تکلیف واکسن زیر دوازده ساله‌ها مشخص شد

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد کرونا گفت: موضوعاتی که ما در قرارگاه مورد بحث قرار دادیم مربوط به مصوبات قبلی ستاد کرونا است.

تکلیف واکسن زیر دوازده ساله‌ها مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حمد وحیدی گفت: اجرای قرنطینه هوشمند اطلاع رسانی کافی می خواهد و تا زمانی که مردم دراین باره توجیه نشوند اجرایی نخواهد شد

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد کرونا گفت: موضوعاتی که ما در قرارگاه مورد بحث قرار دادیم مربوط به مصوبات قبلی ستاد کرونا است

وی با بیان اینکه مصوبات لازم است مورد بازنگری قرار گیرد افزود: با توجه به تغییر شرایط، لازم است این مصوبات تغییر داشته باشد. در جلسه قرارگاه عملیاتی  کرونا نوسازی پروتکل ها مورد بحث قرار گرفت که در این مورد تا دوهفته آینده بازنگری می شود.

وحیدی افزود: با لغو برخی از محدودیت ها ضمن اینکه لازم است تذکر جدی در خصوص اعمال پروتکل هایی مانند استفاده از ماسک داده شود تاکید ما این است که با بازگشایی مدارس، مدیران پروتکل ها را طبق وزارت بهداشت در دستور کار قرار دهند

وزیر کشور با اشاره به اینکه بررسی ها  درباره میزان تاثیرات واکسیناسیون  وجود داشت و آمار ها پیوستگی این دو را نشان می دهد، تصریح کرد: هر جا واکسیناسیون صورت گرفته مرگ و میر کم شده و خواهش میکنم افرادی که غیر از واکسیناسیون نظری دارند، با متخصصان در وزارت بهداشت بحث کنند چراکه بیان کردن حرفی در خیابان مناسب نیست.

وی گفت: آمار های تجربی نشان می دهد که واکسیناسیون با میزان مرگ و میر نسبت مستقیم دارد همچنین طرح شهید سلیمانی برای موارد  بیمار یابی است و برنگشتن اوضاع به قبل در راستای اجرای این طرح است.

وحیدی گفت: واکسیناسیون زیر ١٢ از نظر علمی به نتیجه نرسیده است و این امر تشخیص داده نشده البته برای بالای ١٢ سال ها جهت ضرورت بازگشایی اقدام شده است  و به رقم همه این ها باید پروتکل های بهداشتی در مدارس اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای قرنطینه هوشمند اطلاع رسانی کافی می خواهد و تا زمانی که مردم دراین باره توجیه نشوند اجرایی نخواهد شد، اظهار کرد:  اجرای تردد شبانه هزینه ای برای دولت نداشته است و این امر آورده ای برای دولت نخواهد داشت. در زمان خود برای بهبود سلامت مردم و جلوگیری از دورهمی ها اتفاق افتاده است و حالا با بهبود وضعیت و عدم اثرگذاری آن این امر لغو شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید