اخبار خودرو| واردات خودرو| سوریه

علت ممنوعیت واردات خودرو از سوریه اعلام شد

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: کشور سوریه بر این موضوع تاکید دارد که ارزی از کشورش خارج نشود و در قبال واردات کالا به این کشور، کالا صادر کند.

علت ممنوعیت واردات خودرو از سوریه اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 علیرضا پیمان پاک پیرامون انتشار خبری مبنی بر اینکه سوریه واردات خودرو ایرانی را ممنوع کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور سوریه همچون کشور ما مشکل ارز دارد، در تلاشند تا خروج ارز از کشورشان اتفاق نیفتد لذا ثبت سفارش قطعات از ایران و کشورهای دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال راهکاری باشیم تا به جای ارز کالا وارد کنیم، گفت: اگر به جای ارز، در قبال صادرات، کالا وارد کنیم مشکل برطرف می شود و این موضوع ربطی به خودرو و غیر خودرو هم ندارد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کشور سوریه با توجه به مشکلات ارزی، محدودیت های ارزی خاص خود را وضع کرده است، افزود: کشور سوریه بر این موضوع تاکید دارد که ارزی از کشورش خارج نشود و در قبال واردات کالا به این کشور، کالا صادر کند.

پیمان پاک در پاسخ به این سوال که آیا مشخصاً ممنوعیت واردات خودرو از ایران به سوریه اعلام شده است، گفت: این خبر درست نیست، همه کشورهای طرف تجارت با سوریه این چالش را دارند و این مساله مختص واردات خودرو از ایران نیست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی دنبال راهکاری جهت حل این موضوع است و وزیر صمت نیز به زودی به سوریه سفر و با نخست وزیر و ۵ وزیر این کشور جلسه خواهند داشت تا این موضوع حل شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سفر وزیر تنها برای حل موضوع خودرو نیست، گفت: وزارت صمت در تلاش است مشکل مسائل ارزی و گمرکی صادرات به سوریه حل شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید