خیریه مهر امام هادی (ماه)؛ گزارش عملکرد سال 1400 خود را منتشر کرد

خیریه مهر امام هادی (ماه)؛ گزارش عملکرد سال 1400 خود را منتشر کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 

خیریه مهر امام هادی(علیه السلام) با شماره ثبت ۱۰۲۵ فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در راستای حمایت از خانواده های تک والد و ترویج فرهنگ رسیدگی به فرشته های کوچک آغاز نموده است. بیشتر فعالیت این موسسه بر اساس وبسایت اینترنتی آن انجام می‌شود و حامیان خیریه از این روش با موسسه آشنا شده و ارتباط برقرار می‌کنند.
گزارش مالی موسسه خیریه مهر امام هادی (ع) سال 1400
در موسسه خیریه مهر امام هادی (ع) در سال 1400 جمعاً مبلغ ۴,۰۰۰,۷۷۶,۰۰۰ (چهار میلیارد و هفتصد و هفتاد و شش میلیون) تومان، جمع‌آوری شد است، که طبق گزارش مالی این موسسه، مبلغ‌های اهدای به شرح ذیل صرف شد:
۱- پرداخت حقوق ماهانه ایتام
• مبلغ ماهانه ایتام که ۲۰ ام هر ماه پرداخت می‌گردد؛ جمعاً مبلغ ۲,۰۵۴,۱۷۵,۰۰۰ (دو میلیارد و پنجاه و چهار میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار) تومان بوده است که بین ۱۶۱۱ کودک یتیم در قالب ۳۱۲۴ پرونده توزیع گردید.
• ۹۳۶ کودک در قالب ۱۷۹۰ پرونده از شهر قم
• ۶۷۵ کودک در قالب ۱۳۳۴ پرونده از مناطق محروم حومه تهران، بشاگرد، مشهد، سیستان، قلعه گنج و رودبار کرمان
۲- کمک به خانواده‌های غیر ایتام
جمعاً مبلغ ۵۰۹,۸۵۰,۰۰۰ (پانصد و نه میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان برای ۵۹ خانواده غیر ایتام شامل سادات و غیر سادات پرداخت شد که مبلغ ۲۴۵,۷۰۰,۰۰۰ تومان سهم سادات به خانواده‌های سادات و مبلغ ۲۶۴,۱۵۰,۰۰۰ تومان هم به غیر سادات پرداخت شد.
۳- اجرای طرح عیدی برای همه
طرح عیدی برای فرشته‌های کوچک برگزار شد. در طرح امسال مبلغ ۲۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان بن خرید کالا به کودکان اهدا گردید. از این مبلغ ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان طی فراخوان طرح عیدی برای همه از جانب خیرین تأمین گردید و ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان آن هم نیز از طرف شرکت محترم حصین از حامیان موسسه تأمین شد و همچنین به میزان ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان کفش و پوشاک از جانب یکی از خیرین برای این طرح اهدا گردید.
۴- اجرای طرح بوی ماه مهر
در اجرای این طرح مبلغ ۴۴,۲۴۰,۰۰۰ (چهل و چهار میلیون و دویست و چهل میلیون) تومان، جهت تهیه بسته‌های لوازم التحریر برای کودکان ایتام و نیازمند رده تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اختصاص یافت.
۵- اجرای طرح ضیافت افطاری
جمعاً مبلغ ۱۴۱,۲۲۵,۰۰۰(یکصد و چهل و یک میلیون و دویست و بیست و پنج هزار) تومان، در قالب افطاری و کفاره و فطریه، برای کودکان ایتام و خانواده های نیازمند تأمین شد که در بین این خانواده ها توزیع گردید.
۶- تأسیس ساختمان موسسه در منطقه جمکران
این ساختمان در دو طبقه بالای پیلوت، به متراژ ۲۲۴ متر مربع، در حال تکمیل می‌باشد. تا کنون طبقه دوم آن کامل شده و امیدواریم در سال جدید، طبقه همکف آن نیز به بهره‌برداری برسد. هدف از تأسیس این بنا، اجرای امور خدماتی برای ایتام و نیازمندان، شامل امور آموزش، اشتغال، مشاوره‌های تربیتی و پزشکی، برگزاری مراسم و نمایشگاه می‌باشد.
۷- تأسیس شرکت آفرینش
پس از برگزاری دوره‌های آموزشی فریلنسری برای بچه‌های تحت پوشش موسسه، شرکت آفرینش، جهت اشتغال و کسب درآمد این عزیزان تأسیس گردید. در حال حاضر ۹ نفر از این عزیزان مشغول به کار بوده و بطور میانگین چهار میلیون تومان در ماه درآمد کسب می‌کنند.
۸- برگزاری نمایشگاه
در این نمایشگاه پنج روزه که به مناسبت خرید عید بچه‌ها و خانواده‌های تحت پوشش برگزار شد؛ پوشاک، کفش، عروسک و اسباب بازی و مواد غذایی به این عزیزان اهدا گردید. جمعاٌ مبلغ ۲۳۸,۰۰۰,۰۰۰ (دویست و سی و هشت میلیون) تومان هزینه شد که توسط خیرین و شرکت حصین، از حامیان موسسه تأمین گردید.
۹-برگزاری مسابقه نقاشی
برگزاری مسابقه سالانه نقاشی در بین نقاشی‌های ارسالی فرشته‌های موسسه ماه و انتخاب چهارده اثر از بین هزار نقاشی و اهداء جوایز ویژه به پنج اثر برتر (جایزه نفر اول ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان، جایزه نفر دوم ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان، جایزه نفر سوم ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان، جایزه نفر چهارم ۹۰۰,۰۰۰ تومان و جایزه نفر پنجم ۸۰۰,۰۰۰ تومان).
۱۰- اهداء بسته های غذایی
مبلغ ۸۹,۸۴۴,۰۰۰ (هشتاد و نه میلیون و هشتصد و چهل و چهار هزار) تومان بابت تهیه بسته‌های غذایی شامل گوشت (که از قربانی‌های اهدایی خیرین تأمین می‌شود)، برنج، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارانی، تن ماهی، سویا، تخم مرغ و عسل، خرما شیر، شیرینی، چند خوراکی کودکانه و . . . برای توزیع بین خانواده‌ها پرداخت شد.
۱۱- کمک هزینه معیشتی
مبلغ ۸۷,۷۸۳,۰۰۰ (هشتاد و هفت میلیون و هفتصد و هشتاد و سه هزار) تومان بابت کمک هزینه معیشت (کمک هزینه زندگی، رهن منزل، ثبت نام مدرسه، خرید ویلچر و سفر به مشهد یکی از خانواده‌های ایتام در منطقه محروم جنوب کرمان) تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شد.
۱۲- قربانی گوسفند
در سالی که گذشت مبلغ ۲۱۲,۳۰۱,۰۰۰ (دویست و دوازده میلیون و سیصد و یک هزار) تومان، جهت انجام ۱۰۵ رأس قربانی هزینه شد که در مناطق محروم جنوب کرمان، سیستان، قم و مشهد ذبح و در انتها گوشت آن‌ها بین خانواده های ایتام و نیازمندان توزیع گردید.
۱۳- کمک هزینه درمان بیماری
مبلغ ۴۹,۴۱۰,۰۰۰ (چهل و نه میلیون و چهار صد و ده هزار) تومان جهت درمان بیماری تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش پرداخت گردید.
۱۴- کمک هزینه خرید جهیزیه، خرید و تعمیر لوازم خانگی
جمعاٌ مبلغ ۱۱۵,۴۸۰,۰۰۰(یکصد و پانزده میلیون و چهار صد و هشتاد هزار) تومان هزینه شد که مبلغ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰(دوازده میلیون) تومان آن جهت خرید جهیزیه، مبلغ ۳۳,۹۸۰,۰۰۰ تومان آن صرف خرید لوازم خانگی و مبلغ ۶۹,۵۰۰,۰۰۰ (شصت و نه میلیون و پانصدهزار) تومان آن نیز صرف تعمیر لوازم خانگی تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش پرداخت گردید.
۱۵- ساخت سرویس بهداشتی
مبلغ ۲۳,۲۰۰,۰۰۰ (بیست و سه میلیون و دویست هزار) تومان جهت ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای یکی از خانواده‌های ایتام در مناطق محروم جنوب کرمان پرداخت شد.
این موسسه با لطف خداوند و تکیه به محبت شما همراهان گرامی، توانسته است از زمان تاسیس تا به امروز چتر حمایتی خود را بر سر فرشته‌های یتیم، بزرگ‌تر کند، و شرایط زندگی را برای این عزیزان بهبود ببخشد.جهت همکاری با خیریه و تکفل ایتام می‌توانید عدد 3 را به سامانه 50002300 پیامک بفرمایید. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید