هارد دیسک و دلایل خرابی هارد

هارد دیسک و دلایل خرابی هارد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

هارد دیسک چیست و چه کارایی دارد؟

با توجه به اینکه امروزه در واقع استفاده از ابزار آلات و تکنولوژی های جدید تا حدی زیاد شده است که بیشتر کار ها به صورت آنلاین انجام می شود، نیاز به هارد دیسک برای ذخیره سازی اطلاعات امری ضروری به شمار می آید.

از مزایای هارد دیسک می توان به سرعت بالا در ذخیره سازی اشاره کرد که همچنین سرعت بازخوانی  اطلاعات و ظرفیت آن نیز حائز اهمیت است. زمانی که صحبت از خرابی هارد دیسک به شمار می آید باید بدانید که دلایل خرابی هارد چیست و راه های ریکاوری و بازیابی آن نیز به چه صورت است.

کارخانه ها اما در جواب به دلایل خرابی هارد همواره در تلاش بوده اند تا محصولات با کیفیت بیشتر تولید کنند. طی تولیدات بیشتر در واقع کمی سخت است که بتوان کیفیت را همچنان بالا نگه داشت چرا که با تولیدات انبوه به طور قطع چک کردن و همچنین کنترل کیفیت نیز بیشتر خواهد شد. کارخانه هایی که در زمینه تولی هارد فعالیت می کنند مانند کارخانه وسترن، سیگیت، توشیبا و ... در واقع به دلیل افزایش تقاضا مجبورند تا عرضه را نیز افزایش دهند. زمانی که همه به دنبال تولیدات انبوه هستند میتوان اینطور گفت که با این حجم تولید، نگه داشتن کیفیت و یا بالا بردن آن تا حد بسیار زیادی سخت خواهد شد اما همچنان غیر ممکن نیست.

خرابی هارد دیسک

زمانی که سخن از دلایل خرابی هارد دیسک به میان می آید ممکن است فکر کنید که این تصور تا حد بسیار زیادی بدبینانه است اما زمانی که از دلایل خرابی هارد آگاه شوید خواهید دانست که این مشکلات ممکن است که برای شما هم پیش بیاید. با این حال راه های بسیاری وجود دارد که  میتوانید علاوه بر اینکه عمر هارد دیسک خود را افزایش دهید میتوانید امنیت هارد خود را نیز تضمین کنید.

تیم متخصص و مجرب مرکز ریکاوری اطلاعات امداد سیستم به منظور بازیابی اطلاعات حذف شده شما در هر نوع حافظه ذخیره سازی دیتا در خدمت شماست.

دلایل خرابی هارد و راه های برطرف کردن آن

در این مطلب می خواهیم شما را با دلایل خرابی هارد آشنا کنیم و در عین حال برای هریک از آن راه حل مناسبی ارائه کنیم. در این بخش با ما همراه باشید.

صدمات فیریکی به هارد

بدون شک زمانی که سخن از دلایل خرابی هارد به میان می آید، صدمات فیزیکی اولین مورد هستند. دلیل این امر هم کاملا واضح است؛ زمانی که هارد شما مشغول به کار است تمامی قطعات مختلف در درون آن در حال حرکت هستند و در نتیجه کوچکترین تکان ها و ضربه ها می تواند مشکلات بسیاری را در این زمینه به وجود آورد و می تواند به آسیب دیدگی های جدی هارد دیسک بینجامد. مشکلات فیزیکی در هارد های اکسترنال و  اینترنال جز دلایل خرابی هارد به شمار می آیند و رایج تر از سایرین نیز هستند.

برای اینکه از اینگونه صدمات جلوگیری کنید باید تا حد امکان زمانی که این هارد را داخل کیس قرار میدهید از جا به جایی مجدد آن بپرهیزید.  در صورتی که هارد خود را جدا کردید سریعا آن را به کیس جدید انتقال دهید و نصب کنید. دقت داشته باشید که باید این کار را با حالتی آرام انجام دهید چرا که تکان های زیاد هم میتواند به هارد صدمه بزند. هارد های معمولی با توجه به ساختاری که دارند در واقع میتوان اینطور گفت که نسبت به هارد های اکسترنال از مقاومت کمتری برخوردار هستند . هارد های لپ تاپ هم همچنین به انواع مختلفی هستند و می توان گفت که هر نوع آن ها مقاومت بیشتری نسبت به هارد های اینترنال دارند.

قطعی و نوسانات برق در خرابی هارد

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه هارد ها به وجود می آید و می توان از آن تحت عنوان دلایل خرابی هارد یاد کرد در واقع قطع و نوسانات جریان برق است. برای این کار بهتر است که از محافظ های مخصوص استفاده کنید. برای خرید محافظ برق باید با متخصص در این زمینه مشورت کنید. زمانی که میخواهید هارد خود را از سیستم جدا کنید دقت داشته باشید که حتما از قابلیت Safe Remove  استفاده کنید. این امر خود میتواند از دلایل خرابی هارد به شمار بیاید.

گرمای بیش از حد به هارد

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هارد هم مانند سایر قسمت های رایانه در واقع برای کار کردن در دمای خاصی ساخته شده است و اگر این دما از حد مشخصی بیشتر شود نه تنها به هارد، بلکه به سایر بخش ها نیز آسیب می رساند. با توجه به اینکه امروزه تنوع هارد ها در بازار بیشتر شده است در نتیجه بهتر است که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل هارد خود را در دمای مناسب استفاده کنید. دقت داشته باشید که این کار باید در مورد هارد های اینترنال با دقت بیشتری انجام شود.

زمانی که  سخن از دلایل خرابی هارد به میان می آید باید راه حل آن را هم بدانید. دقت داشته باشید که جای کامپیوتر خود را جوری تنظیم کنید که هوا به راحتی در داخل کیس جریان داشته باشد. برای این کار باید کیس را باز کنید و قسمت هایی گرد و غبار گرفته را تمیز کنید. میتوانید برای این کار از اسپری های مخصوصی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید. زمانی که میخواهید از لپ تاپ خود استفاده کنید نیز باید به محل قرار گرفتن آن دقت داشته باشید تا هوا به خوبی بتواند در اطراف و به ویژه در زیر آن جریان داشته باشد.

خدماتی که مراکز مختلف در زمینه هارد دیسک در اختیار شما قرار می دهند در واقع بسیار زیاد هستند اما هم اکنون که با دلایل خرابی هارد آشنا شده اید باید بدانید که بهتر است در صورت بروز هرگونه مشکل به این مراکز مراجعه کنید تا هارد شما توسط متخصصینی که در این زمینه وجود دارند بررسی شود.

در واقع اینطور گفته می شود که در بین دلایل خرابی هارد مشکلات فیزیکی و همچنین تکان های شدید بیشترین میزان را به خود اختصاص داده اند. در این حال باید ضمن آشنایی با دلایل خرابی هارد با نشانه های مختلف آن نیز آشنا باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا به مراکز خدماتی مراجعه کنید و یا استفاده از هارد را به تعویق بیندازید.

دیدگاه خود را ارسال کنید