یادگیری بورس از صفر

یادگیری بورس از صفر
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

سرمایه‌گذاری در بورس و بازارهای مالی در سال‌های اخیر گسترش زیادی داشته است و سرمایه‌گذاران بسیاری برای مدیریت دارایی خود راه این بازار را در پیش گرفته‌اند. اما ورود به این بازار مقدماتی دارد و کاربران بورس برای انجام معاملات و خرید و فروش سهام در این بازار باید آمادگی لازم را داشته باشند. در این مطلب به سراغ این موضوع رفته‌ایم و با شما درباره آموزش کامل بورس صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

بورس چیست؟

مهم‌ترین مفهومی که در زمان ورود به بازار سرمایه باید با آن آشنا شوید، بورس است. در پاسخ به این سوال که بورس چیست باید بگوییم که بورس، بازاری است که در آن دارایی‌های مالی و واقعی قیمت‌گذاری و معامله می‌شوند.

در ایران بازار بورس به 4 بازار بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس انرژی و فرابورس تقسیم می‌شوند که هر یک از نظر کالایی که در آن‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد و شرکت‌هایی که در این بازارها حضور دارند، با یکدیگر متفاوت هستند.

آغاز خرید و فروش سهام در بورس

خرید و فروش سهام در بورس امروزه بیشتر به صورت آنلاین انجام می‌شود و فعالان بازار سرمایه با استفاده از پنل معاملاتی آنلاین خود و با واسطه کارگزاری‌های معتبر سطح کشور به انجام معاملات در این بازار می‌پردازند.

اما برای ورود به بورس و آغاز خرید و فروش سهام در این بازار باید مقدماتی را طی کرد که مهم‌ترین آن‌ها ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی هستند. بدون دریافت کد بورسی انجام معاملات در بورس امکان‌پذیر نیست و بدون ثبت‌نام در سامانه سجام نیز برای علاقه‌مندان به حضور در بازار سرمایه کد بورسی صادر نمی‌شود.

بنابراین یکی از اولین قدم‌ها برای آموزش کامل بورس، آشنایی با نحوه ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت این سامانه و دریافت کد بورسی است. 

سجام سامانه جامعی است که اطلاعات مشتریان بازار سرمایه در آن تجمیع و گردآوری شده است. عضویت در این سامانه برای همه کاربران این بازار الزامی است و بدون عضویت در آن و انجام مراحل احراز هویت سجام برای کاربران جدید بازار کد بورسی صادر نمی‌شود و سامانه معاملاتی کاربران قدیمی نیز مسدود خواهد شد.

کد بورسی هم که شماره شناسایی شما در بازار سرمایه است و مانند کد ملی یا شماره شناسنامه تنها یک بار برای هر سرمایه‌گذار صادر می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com به صورت همزمان فرآیند ثبت‌نام در سجام، دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در کارگزاری را به صورت رایگان انجام دهید.

آموزش کامل بورس

یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که برای ورود به بورس و بازار سرمایه باید برداشت، آموزش کامل بورس و آشنایی با روش‌های معامله‌گری در آن است.

شما برای خرید و فروش سهام در بورس و رسیدن به بازدهی که در این بازار مدنظرتان است، باید شناخت خوبی از شرایط کلی بازار و مبانی سرمایه‌گذاری موفق در بورس، روش‌های تحلیل بازار سرمایه، استراتژی‌های معاملاتی مختلف و در نهایت روانشناسی بورس و بازار سرمایه داشته باشید و بر مبنای این شناخت به انجام معاملات در بورس بپردازید.

دوره‌های آموزش کامل بورس کارگزاری آگاه جایی است که شما را با این مباحث بیشتر آشنا می‌کند و به صورت نظری و عملی مهم‌ترین و به‌روزترین مباحث بازار سرمایه را به علاقه‌مندان حضور در این بازار آموزش می‌دهد. در ادامه با این دوره‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. همچنان همراه ما باشید.

دوره‌های آموزش بورس آگاه

واحد آموزش کارگزاری آگاه از سال 1387 کار خود را در بازار بورس کشور آغاز کرده است. علاقه‌مندان به حضور در بورس و بازار سرمایه در هر سطحی از آشنایی با این بازار که قرار داشته باشند، می‌توانند به صورت حضوری و آنلاین در دوره‌های متنوع آگاه شرکت کنند و دانش خود را از این بازار و روش‌های سرمایه‌گذاری موفق در آن افزایش دهند.

همانگونه که اشاره کردیم دوره‌های آموزش بورس آگاه در سطوح مختلفی برگزار می‌شود. برای کسانی که در ابتدای راه خود برای ورود به این بازار قرار دارند، دوره‌های آموزش مقدماتی بورس گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود.

آن‌ها با حضور در این دوره‌ها می‌توانند با تابلوخوانی و تکنیک‌های معاملاتی در سایت TSE و اطلاعات و آمارهای مختلفی که از معاملات سهام در این بازار ارائه می‌شود، آشنا شوند و شناخت خوبی از کلیت بازار سرمایه و مبانی سرمایه‌گذاری در آن به دست آورند.

در دوره‌های تحلیل تکنیکال بورس نیز می‌توانید با این روش محبوب و پرطرفدار تحلیل بازار سرمایه بیشتر آشنا شوید و شناخت خوبی از چگونگی استفاده از نمودارها و اطلاعات آماری برای تحلیل و بررسی این بازار و تشخیص زمان مناسب برای خرید و فروش سهم در بورس به دست آورید.

دوره‌های تحلیل بنیادی نیز شناخت عمیق‌تری از بورس به شما می‌دهند و به کاربران بازار سرمایه کمک می‌کنند که با توجه به ارزش ذاتی و بازاری سهام شرکت‌های بورسی و با دید بلندمدت به سرمایه‌گذاری به انجام معاملات در این بازار بپردازند.

در دوره‌های پیشرفته آموزش بورس آگاه نیز با ابزارهای تخصصی‌تری مانند کندل استیک‌ها، امواج الیوت و .. و کاربرد آن‌ها برای شناخت هر چه بیشتر بورس و بازارهای مالی آشنا می‌شوید و شناخت خوبی از روانشناسی این بازار و رفتار بازیگران بورس به دست می‌آورید.

دوره‌های آتی کالا نیز مخصوص کسانی است که قصد دارند به حوزه معاملات آتی و قراردادهای اختیار معامله وارد شوند و این بازار جذاب و هیجان‌انگیز را نیز تجربه کنند.

سخن آخر

برای یادگیری بورس از ابتدا باید مراحل مختلفی را طی کرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها آموزش کامل بورس و کسب شناخت کامل از این بازار جذاب و در عین حال پرریسک و آشنایی با روش‌های معامله‌گری در آن است. دوره‌های آموزش بورس آگاه جایی است که در هر سطحی از آشنایی با بورس قرار داشته باشید، شما را با مفاهیم و روش‌های مختلف معامله‌گری در بورس و بازار سرمایه آشنا می‌کند و شناخت کاملی از این بازار در اختیار کاربران بورس قرار می‌دهد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید