خطرات کار در ارتفاع برای انجام خدمات نمای ساختمان با جهان فرود

خطرات کار در ارتفاع برای انجام خدمات نمای ساختمان با جهان فرود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

خطرات کار در ارتفاع را جدی بگیریم

خطرات کار در ارتفاع همواره در کمین کادر اجرایی شرکت های خدمات نما است. در همین راستا استفاده از طناب های نیمه داینامیک، هارنس، صندلی مخصوص و تابلوهای عبور ممنوع از بروز مشکلات احتمالی می کاهد. بررسی دقیق موقعیت ساختمان نیز در کاهش خطرات بی تاثیر نیست. برای بسیاری سؤال است که خطرات کار در ارتفاع علاوه بر خطر افتادن نیروی اجرایی، کدامند؟ برق گرفتگی، افتادن اشیاء و افزایش فشار خون ناگهانی از خطرات رایج کار در ارتفاع هستند. انجام خدمات ایمنی و نظافتی نمای ساختمان های بلند همواره دغدغه صاحبان این ساختمان های بلند است. مجموعه جهان فرود به عنوان مجری خدمات نمای ساختمان با ارائه خدمات مطلوب، سبب رفع نیاز این افراد شده است. اما خطرات کار در ارتفاع همواره با کارگران و متخصصان انجام خدمات نما همراه هستند.

خطرات کار در ارتفاع کدامند؟ 

آیا می دانید خطرات کار در ارتفاع را کدامند؟ انجام خدمات نمای ساختمان به قرارگیری نیروی متخصص در ارتفاع نیاز دارد. اما قرارگیری افراد در ارتفاع به هر شیوه ای که باشد، خطرناک و ریسک پذیر است. علیرغم باور برخی، امنیت داربست بیشتر از راپل کاری نیست. در واقع خطرات کار در ارتفاع شامل کار با داربست و راپل کاری می باشد. خطرات کار در ارتفاع شامل موارد ذیل می باشند.

· خطر افتادن راپل کار

همه راپل کاران از خطر کار در ارتفاع بالا اطلاع دارند. در اغلب مواقع عدم استحکام طناب، فرسودگی بست ها و نقطه اتصال ها، ارزیابی نامناسب ساختمان و عدم آموزش صحیح دلیل افتادن راپل کاران است. افتادن نیروی اجرایی از ارتفاع سبب آسیب های نخاعی، شکستگی اعضای بدن و حتی مرگ می شود.

· خطر سقوط اشیاء و تجهیزات

انجام خدمات نمای ساختمان در جهان فرود نیازمند بهره گیری از تجهیزات تخصصی ارائه خدمت است. افتادن دریل،چکش، وسایل شستشو نما و حتی تکه هایی از نمای ساختمان سبب بروز مشکل می‌گردد. افتادن اشیاء از ارتفاع و برخورد آنها با افراد و اتومبیل ها، زمینه ساز آسیب جانی و مالی به افراد می‌گردد.

· افزایش ناگهانی فشارخون و تغییر وضعیت جسمانی

کار در ارتفاع با استرس، دلهره و افزایش هورمون آدرنالین همراه است. برخی افراد بدون توجه به آموزش ها و خصوصیات جسمی لازم برای این کار اقدام می کنند. در چنین شرایطی احتمال افزایش ناگهانی فشار خون و به خطر افتادن سلامت جسمی فرد وجود دارد.

13

خدمات مجموعه جهان فرود

جهان فرود به عنوان مجری ارائه خدمات نمای ساختمان، نسبت به کاهش خطرات کار در ارتفاع بسیار مسؤلیت پذیر است. مجموعه جهان فرود خدماتی چون شستشوی نمای شیشه ای، نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما و آب بندی نمای ساختمان را به کارفرمایان ارائه می‌دهد. اغلب خدمات مذکور در ساختمان های مرتفع انجام می‌شوند. از این رو خطرات کار در ارتفاع متوجه نیروهای متخصص این مجموعه نیز می‌گردند. اما این خطرات نمی‌توانند مانع از ارائه خدمات حرفه ای و مطلوب شوند. آب بندی نمای ساختمان برای کاهش نفوذ رطوبت و کارد و غبار به نمای ساختمان و جلوگیری از فرسایش آن بسیار حائز اهمیت است. پیچ و رولپلاک نما در کرج و در تهران نیز در افزایش ایمنی و جذابیت ظاهری ساختمان موثر است. شست و شوی نمای شیشه ای از احتیاجات بارز نمای شیشه ای است که نباید از آن غافل شد.

 14

روش های پیشگیری از خطرات کار در ارتفاع

ارائه خدمات نمای ساختمان در جهان فرود خطرات کار در ارتفاع را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. در واقع این مجموعه و مجموعه های مجرب با بکارگیری روش های موثر از بروز حوادث ناگوار پیشگیری می‌نمایند. استفاده از تجهیزات ایمنی در کنار برنامه ریزی صحیح و بررسی ساختمان در کاهش خطرات ناشی از کار در ارتفاع موثر است. برنامه ریزی چگونگی اجرای خدمات نمای ساختمان توسط افراد خبره و مجرب انجام می‌شود. این امر خطرات کار در ارتفاع را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. برنامه ریزی بدون آنالیز خطرات احتمالی و کم و کاستی های ساختمان میسر نمی‌گردد.

بررسی ارتفاع ساختمان، حفاظ ها، میزان لغزندگی سطح، ستون های قابل استفاده راپل کاری و نقاط حساس ساختمان در کاهش خطرات نقش دارد. پس از بررسی وضعیت و موقعیت ساختمان نوبت به استفاده از تجهیزات استاندارد و تخصصی راپل کاری می رسد.

استفاده از طناب محکم و داینامیک، بست های نو و محکم، هارنس های مرغوب و صندلی مناسب، سبب کاهش خطرات می‌گردد. تجهیزات مرغوب ارائه خدمات نما نیز با عملکرد صحیح از خستگی و بی حوصلگی افراد می‌کاهند. استفاده از تابلوهای ایمنی و توری های محافظ نیز از اقدامات الزامی برای کاهش خطرات است.

 

قوانین پیشگیری و جبران خطرات کار در ارتفاع

اهمیت بالای خطرات کار در ارتفاع سبب وضع قوانین و مقررات سفت و سخت برای مجریان خدمات نمای ساختمان و پیمانکاران شده است. داشتن گواهینامه فراگیری آموزش های راپل کاری از قوانین اولیه و حائز اهمیت در پیشگیری از حوادث ناگوار است.

نصب تابلوهای خطر، تابلو عبور ممنوع و نصب تورهای حفاظت از محل عبور عابر پیاده در اطراف ساختمان، جزء قوانین است. گاهی اوقات علیرغم رعایت قوانین مذکور، راپل کاران و کارگران خدمات نما دچار سوانح مختلف می‌شوند. از این رو بیمه برای این افراد بسیار حائز اهمیت است.

بیمه کارگران و راپل کاران خدمات نمای ساختمان در صورت وقوع حوادث نامطلوب، پشتوانه محکمی برای این افراد است. پرداخت هزینه بیمه کارگران و پرسنل اجرای خدمات نما بر عهده مجموعه جهان فرود نما است.

 

داربست یا راپل؟

کاهش خطرات کار در ارتفاع علاوه بر ارتفاع ساختمان، به تخصص مجریان طرح و شیوه ارائه خدمات بستگی دارد. به باور بسیاری، ارائه خدمات با داربست بهتر از راپل کاری است. در حالیکه داربست نیز دارای خطرات بسیاری برای کارگران است. نصب، استفاده و جمع کردن داربست سالانه حوادث مختلفی را برای افراد رقم می‌زند. خطرات کار در ارتفاع در راپل کاری و داربست تقریبا هم اندازه اند. اما مزایای راپل کاری آن را به شیوه مطلوب کارفرمایان بدل نموده است.

در صورت نصب صحیح و دقیق طناب راپل به نقطه امن، خطرات ناشی از کار با آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابند. در حالی که کارگران روی داربست، نسبت به استفاده از طناب و تجهیزات ایمنی بی اهمیت هستند. کاهش و پیشگیری از خطرات ارائه خدمات نمای ساختمان برای کارفرما، مجری طرح و کارگران بسیار حیاتی است. از این رو مجموعه جهان فرود با ارزیابی کامل بنا و بهره گیری از تجهیزات کاملا حرفه ای، سعی در کنترل حوادث دارد.

منبع:   شرکت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان جهان فرود

دیدگاه خود را ارسال کنید