هشدار هواشناسی به این 18 استان

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در جنوب شرق وزش باد و در ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان رگبار پراکنده پیش بینی شده و برای سایر مناطق جو آرام و پایداری انتظار می‌رود.

هشدار هواشناسی به این 18 استان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر و بارش تگرگ در ۱۸ استان هشدار صادر کرد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در جنوب شرق وزش باد و در ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان رگبار پراکنده پیش بینی شده و برای سایر مناطق جو آرام و پایداری انتظار می‌رود.

فردا شنبه ۲۰ ابان ۱۴۰۰ در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال فارس،‌شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش پیش بینی شده است. روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت و در مناطقی از شرق و شمال شرق نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در این روز ضمن تقویت در جنوب غرب و غرب کشور، سامانه بارشی نیمه غربی کشور را فراگرفته و به دامنه‌ها، ارتفاعات البرز و غرب سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد. در این مناطق بارش‌های به صورت برف خواهد بود.

 روز سه شنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید روی می‌دهد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. طی ۲ روز آینده با توجه به پایداری جو و سکون هوا غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزوده می‌شود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

نوع مخاطره: بارش برف یا باران و در نواحی با اقلیم گرم همراه با رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ : شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ : خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، فارس، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ : خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب فارس، اصفهان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و در نواحی مستعد بارش تگرگ احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: امتناع از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و مجهز کردن خودروها به لوازم ایمنی، حرارتی و سوخت، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی.

دیدگاه خود را ارسال کنید