حقوق بازنشستگان| زمان واریز حقوق بازنشستگان

فوری: خبر خوش برای بازنشستگان| حقوق این بازنشستگان افزایشی شد

نشست اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی فولاد و شماری از نمایندگان بازنشستگان با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور برگزار شد.

فوری: خبر خوش برای بازنشستگان| حقوق این بازنشستگان افزایشی شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان با مخارج آنها همخوانی ندارد. حقوق بازنشستگان هر ساله مبلغ کمی افزایش پیدا می کند. حقوق بازنشستگان با نرخ تورم فاصله دارد. حقوق بازنشستگان همیشه برای مسوولان تنش زا بوده است. حقوق بازنشستگان در سال آینده با تغییرات زیادی همراه خواهد بود.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در سال آینده

دولت قرار است با فرمولی جدید و به صورت غیرنقدی، حقوق بازنشستگان را با تعریف محصولات بیمه‌ای بالا برد. سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید خبر داد. بنا به گفته او، مقرر شده رییس کل بیمه مرکزی در این زمینه پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.

با توجه به این اظهارات، در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا افزایش غیرنقدی حقوق بازنشستگان میتواند بار مشکلات معیشتی بازنشستگان را کم کند؟

کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه خود را مطرح کردند. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «این چه فرمول سمی هست باز. یعنی کسی قسط داره یا اجاره داره، چه‌کار باید بکنه.»

کاربر دیگری تصریح کرد: «راستش خیلی از زوج‌های جوان همین الان به‌دلیل سختی شرایط به نوعی از طرف پدر و مادر تامین می‌شن و بعضی‌ها حتی ناهار و شام منزل پدراشون هستن تا هزینه‌هاشون رو جبران کنند.»

همشهری، کاربر خبرآنلاین نوشت: «این چه طرحی است؛ پول نقد به عنوان حق بیمه از ما گرفتید، حالا میخواهید غیرنقد عمل کنید. این عین غش در قرارداد است.»

کاربری متذکر شد: «بعد از مدتی هم اون امکانات غیرنقدی که می‌دهند را هم به بهانه‌های مختلف قطع می‌کنند.»

یکی از کاربران یادآور شد: «مشکل زندگی فقط خوراک نیست؛ هزینه های دیگری در زندگی است که باید با پول پوشش داد.»

کاربری عنوان کرد: «هیچ راه‌حلی برای مردم جواب نخواهد داد.»

کاربری تاکید کرد: «در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، بنابراین کارمند و بازنشسته هم باید مثل بقیه مردم توقع خودشون رو کم کنند و ریاضت اقتصادی رو پیشه کنند؛ بسیاری از مردم بیکارن و درآمد ندارن.»

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از کمیسیون تلفیق مجلس خواست تا در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، موضوع کسری منابع سازمان تامین اجتماعی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و  پرداخت دیون و بدهی های دولت به این سازمان را مورد توجه ویژه قرار دهد.

هادی ابوی اظهار کرد: همه می‌دانیم سازمان تامین اجتماعی با مشکلات عدیده ای روبرو است ولی متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هیچ رقمی برای این سازمان که جمع زیادی کارگران و بازنشستگان را تحت پوشش دارد، دیده نشده است در حالی که کارگران و بازنشستگان به امید روزهای خوب عضو سازمان تامین اجتماعی شده اند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بابت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان می پردازد و ماهیانه بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت حقوق دارد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران افزود: از طرفی پرداختی های سازمان به مراکز درمانی که تا دی ماه سال قبل تقریبا به روز شده بود، متاسفانه اکنون ۷ ماه معوق است و لذا پیش بینی می‌شود کسری منابع تامین اجتماعی در سال آینده به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در ماه برسد.

به گفته ابوی، بدهی تامین اجتماعی به بانکها به دلیل تامین کسری حقوق پرداختی بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان است که به نظر می رسد تا پایان خرداد سال آینده به بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان برسد.

این مقام مسئول کارگری افزود: تعهدات دولت صرفا برای سال ۱۴۰۱ جهت بیمه‌های قالیبافان، رانندگان، مشاغل مشمول کمک دولت و ... بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: علیرغم آنکه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از محل اعتبارات عمومی کشور انجام گرفته از این محل هیچ کمکی به سازمان تامین اجتماعی نشده است و سال آینده نیز بانک رفاه از سازمان جدا شده و یقینا سازمان تامین اجتماعی برای تامین نقدینگی با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران پیشنهاد کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حداقل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی یا در قالب عرضه سهام و املاک به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد.

به گفته ابوی، این مبلغ می تواند به عنوان دیون جاری دولت و یا تأدیه بخشی از بدهی دولت به سازمان یا در قالب معافیت های مالیاتی باشد تا سازمان تقویت شود؛ در غیر این صورت سازمان دچار چالش جدی خواهد شد.

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز بیستم دی ماه آغاز می شود.

پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ دی آغاز و تا ۳۰ دی و بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

 وزیر اقتصاد به تازگی از طرح این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید خبر داده است.

به گفته سید احسان خاندوزی، بسیاری از گروه ها به دلیل عدم اگاهی کامل، از گذشته، بدون بهره مندی از پوشش بیمه ای، در کسب و کارهایی فعالیت کرده اند و الان به شرایطی رسیده اند که به نظر ما باید شرکت های بیمه ای، محصولات جدید را برای آنها تعریف کنند.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از همین موارد، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.

سید احسان خاندوزی در خاتمه جلسه  خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و مدیران عامل بزرگ ترین شرکت های بیمه ای کشور در محل وزارت اقتصاد، با بیان اینکه در این نشست، نکات بسیار خوبی در هفت محور در زمینه صنعت بیمه مطرح ومورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: این محورها و به واقع، توقعات دولت برای ایجاد تحول در صنعت بیمه، متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است.

وزیر اقتصاد یکی از محور های مورد نظر را حرکت به سمت نظارت "برخط" بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه ای عنوان کرد که به گفته وی، متأسفانه، در حال حاضر خیلی با شرایط مطلوب در این خصوص فاصله داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه گزارش های نظارتی بیمه مرکزی در حال حاضر، گزارش هایی با "فاصله زمانی" و در بعضی مواقع "با دقت کم" است، گفت: رئیس کل بیمه مرکزی پذیرفت که به سرعت در مورد برخط شدن نظارت های این نهاد ناظر، تدبیری بیاندیشد.

خاندوزی "حمایت از تولید کنندگان" را از جمله دیگر محورهای نشست خود با مدیران شرکت های بیمه ای بزرگ بیان و تصریح کرد: با شرایط فعلی اقتصاد ایران، نیازمند محصولات بیمه ای هستیم که شرکت های صنعتی، تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند ریسک های خود را از طریق بیمه، تا حد زیادی پوشش بدهند و این در حالی است که در این زمینه اتفاقات چندان مثبتی تاکنون رخ نداده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه هم سال گذشته و هم امسال، نقطه کانونی خواسته رهبر معظم انقلاب از اقتصاد، مسئله تولید بوده است، در این جلسه بنا شد در زمینه محصولات بیمه ایِ کمک کارِ تولیدکنندگان به شکلی که در شرایط سختی و فشار اقتصادی و نوسانات، به کار آنها بیاید تدابیر فوری اندیشیده شود.

وزیر اقتصاد محور دیگر مباحث جلسه مذکور را "عدم اتصال بیمه های کشور به سامانه های نیروی انتظامی و اداره آگاهی و امثالهم" ذکر و تصریح کرد: به هر حال باید بپذیریم که یکی از منافذ فساد و سؤاستفاده در بخش بیمه ای کشور همین عدم اتصال سامانه های بیمه ای به سامانه نیروی انتظامی و پلیس است.

اتصال سامانه های بیمه ای به پلیس

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، تدابیر فوری اندیشیده شود و با مذاکراتی که با فرماندهی محترم ناجا خواهیم داشت به سرعت کار اتصال سامانه ها، که باید خیلی پیش از این رخ می داد، پیش برود.

وزیر اقتصاد با اشاره به تعاملات موجود بین دستگاه های دولتی، نظارتی و نیروی انتظامی، ابراز امیدواری کرد: اولین خبرخوشی که مردم خواهند شنید، در مورد حرکت به سمت دیجیتالی شدن بسیاری از کروکی هایی باشد که باید از طریق سامانه نیروی انتظامی به دست صنعت بیمه برسد.

خاندوزی بررسی راهکارها و برنامه های اجرایی مربوط به تحقق تحولات دیجیتال را به عنوان محوری دیگر از موارد مطرح شده در جلسه عنوان کرد که بنابر اعلام وی، مقرر شد،بیمه ها گزارش های عملکردی جدید خود را در این زمینه، در جلسات آتی ارائه دهند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود مسئله "فراگیری مالی" در صنعت بیمه را امری دارای اهمیت بسیار توصیف کرد و گفت: ما در کشور اقشار ضعیفی داریم که دسترسی به بیمه ندارند اما در عین حال، مسئولیت اجتماعی دارند و بیمه ها، بویژه بیمه های دولتی باید در این زمینه فعال باشند.

وی افزود: بسیاری از گروه ها به دلیل عدم اگاهی کامل، از گذشته، بدون بهره مندی از پوشش بیمه ای، در کسب و کار هایی فعالیت کرده اند و الان به شرایطی رسیده اند که بنظر ما باید شرکت های بیمه ای، محصولات جدید را برای آنها تعریف کنند.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از همین موارد، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند .

خاندوزی ادامه داد: یک مسئله مهم دیگر، قرار داشتن پرتفوی صنعت بیمه در خدمت تولید است که در دولت های گذشته کمتر به این موضوع توجه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات دولت سیزدهم در حمایت از بخش های تولید و سرمایه گذاری و بازار سرمایه، در این جلسه، مقرر شد، استراتژی استفاده از پرتفوی بیمه های دولتی در مسیر تولید، ظرف چند هفته آینده آماده شود به نحوی که بتوانیم این صنعت را بیش از پیش در خدمت منافع تولید کنندکان و عامه مردم پیش ببریم.

دیدگاه خود را ارسال کنید