راهنمای خرید انواع المنت های حرارتی

راهنمای خرید انواع المنت های حرارتی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

هیترهای حرارتی از جمله محبوب ترین قطعات در دنیای صنعت و صنعتگران به شمار می‌روند. در این مقاله خبری از خبر آزاد  قرار است بهترین کارگاه برای خرید المنت حرارتی را به همراه نکات مهم هنگام تهیه این المنت ها را معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید المنت های حرارتی هستید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

المنت حرارتی چیست؟

المنت حرارتی قطعه ای است در دنیای صنعت که انرژی الکتریکی را دریافت نموده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. از المنت ها در صنایع بسیار متنوعی استفاده می‌شود بنابراین انواع مختلفی از آن وجود دارد که شکل و کارکرد و میزان گرمای تولیدی هر کدام از آن ها با همدیگر متفاوت است. در ادامه درباره انواع المنت حرارتی صحبت خواهیم کرد.

انواع المنت های حرارتی

همان طور که در ابتدا گفته شد المنت حرارتی وسیله و قطعه ای است به منظور تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی است. به دلیل تولید گرمای زیاد، المنت های حرارتی می‌بایست از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار باشند تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوند.

6

المنت های حرارتی بسته به نوع کاربردشان به انواع مختلفی از جمله:

  • المنت تسمه ای
  • المنت سرامیکی
  • المنت کویل هیتر
  • المنت میله ای
  • المنت فلنج دار
  • المنت فشنگی
  • المنت کوره ای
  • المنت استخری

و … تقسیم می‌شوند. در ادامه مقاله به طور مختصر درباره چندین مدل از المنت های پرکاربرد توضیحاتی را ارائه می‌کنیم.

المنت میله ای چیست و چه کاربردهایی دارد؟

المنت های میله ای از 3 نوع روکش آلومینیومی، مسی و یا استیل تشکیل می‌شود. انتهای المنت های میله ای دستگیره ای تعبیه می‌شود تا بتوان آن را با دست حمل کرد و قسمت دستگیره داغ نمی‌شود. اصلی ترین کاربرد المنت میله ای برای یخ زدایی مواد مختلف است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید المنت میله ای از کارگاه های معتبر کلیک کنید.

المنت کویل هیتر چیست؟

المنت کویل هیتر را در مواردی که محدودیت فضا وجود دارد استفاده می‌کنند و مزیت اصلی آن تولید گرمای زیاد در فضای محدود است. از جمله کاربردهای اصلی این المنت ها می‌توان به استفاده در سشوار، اجاق گاز، چای ساز، قهوه ساز و سایر لوازم خانگی اشاره کرد.

المنت سرامیکی

همان طور که از اسمش پیداست المنت سرامیکی از روکش های سرامیکی تشکیل می‌شود و بر اساس اصل مقاومت در برابر حرارت الکتریکی عمل می‌کند. از این المنت در صنایعی نظیر تزریق پلاستیک، تزریق آلومینیوم، تولید لاستیک و ذوب آهن استفاده می‌شود.

کاربردها و موارد استفاده المنت فلنج دار

المنت فلنج دار محبوب ترین نوع المنت حرارتی میان صنعتگران به شمار می‌رود. می‌توان گفت مهم ترین کاربرد المنت فلنج دار در گرم کردن مایعاتی نظیر گیر، آب و ... است. البته این المنت ها به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شوند. المنت های مستقیم درون آب قرار می‌گیرند و مایعات را گرم می‌کنند اما اگر المنت های غیر مستقیم را درون آب قرار دهیم دچار رسوب و خوردگی می‌شوند پس از این نوع المنت میله ای ها در موارد دیگری نظیر دستگاه های جوجه کشی، اجاق گاز، فر و ... استفاده می‌شود.

المنت حرارتی را از کجا بخریم؟

سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید این است که آیا المنت های ساخته شده در کارگاه های مختلف با هم تفاوت دارد؟ جواب این سوال بله است. برخی کارگاه ها برای حاشیه سود بیشتر و پایین آوردن قیمت تمام شده از مواد اولیه بی کیفیتی استفاده می‌کنند که همین امر باعث می‌شود المنت های حرارتی تولید شده این مجموعه ها از کیفیت پایین تری برخوردار باشند. به همین علت بهتر است هنگام خرید المنت حرارتی، به سابقه کارگاه توجه ویژه ای داشته باشیم. همچنین قیمت المنت های حرارتی نیز بنا به قیمت ارز متغیر است پس بهتر است قبل از خرید این المنت ها، قیمت روز را استعلام کنید تا از آخرین قیمت مطلع شوید. کارگاه هایی همچون دیجی کالا، هیتر هدف و ... از جمله با سابقه ترین تولید کنندگان المنت های حرارتی به شمار می‌روند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره خرید المنت حرارتی صحبت کنیم. امیدواریم برایتان مفید و کامل بوده باشد شما می‌توانید تمام سوالات و نظرات خود درباره انواع المنت حرارتی را در قسمت کامنت ها مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید