10 حقیقت راجع به زیراکس

10 حقیقت راجع به زیراکس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 شرکت زیراکس  یک برند معتبر در زمینه دستگاه کپی می باشد. این دستگاهای کپی در ایران به علت بالا بودن قیمت نو آنها به صورت استوک وارد می شود .

محبوبترین مدل دستگاه سیاه و سفید  دستگاه کپی زیراکس مدل 5875 می باشد که به صورت سرویس شده و بازسازی شده توسط شرکت ساها پرینت عرضه می شود.

در اینجا 10 حقیقتی وجود دارد که احتمالاً درباره زیراکس و محصولات آن نمی دانستید.

ریشه ها – شرکت عکاسی هالوئید

بیایید از ابتدا شروع کنیم. این شرکت در سال 1906 به‌عنوان شرکت عکاسی هالوئید تأسیس شد - چنین نام جالبی برای یک شرکت بزرگ، درست است؟

به هر حال زیراکس فتوکپی را اختراع نکرده است. این کار چستر کارلسون، فیزیکدانی بود که به طور مستقل کار می کرد. او این ایده را در سال 1938 مطرح کرد. زیراکس پتانسیل آن را دید و در سال 1946 با این دانشمند قراردادی امضا کرد.

Xerography - نوشتن خشک

این شرکت نام جدیدی به خود گرفت - زیراکس. این کلمه از یک کلمه ساخته شده، "Xerography" می آید، که خود از دو ریشه یونانی به معنی "خشک" و "نوشتن" می آید. زیراکس در سال 1961 متولد شد.

زیراکس یک اسم و هم فعل است

این نام دارای علامت تجاری بود اما از آنجایی که سال‌ها با حضور پررنگ در بازار مبتکر فتوکپی بود، کلمه زیراکس اکنون تقریباً عمومی است و اغلب هم به عنوان فعل و هم به عنوان اسم استفاده می‌شود.

به هر حال، شرکت‌ها وقتی نام محصول/خدمتشان به یک کلمه عمومی تبدیل می‌شود، خیلی خوشحال نمی‌شوند. چرا؟ زیرا علامت تجاری آنها را به خطر می اندازد. به عنوان مثال، نام گوگل، محبوب ترین موتور جستجوی جهان، نیز به معنای جستجوی اطلاعات در اینترنت تبدیل شده است.

از دست دادن دعوای ضد تراست

زیراکس در سال 1975 یک دعوای حقوقی ضد انحصار را باخت که به دلیل آن مجبور شد کل پتنت خود را به دیگران مجوز دهد. شرکت های ژاپنی از این موضوع نهایت استفاده را بردند و در چهار سال آینده، سهم زیراکس در بازار دستگاه های فتوکپی ایالات متحده از نزدیک به 100% به 14% کاهش یافت!

اختراعات و مرکز تحقیقاتی پالو آلتو (PARC)

2

همانطور که قبلاً اشاره کردم، زیراکس فتوکپی را اختراع نکرده است. آنها ایده چستر کارلسون را گرفته و آن را تجاری کرده بودند. با این حال، آنها چندین چیز را اختراع کردند، به ویژه در مرکز تحقیقاتی پالو آلتو (PARC).

دستگاه فکس

این پروژه نام بسیار ناخوشایندی داشت - Xerography از راه دور (LDX). به هر حال، آنجا بود که دستگاه فکس متولد شد. LDX دارای دو دستگاه کپی بود که از طریق شبکه تلفن عمومی به یکدیگر متصل شده بودند. در سال 1964 معرفی شد.

پرینتر لیزری

چاپگر لیزری همه جا حاضر از اصطبل زیراکس نیز بیرون آمد. این دستگاه توسط گری استارک ودر در سال 1969 با تغییر دستگاه کپی زیراکس 7000 اختراع شد. با این حال، تا سال 1976 که IBM محصول مشابهی را ارائه کرد، معرفی نشد.

گرافیک بیت مپ

گرافیک های بیت مپ کامپیوتری برای اولین بار در PARC توسعه یافتند. تمام تصاویر زیبایی که روی صفحه می بینید نتیجه همین کار است.

شبکه محلی کابلی

اترنت یکی دیگر از خلاقیت های PARC بود. در واقع زیراکس این اصطلاح را علامت تجاری قرار داده بود، هرچند زمانی که این فناوری مورد قبول جریان اصلی قرار گرفت، آن را کنار گذاشت.

کامپیوتر شخصی - کامپیوتر

PARC اعتبار دارد که ماوس (توسعه یافته در SRI)، رابط کاربری گرافیکی (GUI) و گرافیک بیت مپ را برای ایجاد اولین رایانه شخصی جهان در سال 1972 یکپارچه کرده است. این دستگاه زیراکس آلتو نام داشت. اگرچه هرگز تجاری نشد و در دفاتر شرکت و دفاتر دولتی و نظامی ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت.

براوو و WYSIWYG

براوو، یک برنامه آماده سازی اسناد ایجاد شده برای زیراکس آلتو، اولین برنامه ای بود که عملکرد واقعی WYSIWYG را داشت.

Copy-n-Paste

PARC همچنین مسئول ارائه ویژگی‌های «Copy-Paste» است که همه ما به طور معمول از آن استفاده می‌کنیم. در دهه 1970 برای اولین بار بر روی واژه پرداز Gypsy آنها پیاده سازی شد.

اختراعات مختلف PARC بعداً توسط اپل و مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفت و آنها را در محصولات خود پیاده سازی کردند. در واقع، استیو جابز با بخش سرمایه گذاری خطرپذیر زیراکس معامله کرد. طبق این پیمان، آنها یک میلیون دلار سرمایه گذاری کردند و به استیو اجازه دادند به تحقیقات انجام شده در PARC و دستگاه هایی که در حال تولید بودند نگاه کند.

مطمئنم از خواندن این حقایق در مورد زیراکس لذت می برید. به من بگویید که چه فکر می کنید - از بخش نظرات زیر برای ارسال نظرات خود استفاده کنید که مانند همیشه مورد استقبال قرار می گیرند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید