اخبار سیاسی| آخرین اخبار سیاسی|فوری: رئیس جمهور سابق راهی بیمارستان شد

فوری: رئیس جمهور سابق راهی بیمارستان شد

میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی Pirveli، اوایل امروز شنبه به بیمارستانی نظامی در شهر "گوری" در شرق این کشور منتقل شده است

فوری: رئیس جمهور سابق راهی بیمارستان شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یک  خودروی آمبولانس حامل ساکاشویلی اواخر روز جمعه بیمارستان متعلق به یک زندان شهر تفلیس را به مقصد یک بیمارستان نظامی در شهر گوری در شرق گرجستان و در فاصله حدودا 90 کیلومتری پایتخت ترک کرد. نیکولوز کیپشیدزه، پزشک شخصی ساکاشویلی به همراه چند تن از پزشکان بیمارستان زندان و جولیا آلاسانیا، مادر این رئیس جمهور سابق گرجستان نیز او را همراهی می‌کردند. خودروی آمبولانس مذکور که حامل یک واحد آی.سی.یوی سیار بود، توسط کاروانی از خودروهای وزارت کشور و سازمان زندانهای گرجستان وابسته به وزارت دادگستری اسکورت شد.

بر اساس این گزارش، وضعیت در نزدیکی بیمارستان محل نگهداری ساکاشویلی آرام است.  پلیس دسترسی به این ساختمان را مسدود کرده است. وکلای ساکاشویلی و پزشک او منتظر دریافت مجوز برای ملاقات با او و ارزیابی شرایطش هستند.

نیکا گوارامیا وکیل ساکاشویلی روز جمعه گفت که این رهبر سابق گرجستان اخیرا با انتقالش به بیمارستان نظامی گوری موافقت کرده است و به محض رسیدن به آنجا به اعتصاب غذایی که بیش از یک ماه پیش اعلام کرده بود، پایان خواهد داد.

ساکاشویلی در دیدار با وکیل خود در روز پنجشنبه بیهوش شده و به زمین افتاد. یک پزشک بیمارستان زندان بعداً گفت که وضعیت او ثبات پیدا کرده است. با این حال، این رئیس جمهور سابق گرجستان در بخش مراقبت‌های ویژه باقی ماند.

ساکاشویلی در روز اول اکتبر پس از بازگشتش به گرجستان در فاصله کمی قبل از دور اول انتخابات شهرداری ها در این کشور بازداشت شد. او در زندانی در شهر روستاوی نگهداری می‌شد و در آنجا ادعا کرد که یک زندانی سیاسی محسوب شده و در ادامه دست به اعتصاب غذا زد. در هشتم نوامبر، مقامات وزارت دادگستری گرجستان این سیاستمدار را به یک بیمارستان زندان در حومه شهر تفلیس منتقل کردند، اما ساکاشویلی و وکلایش قاطعانه با آن مخالفت کرده و اصرار داشتند که او باید به یک بیمارستان خصوصی برود.

دیدگاه خود را ارسال کنید