همه چیز درباره بلک فرایدی | حتما بخوانید

تاریخچه بلک فرایدی یا جمعه سیاه به یک اتفاق تلخ در تاریخ آمریکا برمی‌گردد؛ به رسوایی بازار طلا در سال ۱۸۶۹. نزدیک بودن این اتفاق به روز عید شکرگزاری و کریسمس و بسیاری از دلایل دیگر باعث شد که آخرین جمعه ماه نوامبر به بهترین روز برای خرید تبدیل شود.

همه چیز درباره بلک فرایدی | حتما بخوانید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

جمعه‌ای که اگر از تخفیف‌های بالای آن استفاده کنید، می‌توانید یک لبخند پیروزمندانه بزنید! در این مطلب می‌خواهیم هم بلک فرایدی را معرفی کنیم و هم به بررسی این رویداد در ایران و بقیه کشورها بپردازیم.

بلک فرایدی چه روزی است؟

تاریخچه بلک فرایدی یا جمعه سیاه به یک اتفاق تلخ در تاریخ آمریکا برمی‌گردد؛ به رسوایی بازار طلا در سال ۱۸۶۹. نزدیک بودن این اتفاق به روز عید شکرگزاری و کریسمس و بسیاری از دلایل دیگر باعث شد که آخرین جمعه ماه نوامبر به بهترین روز برای خرید  تبدیل شود. در این روز تقریبا تمام فروشگاه‌ها تخفیف‌های بسیار جذابی روی کالاهای خود ارائه می‌کنند و معمولا افراد در روز بلک فرایدی خرید یک سال خود را انجام می‌دهند.

احتمالا شما هم فیلم‌های مربوط به سرازیر شدن مشتریان به فروشگاه‌ها را دیده‌اید. ساعت‌ها صف طولانی برای شروع ساعت کاری فروشگاه‌ها و بعد از آن هجوم و درگیری برای خرید کالاهای تخفیف‌دار. در سال‌های قبل تعداد زیادی از افراد در این شلوغی‌ها زخمی شدند یا حتی جان خود را از دست دادند.

البته در سال‌های اخیر که بیشتر برندها و فروشگاه‌های معتبر به سراغ فروش آنلاین رفته‌اند، این فاجعه‌ها کمتر اتفاق می‌افتد. دیگر فقط کافی است که حواستان به تاریخ و ساعت شروع تخفیف‌ها باشد و از طریق یک گوشی یا لپ‌تاپ با تخفیف‌های جذاب خرید کنید.

بلک فرایدی امسال چه روزی است؟

همانطور که گفتیم جمعه سیاه آخرین جمعه ماه نوامبر است که امسال بر اساس تقویم ایران، بلک فرایدی روز جمعه ۵ آذر ماه است. بسیاری از برندها تخفیف‌های بلک فرایدی خود را چند روز زودتر شروع کرده‌اند و برخی هم آن را تا چند روز بعد از جمعه ادامه می‌دهند.  می‌توان گفت که جمعه سیاه یک بازی دو سر برد است. چون در این روز هم افراد می‌توانند به دلیل تخفیف‌های بالای بلک‌فرایدی خریدی به‌صرفه داشته باشند و هم فروشگاه‌ها می‌توانند فروش بالایی را تجربه کنند.

بلک فرایدی در ایران چطور برگزار می‌شود؟

چند سالی است که در ایران هم بلک فرایدی داریم! بسیاری از فروشگاه‌ها با تخفیف‌های بالا خود را برای این روز آماده می‌کنند. هم فروشگاه‌های حضوری که در سطح شهرها هستند و هم فروشگاه‌های آنلاینی که کالاهای مختلفی را از  طریق سایت، اپلیکیشن یا صفحات اینستاگرام می‌فروشند.

در این روز انواع کالاها مثل کالای دیجیتال، لوازم منزل، لباس، لوازم آرایش، لوازم بهداشتی و … و حتی بسیاری از خدمات مثل رزرو هتل یا پکیج‌های آموزشی را می‌توانید با تخفیف تهیه کنید. یکی از فروشگاه‌های آنلاینی که امسال اولین بلک فرایدی خود را تجربه می‌کند، فروشگاه تیمچه است که با تخفیف‌های جذاب خود را برای این روز آماده کرده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید