نکاتی که در خرید تلویزیون و لوازم خانگی که در سال 2022 مهم است


نکاتی که در خرید تلویزیون و لوازم خانگی که در سال 2022 مهم است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

خرید تلویزیون سونی و ال جی و سامسونگ و خرید لوازم خانگی 

خرید تلویزیون در میان این همه هیاهو و تیزر های تبلیغاتی مسحور کننده شاید در ظاهر آسان به نظر برسد. اما اگر در این مواقع به یک سری معیار های مهم توجه نکنید ممکن است بعد ها از خریدتان احساس پشیمانی کنید. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام خرید تلویزیون به ملاک هایی مانند اندازه ی تلویزیون، قیمت، کیفیت صفحه نمایش، طراحی، برند سازنده و در نهایت ویژگی های هوشمند توجه کنید. همچنین فروشگاه اینترنتی بانه دات کام با ارائه ی نقد و بررسی تخصصی شما را در انتخابی راحت و درست یاری می رساند. از جمله معتبرترین و نام آشناترین انواع تلویزیون ها می توان به تلویزیون سونی « sony »، سامسونگ « samsung »، تلویزیون ال جی ال جی « lg »، فیلیپس « philips »، پاناسونیک « panasonic »، توشیبا « toshiba » و شارپ « sharp » اشاره کرد. 

هر کدام از این کمپانی ها به نوبه خود سعی کرده اند تلویزیون هایشان را با تنوع بالا و البته تکنولوژی ها و فناوری های نوین تولید کنند. انتخاب اندازه ی تلویزیون بایستی با توجه به متراژ محلی که قرار است تلویزیون در آن واقع شود صورت گیرد. در بازار شما شاهد انواع سایز صفحه نمایش مانند 32، 43، 49، 50، 55، 60، 65، 75 و 85 اینچ خواهید بود. شاید برای خیلی سوال باشد که کیفیت تصویر تلویزیون بر چه مبنایی سنجش می شود؟ باید گفت که در کیفیت تصویر مقوله های مهمی مانند نوع صفحه نمایش، رزولوشن، نوع موتور پردازشگر تصویر به کار رفته، میزان نرخ رفرش و سایر تکنولوژی های اختصاصی تصویر تاثیر دارد. با خرید لوازم از بانه دات کام می توانید به سرویس های ویژه ای همچون ارسال سریع، پرداخت درب منزل، امکان بازگشت کالا تا 7 روز، تضمین اصالت و سلامت دسترسی داته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون عالی

در کنار سایز و برند، از دیگر ویژگی هایی که در خرید تلویزیون ها باید مورد توجه قرار گیرد، هوشمند بودن است. تلویزیون هوشمند با اتصال به اینترنت، دنیایی وسیعی از سرگرمی های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ساعت ها از اوقات فراغت خود را پر کنید. برای دستیابی به رابط کاربری ساده و جذاب، کافی است تلویزیون های هوشمند با سیستم عامل های محبوب همچون اندروید، تایزن و یا webos را خریداری کنید. قیمت تلویزیون از دیگر فاکتورهایی است که می توان هنگام خرید تلویزیون بسیار مورد توجه قرار گیرد. 

قیمت تلویزیون ها می تواند به برند، سایز، سری و در پایان امکانات و ویژگی های خاص آن ها بستگی داشته باشد؛ از این رو لازم است ابتدا نیازهای خود را از خرید تلویزیون شناسایی کنید، سپس مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. شما می توانید مناسب ترین و بهترین تلویزیون ها را از فروشگاه اینترنتی بانه دات کام با قیمت مناسب خریداری کنید.‌اگر مایل به خرید تلویزیون هستید، فروشگاه اینترنتی بانه دات کام، یکی از بهترین فروشگاههای ایرانی است که می توانید انواع تلویزیون های بالارده، میان رده و پایین رده را در آن بیابید. با خرید از بانه دات کام، همواره بهترین مدل ها را قیمت مناسب در اختیار خواهید داشت. 

امکانات و ویژگی های تلویزیون ها

همان طور که می دانید اضافه شدن هر یک از ویژگی ها و امکانات متنوع به تلویزیون ها، قطعا بر روی قیمت آن ها تاثیر خواهد گذاشت. از این رو در هنگام خرید تلویزیون ها، ابتدا نیازهای خود را شناسایی کنید تا بتوانید بهترین و به صرفه ترین مدل را انتخاب کنید. از ویژگی های خوب تی وی ها می توان به هوشمند بودن آن ها اشاره کرد. با وجود قابلیت اتصال به اینترنت و همچنین وجود مرورگر وب و سایر برنامه ها و امکانات دیگر، می توانید به سیل گسترده ای از سرگرمی های متنوع و جذاب دسترسی داشته باشید. با تلویزیون هوشمند شما می توانید به شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشید، صفحات وب مورد علاقه خود را سرچ کنید و یا اینکه بازی ها و برنامه های مختلف و متنوع را دانلود کنید. 

البته استفاده از تمامی امکانات فوق در گرو داشتن یک سیستم عامل کارآمد خواهد بود. در واقع حتی اگر تلویزیون هوشمند باشد، به دلیل نداشتن سیستم عاملی کارا، کار با تلویزیون را برای کاربران بسیار سخت و نا خوشایند خواهد کرد. امروزه با پا گذاشتن نسل های مختلف تلویزیون و بررسی و بهبود نقاط ضعف سیستم عامل تلویزیون ها و ارتقاء آن ها در نسل های متمادی، اکنون شاهد سیستم عامل هایی کارا با رابط کاربردی آسان و کاربر پسند هستیم. از جمله سیستم عامل های محبوب در میان کاربران می توان به اندروید، Web Os و تایزن اشاره کرد. با خرید از بانه دات کام جدا از اینکه می توانید انتخاب سریع و راحتی تجربه نمایید. می توانید از سرویس هایی نظیر 7 روز بازگشت کالا، ارسال سریع، ضمانت کمترین قیمت، تضمین اصالت کالا و پرداخت درب منزل بهره مند شوید.

محبوب ترین برند های تلویزیون

برای کسانی که در زمینه ی محصولات صوتی و تصویری مانند تلویزیون اطلاعات کافی دارند، یک سری نام ها مانند تلویزیون سونی « sony »، سامسونگ « samsung » و تلویزیون ال جی « lg » جایگاه خاصی دارند. البته در این حیطه برند های دیگری مانند فیلیپس « philips »، پاناسونیک « panasonic »، توشیبا « toshiba » و شارپ « sharp » نیز فعالیت می کنند. اما سه برند فوق با تلاش بی وقفه ی خود توانسته اند فروش بیشتری از مدل های خود کسب کنند. در فروشگاه بانه دات کام می توانید شاهد تمامی برند های فوق و مدل های عرضه شده توسط این برند ها باشید. فروشگاه اینترنتی بانه دات سعی کرده تمامی برندهای خوش نام و معتبر در زمینه تولید تلویزیون را در دسته بندی های متنوعی ارائه دهد. از این رو به سادگی به محصولات این برندها دسترسی خواهید داشت.

هر یک از برندهای معروف در ارائه ویژگی ها و امکانات خاصی سر آمد هستند که در ادامه متن، آن ها را بررسی خواهیم کرد. سامسونگ نیز در بیشتر مواقع به عنوان اولین ها ظاهر شده و اولین کمپانی بوده که مفهوم اسمارت تی وی و منحنی را به دنیای تلویزیون ها وارد کرده است. با این تفاسیر تلویزیون سامسونگ می تواند گزینه ای ایده آل برای کسانی باشد که به دنبال خاص ترین تلویزیون ها هستند. فیلیپس هم توانسته با تولید تلویزیونهای با کیفیت و البته زیبا با تکنولوژی آمبی لایت شناخته شود. از ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون شارپ می توان به حضور تکنولوژی 4 رنگ اشاره کرد. 

خرید لوازم خانگی از بانه

برای خرید لوازم خانگی از بانه به فروشگاه اینترنتی بانه دات کام سر بزنید. این فروشگاه اینترنتی در کنار لوازم صوتی و تصویری، سیل گسترده ای از انواع لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه و را در برندهای خاص و سرشناس ارائه داده است. خرید لوازم از بانه دات کام شامل لوازم صوتی و تصویری، انواع لوازم خانگی درشت، لوازم برقی آشپزخانه، ابزار و خودرو است. لوازم درشت شامل انواع یخچال ساید و فریزر، لباسشویی و ظرفشویی، کولرگازی، جاروبرقی، مایکروفر اتو پرس و اتو بخار است. 

لوازم آشپزخانه شامل قهوه ساز و چای ساز، آبمیوه گیری، مخلوط کن، غذاساز و ... می باشد. هر کاربر با توجه به سلیقه خود می تواند رنگ و سایز مناسب را انتخاب کند. همچنین خرید لوازم از بانه با رنج قیمت های مختلف ارائه شده است. کسانی که تمایل دارند جدیدترین و با کیفیت ترین لوازم خانگی را بخرند و همچنین کسانی که تمایل به خریدی مقرون به صرفه دارند می توانند وسایل مورد نیاز خود را از بانه دات کام انتخاب کنند.

3

خرید تلویزیون سونی

 کمپانی سونی از جمله شرکت های معتبر و نام آشنا در زمینه تولید و طراحی انواع تلویزیونها است. این کمپانی نام آشنا انواع تلویزیون ها را با کیفیت عالی تولید و طراحی کرده است. برای خرید تلویزیون سونی لازم است با توجه به متراژ محیط، سایز مناسب را انتخاب کنید. و پس آن با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید، مدل و سری را انتخاب کنید. خرید تلویزیون سونی در فروشگاه اینترنتی بانه دات کام با توجه به امکان مقایسه مدلهای متنوع، بسیار ساده است. سونی همیشه با تلویزیون های با کیفیت زیبای تصاویر شناخته شده است. تلویزیون سونی علاوه بر کیفیت زیبای تصویر، با طراحی شیک و لوکس و البته بدنه کم ضخامت تولید شده اند. 

تلویزیون ال جی

از دیگر کمپانی های نام آشنا در حوزه تولید لوازم صوتی و تصویری LG است. ال جی از آن دسته از کمپانی هایی است که همواره با تنوع بالای محصولاتش شناخته شده. تلویزیون های ال جی همواره بسیار پر امکانات ظاهر می شوند. وجود کنترل جادویی و سیستم عامل اختصاصی از ویژگی های خوب تلویزیون ال جی است. الجی اسمارت تی وی ها را به سیستم عامل اختصاصی خود با نام WEBOS مجهز کرده است این سیستم عامل رابط کاربری ساده و جذابی دارد و دسترسی به اپلیکیشن ها و تنظیمات را بسیار ساده کرده است.

فناوری صفحه نمایش ملاک مهم در خرید تلویزیون

به عنوان مثال در دنیای تلویزیون ها با اصطلاحات نوع صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه ی LED، OLED و QLED و نانوسل NANOCELL و کریستال UHD مواجه هستیم. اگر در تلویزیون از پنل اولد استفاده شود مسلما کیفیت تصویر بهتری به نسبت LCD با نور پس زمینه ی LED عرضه می کند. تلویزیون ال ای دی یا همان ال سی دی با نور پس زمینه ال ای دی، معمولا با روشنایی بالاتر از تلویزیون های ال سی دی تصاویر را به نمایش می گذارند. اکثر تلویزیون های موجود در بازار در این دسته قرار می گیرند. یکی دیگر از تکنولوژی های صفحه که سامسونگ در تلویزیونهایش به کار برده، QLED است. در واقع QLED ها همان تلویزیون های ال ای دی هستند که با تکنولوژی کوانتومی تولید شده اند. این تکنولوژی در راستای بهبود کیفیت تصویر، به تلویزیون کمک خواهد کرد. 

4

کیفیت تصویر تلویزیونها

کار اصلی تلویزیون ها به تصویر کشیدن تصاویر و ویدئو های مختلف می باشد. خیلی از افراد به دنبال خرید تلویزیونی با کیفیت تصویر بالا هستند. از این رو مقوله ی کیفیت تصویر در تلویزیون ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل سازندگان تلویزیون در پی یافتن تکنولوژی های تاثیر گذار در تصاویر هستند تا بتوانند از رقبا پیشی بگیرند. البته در میان تلویزیون ها برخی اصطلاحات یکی است و در اکثر آن ها با ویژگی هایی مانند رزولوشن، نوع صفحه نمایش، موتور پردازشگر تصویر ، تکنولوژی HDR و HLG و نرخ رفرش مواجه هستیم. در واقع کیفیت تصویر عرضه شده توسط هر تلویزیون به نوع و میزان تکنولوژی های به کار رفته در آن ها بر می گردد. 

رزولوشن تصویر، یعنی میزان پیکسل های موجود در صفحه؛ با این وجود واضح است که هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، تصاویر زیباتر به نمایش گذاشته خواهند شد.  رزولوشن های HD، Full HD و 4K و 8K نیز نقش به سزایی در کیفیت تصویر دارند. مثلا رزولوشن Full HD به نسبت HD کیفیت تصویر بهتری دارد. این در حالیست که رزولوشن 4K تا 4 برابر بهتر از فول اچ دی به ارائه ی جزئیات و وضوح بهتر می پردازد. کیفیت تصویر 8K هم که در جدیدترین تلویزیون های سونی، ساموسنگ و الجی موجود است، بالاترین میزان کیفیت است. نا گفته نماند سایر فناوری های اختصاصی که هر شرکت در تلویزیون هایش به کار می گیرد در بالا بردن کیفیت تصویر نقش مفیدی دارند. 

خرید تلویزیون با توجه به سایز

شما می توانید با توجه به شرایط اتاق و یا سالنی که می خواهید تی وی را در آن قرار دهید، بهترین و مناسب ترین اینچ را انتخاب کنید. پر واضح است که قرار دادن تلویزیون های بزرگ، در محیطی کوچک نامناسب است. پس با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید و همچنین متراژ اتاق، بهترین گزینه را بخرید. تلویزیون ها در اندازه های مختلفی تولید و طراحی شده اند؛ از 32 اینچ گرفته تا 85 اینچ و یا بزرگتر. 

از جمله تلویزیون های پر طرفدار دارای اندازه های 49، 55 و 65 اینچ می باشند. برای خرید تلویزیون مناسب اتاق نشیمن، سراغ مدل های 43 و یا کوچکتر بروید. برای اتاق پذیرایی لازم است تلویزیونی در اندازه 55 اینچ و بزرگتر را انتخاب کنید.‌ فروشگاه آنلاین بانه دات کام سعی کرده تلویزیون ها را بر اساس اینچ در دسته بندی های مختلفی قرار دهد. از این رو به سادگی می توانید سایز مورد نظر خود را بیابید. 

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید