وام قرض الحسنه|پرداخت وام قرض الحسنه 300 میلیونی| شرایط پرداخت

پرداخت وام قرض الحسنه 300 میلیونی| شرایط پرداخت

سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها افزایش پیدا کرد و به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

پرداخت وام قرض الحسنه 300 میلیونی| شرایط پرداخت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت. وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت.

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‌سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت.

وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت.»

بانک مرکزی مصوبه افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه را برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ کرد.

 دانشمند، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که برای دو بانک قرض‌الحسنه سقف تسهیلات ضروری به اشخاص حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۶۰ ماهه مقرر شد. همچنین سقف تسهیلات اشتغال زایی خرد برای اشخاص حقوقی حداکثر به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر هفت ساله (۸۴ماهه) افزایش پیدا می‌کند.

تا قبل از این و بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده در پنج مرداد ماه، سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ ۵۰میلیون تومان وهمچنین افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی ۱۰۰میلیون تومان مقرر شده بود.

بنابراین مبلغ وام قرض الحسنه ضروری به اشخاص حقیقی با افزایش ۳۰۰درصدی از ۵۰میلیون تومان به ۲۰۰میلیون با بازپرداخت ۶۰ماهه افزایش یافت و تسهیلات اشتغال زایی نیز با افزایش ۴۰۰درصدی به ۵۰۰میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر ۸۴ماهه رسید.

شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ  ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ دوره بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری را تا پنج سال افزایش داد. 

پیش از این شورای پول و اعتبار در مردادماه سال جاری با افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ پانصد (۵۰۰) میلیون ریال موافقت کرده بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید