اخبار سلامت| کرونا|خبر خوش کرونایی| پایان کرونا نزدیک است

خبر خوش کرونایی| پایان کرونا نزدیک است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه اگر ۸۵ درصد مردم واکسن دریافت کنند، تا پیش از پایان سال شاهد کنترل کرونا خواهیم بود، افزود: براساس آمار موجود و تعداد بیماران بستری آی‌سی‌یوها، تلفات کرونا کاهشی و در آستانه دو رقمی شدن است.

خبر خوش کرونایی| پایان کرونا نزدیک است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه خوشبختانه روند موجود بیماری کرونا رو به کاهش است، افزود: با توجه به کاهش شدید بیماری و تلفات کرونا محدودیت تردد شبانه موثر نیست؛ البته دستور آن نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده و به‌زودی در مورد لغو یا ادامه آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعلام پایان کرونا در ایران و دنیا مقوله بسیار سختی است، اظهار داشت: معتقدم بیماری کرونا هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت، اما از تب وتاب امروزی و حالت اپیدمی خارج خواهد شد و مانند آنفلوآنزا باید سالی یک‌بار برای کنترل و عدم بیماری واکسن تزریق کرد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در آینده بیماری کرونا به صورت بومی خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به روند موجود به‌تدریج شاهد کم رنگ شدن بیماری کرونا خواهیم بود، اما تا آن زمان مردم نباید با بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب دامن زدن به آن شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از تهدیدات موجود کرونا ورود غیرمجاز برخی اتباع خارجی به کشور است، گفت: اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، عامل انتقال بسیاری از بیماری‌های واگیر دار از جمله کرونا هستند که باید فکری در این مورد کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید