بحران آب به شمال کشور رسید

امام جمعه رشت ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان جان برکف خاطرنشان کرد: مردم خود را مدیون تلاش‌های بسیجیان می‌دانند از این رو هفته بسیج را به تک تک بسیجیان در جای جای ایران اسلامی و استان گیلان‌ تبریک عرض می‌کنم.

بحران آب به شمال کشور رسید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آیت‌الله رسول فلاحتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت پیروی از دستورات اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: دستورات اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) زمینه‌ساز سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

امام جمعه رشت ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان جان برکف خاطرنشان کرد: مردم خود را مدیون تلاش‌های بسیجیان می‌دانند از این رو هفته بسیج را به تک تک بسیجیان در جای جای ایران اسلامی و استان گیلان‌ تبریک عرض می‌کنم. 

فلاحتی با اشاره به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر افت و خیزهای فراوانی داشته و به وظیفه خطیر خود در میدان عمل و نظارت به‌خوبی عمل نکرده است و ثمره و خروجی از آن ندیده‌ایم.

امام جمعه رشت با اشاره به برخی وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌ سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط، قوانین و نظارت افزود: این شورا در حوزه سیاست‌گذاری درباره زنان، تبلیغات و رسانه‌ها برنامه‌‌ریزی‌های خوبی نداشت و در حوزه فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی نیز سیاست‌گذاری خوبی از شورا ندیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه برخی آسیب‌های فرهنگی موجود در جامعه نتیجه همین عدم سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مذکور است ابراز داشت: در سطح مساجد نیز ساماندهی‌های خوبی صورت نگرفت در صورتی که مسجد پایگاه انقلاب اسلامی بوده و نباید به آن بی‌مهری شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان افزود: آیین‌نامه برای جذب مدیران، اساتید برای دانشگاه‌ها و دانشجویان داریم اما یک دهم این آیین‌نامه‌ها عملی نمی‌شود از سوی دیگر نظارت هم نشده است امیدواریم اعضای جدید شورای انقلاب فرهنگی براساس قانون به وظایف خطیر خود به‌خوبی عمل کنند.

وی دیگر مسائل کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه گرانی‌ها مردم را بسیار آزار می‌دهد تصریح کرد: اگر به رویکرد و جنبه عملکرد دولت سیزدهم بنگریم این دولت در واقع تکیه به توان داخلی دارد و گفتمان با دنیا را با اقتدار دنبال می‌کند و این برای مردم آرامش‌آور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ابراز داشت: نگاه دولت گذشته کاملاً به سمت غرب و آمریکا بود و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زده بودند و این مسئله چیزی جز نفرت برای مردم به همراه نداشت تا جایی که امروز شاهد ویرانی‌ها در بخش‌های مختلف جامعه هستیم.

فلاحتی گفت: دولت سیزدهم و وزرای آن با انجام بازدیدها، حضور در مناطق زلزله‌زده و آسیب‌دیده و همچنین حضور در استان‌های مختلف نشان دادند که در میدان حضور دارند و در حال کار کردن هستند و این مایه آرامش روحی و روانی برای جامعه است و حتی شنیده‌ایم برخی وزرا هفته‌ها است که از خانواده خود خبر ندارند.

امام جمعه رشت معنای مسئولیت را در جانفشانی و میدانی عمل کردن دانست و ابراز داشت: کشور در مسئله واکسیناسیون کرونا رشد خوبی داشته است استان گیلان هم در این زمینه بسیار پیشگام بوده تا جایی که رتبه نخست واکسیناسیون را به خود اختصاص داده است.

وی پرداخت حقوق ماهیانه و معوقات، تامین و ذخیره خوب کالاهای اساسی در کشور، کاهش نرخ سیمان، خروج مسکن از رکود، تعامل با همسایگان روسیه، چین و حضور در سازمان شانگهای را بخشی از اقدامات خوب دولت سیزدهم در ماه‌های ابتدایی فعالیت برشمرد و افزود: این اقدامات نشان می‌دهد دولت سیزدهم در میدان عمل به موفقیت‌هایی رسیده است.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان بیان کرد: با وجود اقدامات خوب اما مردم نگاهشان به قیمت کالاهای اساسی و عملکرد دولت در این زمینه است و امروز نگرانی‌های جدی پیرامون افسارگسیختگی و افزایش قیمت کالاهای اساسی برای مردم ایجاد شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: دولتمردان و وزرا هر چه سریع‌تر موانع و مشکلات پیش‌رو را برای مردم مطرح کنند و تصمیمات‌ لازم را سریع‌تر اتخاذ و تغییر و تحول در بین مدیران هم به سرعت انجام شود و نیروهایی که به نظام و مردم ایمان و باور دارند روی کار آورند تا دردها درمان شود.

فلاحتی‌ با بیان اینکه مردم دلداده و خانواده‌های معزز شهدا نگاه‌شان به عملکرد مسئولان است تصریح کرد: مشکلات آب به ویژه در حوزه آب شرب در برخی مناطق گیلان بحرانی است و باید جلوی این بحران گرفته شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید