آیا بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود؟

آیا بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

در جامعه و شبکه‌های اجتماعی پر شده از تحلیل‌گرانی که آینده بیت‌کوین را تحلیل می‌کنند. برخی در این باورند که قیمت پرچمدار بازار در ده سال آینده به یک میلیون دلار می‌رسد، درحالی‌که برخی معتقدند به‌زودی قیمت و ارزش بیت‌کوین به صفر می‌رسد.

متأسفانه بیت‌کوین در ژانویه افت غیر منتظره‌ای را تجربه کرد و همه سرمایه‌گذاران را ترسانده است. با وجود این شرایط آیا بیت‌کوین ۱۰۰ هزاردلاری می‌شود؟ خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در این ارز هنوز هم عاقلانه به‌نظر می‌رسد؟ یا باید به تبدیل بیت کوین به ریال فکر کرد؟

ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

سقوط و ریزش شدید بیت‌کوین به محدوده ۳۰ هزار دلار بسیار خبرساز شده است. این ریزش بسیاری از فعالان بازار رمزارزها را نگران کرده است و موجب شده تا تصمیمات اشتباهی را بگیرند. ارزش بازار این رمزارز در دو ماه، یک‌دوم شد و از اوج ۶۹ هزاردلاری به ۳۴ هزار دلار رسید. این افت قیمت در حالی بود که همه منتظر رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار بودند. در حال حاضر یک نگرانی برای تمامی فعالان حوزه رمز ارزها ایجاد شده است و نمی‌توانند تصمیم مطمئنی بگیرند. این ریزش‌ها تا کجا ادامه دارد و باید منتظر سقوط بیت کوین باشیم؟ همان‌طور که می‌دانید آینده رمز ارزها غیر قابل پیش‌بینی است و ما در روز در این دنیا با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شویم. اما با وجود سیگنال‌های دریافتی از بازار کریپتوکارنسی می‌توانیم چند سناریو را در نظر بگیریم.

سناریو اول: رکوردشکنی‌های بیت‌کوین

پیش‌بینی می‌شود که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ ارتباط بسیاری با شاخص نوسانات بازار داشته باشد. در کوتاه‌مدت شاهد اثرات این شاخص بر بیت‌کوین خواهیم بود. اقتصاد جهان در ترس و نگرانی همه‌گیری کرونا به سر می‌برد اما در سال ۲۰۲۱ این ارز رشد ۶۶ درصدی را تجربه کرد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم جهش ۲۷ درصدی را تجربه کرده است. باتوجه‌به تحقیق‌های به‌‌دست‌آمده، بیت‌کوین در سال جدید میلادی مطابق و همسو با بازار سهام پیش خواهد رفت. درصورتی‌که بازار سهام مثبت باشد، بیت‌کوین مسیر صعودی را پیش خواهد گرفت. درصورتی‌که بازار سهام قرمز شود، رشد ارزش بیت‌کوین متوقف خواهد شد.

سناریو دوم: بیت‌کوین مرتبط با شاخص ویکس خواهدبود

شاخص نوسانات بازار یا همان شاخص ویکس مهم‌ترین شاخصی است که سرمایه‌گذاران در بازار سهام آمریکا زیر نظر دارند. این شاخص تعیین‌کننده میزان ترس و ریسک در بازار است. ترس در بازارهای مالی به‌شدت روی قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد. پیش‌بینی شده است در سال ۲۰۲۲، بیت‌کوین ارتباط بسیاری با شاخص نوسانات بازار داشته باشد. در کوتاه‌مدت شاهد اثرات این شاخص بر بازار بیت‌کوین هستیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

بیت کوین قدرتمندانه جایگاه و ارزش بازار خود را حفظ کرده است. حتی زمانی که قیمت آن به ۳۰ هزار دلار سقوط کرد باز هم جایگاه ویژه خود را در بازار از دست نداده بود.

5

تحلیلگران رمز ارزها بر این باورند که رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار در کوتاه‌مدت نشدنی است و ما باید منتظر نوسانات و خبرهای موجود در بازار باشیم. در آینده‌ای نه‌چندان دور بیت‌کوین ۱۰۰ هزاردلاری را می‌بینیم اما نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای آن تعیین کنیم. همه‌گیری بودن کرونا یکی از دلایلی از است که موجب ایجاد ترس زیادی در بازار شده است. معرفی ارزهایی با پروژه قوی، دنیای متاورس و همچنین NFT ها موجب شده‌است تا مسیر رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزاردلار کمی طولانی شود. با این ‌وجود هیچ مانعی برای موفقیت این رمزارز وجود ندارد.

چه عواملی روی قیمت بیت کوین تاثیرگذار هستند؟

قیمت بیت کوین به دست افراد و یا شخص خاصی تعیین نمی‌شود، بلکه وضعیت بازار مشخص‌کننده قیمت آن است.

6

بیت‌کوین یک ارز رمزنگاری شده است که توسط فردی به نام ساتوشی ناکاماتو در سال ۲۰۰۹ معرفی شده است. عوامل مختلفی هستند که روی قیمت نهایی بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند. در ادامه به معرفی برخی از این عوامل می‎‌پردازیم.

عرضه و تقاضا

بسیاری از مردم بیت‌کوین را به‌عنوان یک ارز دیجیتال پذیرفته‌اند و در حال حاضر بسیاری از افراد برای انجام معاملات آنلاین از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. این موضوع نشان‌دهنده تأثیر عرضه و تقاضا است که یک قانون مهم پایه‌ای در علم اقتصاد است؛ بنابر این قانون، هرچه قیمت یک محصول بالاتر باشد تقاضای خرید آن پایین می‌آید. هرچه قیمت بالاتر باشد، فروشندگان کالای بیشتری را به بازار عرضه می‌کنند. با کنار هم قرارگرفتن عرضه و تقاضا، قیمت بازار و حجم یک محصول مشخص می‌شود. نصف شدن پاداش ماینرها و محدودبودن میزان بیت‌کوین تأثیر مستقیمی روی قیمت این رمزارز دارد.

ارزش بازار بیت کوین

ارزش بازار هر ارز یعنی تعداد کل واحدهای سهام ضرب در قیمت هر واحد از سهم می‌شود. با ضرب قیمت هر بیت‌کوین در تعداد کل بیت‌کوین‌های در گردش، ارزش بازار این رمز ارز به دست می‌آید. هرچه میزان ارزش بازار این ارز بالاتر رود، سرمایه‌گذاران به سود بالاتری دست پیدا می‌کنند.

رقابت بین بیت‌کوین و ارزهای دیگر

بیت‌کوین شناخته‌شده‌ترین ارز در میان هزاران ارزی است که تاکنون معرفی شده‌اند. هنوز هم بیت‌کوین انتخاب اول همه سرمایه‌گذارانی است که در این بازار فعالیت می‌کنند. خرید ارز دیجیتال مانند بایننس، تتر، اتریوم و یا کاردانو که نزدیک‌ترین رقبای بیت‌کوین هستند در اولویت‌های بعدی قرار دارد. قیمت بیت‌کوین به‌دلیل تنوع زیاد در بازار کریپتو و رقابت سنگینی که وجود دارد کم‌وبیش ثابت است اما هنوز هم سلطه‌دار بازار است.

سختی استخراج بیت‌کوین

سیستم بلاک‌چین بسیار ایمن است و استخراج بیت‌کوین پیچیدگی‌های خاصی دارد به همین جهت ارزش و قیمت آن بسیار بالا می‌رود. هزینه تأمین تجهیزات استخراج نیز روی قیمت نهایی مؤثر است. درست است که این رمزارز به‌عنوان یک دارایی محسوب می‌شود اما به‌هرحال دارایی است که باید تولید شود. در فرایند استخراج ماینرها مسائل پیچیده ریاضی و رمزنگاری‌شده‌ای را حل می‌کنند و بیت‌کوین استخراج شده را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. هزینه برق مصرفی ماینینگ بسیار زیاد است که موجب بالارفتن قیمت بیت‌کوین می‌شود.

دردسترس‌بودن بیت‌کوین

تقریباً در همه صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز شما می‌توانید معاملات بیت‌کوین خود را انجام دهید. هرچه مبادله یک ارز محبوب‌تر شود، ایجاد یک اثر شبکه‌ای در شرکت‌کنندگان اضافی آسان‌تر می‌شود. با سرمایه‌گذاری در بازار می‌تواند قوانینی را برای اضافه‌شدن سایر ارزها تعیین کند.

سودمندی ارز دیجیتال

یک عامل مهم و تعیین‌کننده قیمت ارز دیجیتال، سودمندی آن است. اگر شما نتوانید برای کار خاصی از یک ارز استفاده کنید یعنی این ارز هیچ‌گونه ارزشی ندارد. بیت کوین حتی در مقیاس‌های بالا و زیاد هم می‌تواند در پرداختی‌ها مورداستفاده قرار گیرد. سودمندی این رمزارز موجب محبوبیت و افزایش قیمت آن شده‌است. شما حتی برای خرید یک فنجان قهوه می‌توانید روی این ارز حساب کنید.

کلام آخر

بیت‌کوین به‌عنوان اولین رمزارزی که معرفی شده است جایگاه ویژه‌ای را در میان معامله‌گران دارد. همین محبوبیت موجب می‌شود که این رمزارز همیشه در اوج باشد. بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ در معرض خطر افزایش رقابت با دیگر آلت‌کوین‌ها قرار گرفته است که کمی نگران‌کننده است. اما شما به‌عنوان یک فعال در حوزه ارزهای دیجیتال همیشه باید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید تا از بازار جا نمانید. برای موفقیت در این بازار باید خوب آموزش ببینید و به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید.

 اگر به‌تازگی قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را دارید، ثبت‌نام در بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در ابتدای کار شما یک آماتور هستید و ممکن است خطاهایی را داشته باشید. کار در یک صرافی که کاربری آسانی داشته باشد و همچنین به زبان فارسی باشد می‌تواند خیلی لذت‌بخش باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید