود به مجموعه است. 
  • بودجه: در حال حاضر طیف وسیعی از دستگاه‌های حضور و غیاب با قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارد. یکی دیگر از فاکتورهای موثر در انتخاب دستگاه، بودجه در نظر گرفته شده است.
  • تکنولوژی احراز هویت: در حال حاضرعلاوه بر دستگاه های کارت ساعت زن، دستگاه‌های بیومتریک در بازار موجود است. انواع دستگاه تشخیص چهره، اثر انگشت، شناسایی عنبیه و کف دست از معمول‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار است. همچنین شما می‌توانید از دستگاه‌هایی با چندین قابلیت احراز هویت به طور همزمان استفاده کنید. شما باید بر اساس نیازهای خود، دستگاهی را انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد.

با این حال، در ادامه برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب را که برای کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها مناسب هستند را به شما معرفی کنم:

  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی: دستگاه های اثر انگشتی، از اولین سیستم‌های احراز هویت بیومتریک هستند که از امنیت قابل قبولی برخوردار هستند. تکنولوژی بکار رفته در سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی جدید، هرگونه امکان هک و تقلب در دستگاه را به صفر نزدیک کرده است. در ساعت زنی انگشتی نسبت به روش کارتی امکان تلقب کمتری وجود دارد. سرعت احراز هویت در این روش بالا است اما نقطه ضعف این روش، آسیب دیدگی اثر انگشت کارکنان است که عملا عملیات احراز هویت را مختل می‌کند. برای حل این مشکل می‌توانید از دستگاه‌های هیبریدی که از چندین روش احراز هویت برخوردار هستند استفاده کنید.
  • دستگاه حضور غیاب کارتی: از اولین سیستم‌های مدیریت تردد بعد از سیستم‌های پانچی است که همچنان نیز محبوب است. از مهمترین معایب این روش امکان تقلب در ثبت تردد توسط پرسنل و گم شدن کارت تردد است. در حالی که این مشکل در سیستم‌های بیومتریک وجود ندارد. این دستگاه‌ها از کارت‌های مغناطیسی یا کارت‌های FRID برای شناسایی افراد استفاده می‌کنند. از مهمترین مزایای این دستگاه‌های کارتی می‌توان به قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های بیومتریک اشاره کرد.
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره: سیستم‌های تشخیص چهره، بخصوص آن‌هایی که مجهز به هوش مصنوعی هستند از سطح امنیت بالایی برخوردار هستند. سیستم‌های تشخیص چهره مجهز به هوش مصنوعی، قابلیت شناسایی چهره افراد حتی با ماسک، عینک و کلاه را دارد و هرگونه امکان تقلب در این سیستم‌ها صفر است. دستگاه‌های ساعت زنی تشخیص چهره، نسبت به اثر انگشتی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
  • سامانه حضور و غیاب آنلاین: این سیستم که به حضور و غیاب بدون دستگاه نیز معروف است، در واقع یک سامانه حضور و غیاب پیاده سازی در بستر کلود است. در این سیستم اطلاعات حضور و غیاب در لحظه به سرور ارسال می‌شود. از مهمترین مزایای سیستم حضور غیاب آنلاین عدم نیاز به خرید دستگاه حضور و غیاب است. هرچند که امکان تجمیع اطلاعات دستگاه‌های مستقر در محل با داده‌های سیستم آنلاین وجود دارد. صرفه‌جویی در هزینه و وقت، امنیت بالای اطلاعات و امکان دسترسی لحظه‌ای فارغ از محدودیت زمان و مکان از مهمترین ویژگی‌های حضور و غیاب آنلاین است. سامانه حضور و غیاب ابری نانوتایم 360 نمونه‌ی موفق از سیستم‌های ساعت زنی آنلاین است.

در نهایت، توصیه می‌کنیم قبل از خرید دستگاه حضور و غیاب، با چند شرکت ارائه دهنده سیستم کنترل تردد و دستگاه حضور و غیاب مشورت کنید و نیازها و بودجه خود را به آنها بگویید. آنها می‌توانند به شما در انتخاب بهترین دستگاه کمک کنند.

چرا دستگاه اثر انگشتی گزینه مناسبی برای کارگاه های صنعتی نیست؟

در حالی که دستگاه‌های اثر انگشتی مزایای زیادی دارند اما بسته به شرایط ممکن است گزینه مناسبی برای محیط‌های کاری صنعتی و کارخانه‌ها نباشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا دستگاه اثر انگشتی ممکن است گزینه مناسبی برای همه کارگاه‌های صنعتی نباشد:

 راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب

  • سرعت احراز هویت: دقت سنسور دستگاه‌های اثر انگشتی می‌تواند تحت تأثیر عواملی از جمله آلودگی محیط ( کثیف شدن سطح سنسور)، آسیب دیدگی انگشت و حتی خشک یا کثیف بودن انگشتان دستخوش تغییر می‌شود. در محیط‌های کارگاهی که کارگران با مواد شیمیایی یا ابزار آلات سرو کار دارند، عموما اثر انگشت ضعیف یا آسیب دیده‌ای دارند که می‌تواند منجر به مشکلات شناسایی شود.
  • زما ن پردازش: سیستم‌های اثر انگشتی نسبت به تشخیص چهره و کف دست، نیازمند زمان بیشتری برای پردازش اطلاعات هستند. زیرا در این دستگاه‌ها نیاز است انگشت فرد در تماس مستقیم و صحیح با سنسور باشد تا احراز هویت به درستی انجام شود. این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد صف طولانی در زمان ورود و خروج کارکنان شود. اما راه حل پیشنهادی استفاده از چندین دستگاه به طور همزمان برای جلوگیری از این مشکل است.
  • امنیت: هرچند دستگاه‌های بیومتریک از امن ترین سیستم‌های احراز هویت هستند، اما دستگاه‌های اثر انگشتی نسبت به سایر روش‌ها از امنیت پایین‌تری برخوردار است. اگر تکنولوژی مورد استفاده به روز نباشد امکان تقلب و هک در این سیستم‌ها ( استفاده از پرینترسه بعدی) زیاد است.
  • هزینه: دستگاه‌های اثر انگشتی به نسبت دستگاه‌های کارتی و رمز عبور از قیمت بالاتری برخوردار است. هرچند امنیت این دستگاه‌ها به نسبت کارتی و رمزی بالاتر است و ارزش هزینه کردن را دارد.
  • شرایط محیطی (محیط کار خشن): اگر کارکنان شما با مواد شیمیایی یا مواد ساینده کار می‌کنند، ممکن است اثر انگشت آنها به مرور زمان آسیب ببیند و شناسایی آنها توسط دستگاه دشوار شود. همچین ممکن است دستگاه ممکن است در محیط‌هایی که گرد و غبار یا رطوبت زیاد وجود دارد، به خوبی کار نکنند.
  •  
  • اثر انگشت کثیف یا چرب: در صورتی که نوع فعالیت کارکنان شما به گونه‌ای است که با مواد چرب از جمله روغن و گریس سروکار دارند، ممکن است دستگاه اثر انگشت آنها را به درستی شناسایی نکند.
  • جای زخم و بریدگی: هرگونه زخم یا بریدگی بر روی سر انگشتان و حتی اصطکاک در اثر پوشیدن دستکش فرآیند احراز هویت را با مشکل مواجه می‌کند. در این حالت بهتر است از دستگاه‌هایی با چندین روش احراز هویت به طور همزان استفاده کنید.

مزایای دستگاه ساعت زنی اثر انگشتی چیست؟

در کنار این معایب، دستگاه‌های اثر انگشتی مزایایی نیز دارند، مانند:

  • امنیت: دستگاه‌های اثر انگشتی از امنیت بالاتری نسبت به نمونه کارتی و رمز عبور دارد. امکان هک و تقلب در این دستگاه‌‌ها بسیار کم است.
  • راحتی: استفاده از دستگاه‌های اثر انگشتی برای کارکنان بسیار راحت است، زیرا آنها نیازی به حمل کارت یا به خاطر سپردن رمز عبور ندارند و همیشه اثر انگشت آن‌ها همراهشان است.
  • دقت: در شرایط ایده آل، دستگاه‌های اثر انگشتی بسیار دقیق هستند و می‌توانند به طور موثری حضور و غیاب کارکنان را ردیابی کنند.

در نهایت، اینکه آیا دستگاه اثر انگشتی یا تشخیص چهره گزینه مناسبی برای مجموعه کاری شما هست یا خیر، به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال سیستم حضور و غیابی هستید که امن، راحت و دقیق باشد، دستگاه اثر انگشتی می‌تواند گزینه خوبی باشد. با این حال، اگر نگران دقت، امنیت یا هزینه دستگاه‌های اثر انگشتی هستید، ممکن است نوع دیگری از دستگاه حضور و غیاب مانند دستگاه کارتخوان یا دستگاه تشخیص چهره برای شما مناسب تر باشد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید