عنوان : علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست؟

عنوان : علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

دور تند ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین مراحل و پروسه‌های شستشوی لباس در دستگاه لباسشویی محسوب می‌شود، در واقع دور تند ماشین لباسشویی وظیفه آبکشی و خشک کردن لباس‌ها را بر عهده دارد.

برای کار کردن دور تند ماشین لباسشویی، دیگ از طریق بالاترین توان موتور با سرعت بسیار زیاد می‌چرخد و با این عمل آب موجود در لباس‌ها خارج و رطوبت آن‌ها رفع می‌شود تا خشک می‌شوند، اگر دور تند ماشین لباسشویی دچار اختلال و خرابی شود و دور تند کار نکند عملکرد دستگاه نیمه تمام و لباس‌ها کاملاً خیس باقی می‌مانند و توسط دستگاه خشک نمی‌شوند.

خرابی در قطعات و بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی در این اتفاق تأثیر گذارند در نتیجه در این مطلب به بررسی علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست؟

همان طور که در متن بالا اشاره شد اختلال در دور تند ماشین لباسشویی نوعی اختلال در عملکرد این دستگاه محسوب می‌شود، در ادامه علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی را بررسی می‌کنیم.

  1. نوسانات برق در ساختمان

وجود مشکل در جریان برق ساختمان و منزل یکی از ساده‌ترین علل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی است، ضعف در برق موجب عدم فعالیت صحیح موتور و در نتیجه عدم عملکرد دستگاه لباسشویی می‌شود، ممکن است نوسانات برق در ساختمان و قطعی آن‌ها موجب خرابی پریزها شود.

نوسانات برق می‌توانند اتصالی لباسشویی را در پی داشته و باعث از کار افتادن دور تند ماشین لباسشویی شوند، در صورت احتمال نوسانات برق در منزل از برق کار یا تکنسین فنی کمک بگیرید تا منشأ مشکل را پیدا و آن را برطرف کند.

  1. عدم توجه به ظرفیت دستگاه و بار نامتعادل ماشین لباسشویی

در صورتی که بدون توجه به میزان ظرفیت ماشین لباسشویی، بیش از حد مجاز لباس درون آن قرار دهید، عدم تعادل بار و افزایش وزن موجب عدم تعادل دستگاه شده و دیگ به درستی نمی‌چرخد، اگر دستگاه به طور خودکار تشخیص دهد که به علت عدم تعادل بار می‌تواند با سرعت کمتری بچرخد، چرخه شستشو کمی طولانی‌تر از زمان مورد نظر انجام می‌شود، در این حالت به موتور فشار آمده و امکان ایجاد مشکل در آن وجود دارد.

هنگام استفاده از ماشین لباسشویی به میزان ظرفیت دستگاه توجه کرده و مطابق با آن لباس‌ها را داخل دیگ بریزید و در صورت دیدن مشکل در لباسشویی حتماً قبل از خرابی لباسشویی سرویس لباسشویی را انجام دهید.

  1. عدم تنظیم صحیح برنامه خشک کن ماشین لباسشویی

همانطور که میدانید برنامه مختلفی برای شستشوی انواع لباس در ماشین وجود دارد، جهت آشنایی با برنامه‌های دستگاه لباسشویی ‌تان می‌توانید از دفترچه راهنمای آن کمک بگیرید، عدم انتخاب برنامه صحیح نیز علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می ‌باشد، در نتیجه توجه کنید که با توجه به نوع لباس‌ها برنامه را به درستی انتخاب کنید و همچنین دقت کنید تنظیم خشک کن ماشین لباسشویی را به درستی انجام داده باشید.

  1. انسداد شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی

در صورتی که شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی دچار انسداد و گرفتگی شود و تخلیه آب دستگاه به درستی صورت نگیرد آب در دستگاه باقی مانده و لباس‌ها در دور تند هم خشک نخواهند شد.

در صورت مشکل در دور تند ماشین لباسشویی شیلنگ تخلیه آب، دستگاهتان را کاملاً بررسی کرده و مطمئن باشید که مسدود و گرفته نباشد، در صورت انسداد شیلنگ با تعویض آن مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی رفع خواهد شد.

  1. انسداد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه قطعه‌ای است که به خروج آب کثیف ماشین لباسشویی با پمپاژ آب از طریق شلنگ تخلیه کمک می‌کند، در صورتی که این قطعه به وسیله اشیا ریز و درشت یا پرز لباس‌ها دچار گرفتگی و انسداد شود، آب کثیف دستگاه به درستی تخلیه نشده و دور تند ماشین لباسشویی برای خشک کردن لباس‌ها شروع به کار نمی‌کند.

از طریق تمیز کردن پمپ و خارج کردن اشیا و پرزها یا تعویض پمپ تخلیه می‌توانید مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی را بر طرف کنید.

  1. اختلال در عملکرد موتور ماشین لباسشویی

در صورتی که عملکرد موتور ماشین لباسشویی دچار مشکل و اختلالی شود دور تند و در نتیجه خشک شدن لباس‌ها با مشکل رو به رو می‌شود، در صورتی که علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی خرابی موتور باشد باید بررسی، عیب یابی و تعمیر آن را به تکنسین متخصص و حرفه‌ای بسپارید تا مشکل در مدت زمان کوتاه بر طرف شود.

14

  1. اختلال در عملکرد برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه لباسشویی محسوب می‌شود، اختلال و خرابی این قطعه می‌تواند در دور تند ماشین لباسشویی تأثیر منفی بگذارد، برد از قطعات حساس و آسیب پذیر بوده که توصیه می‌کنیم بررسی، عیب یابی و تعمیر آن را به تکنسین فنی و آموزش دیده بسپارید تا با استفاده از ابزار تعمیراتی پیشرفته بررسی و تعمیر شود.

  1. اختلال در عملکرد دیگ ماشین لباسشویی

در صورتی که دیگ در چرخه شستشو کاملاً ثابت باقی بماند و نچرخد مشکلی وجود دارد، برای اطمینان از این موضوع یک چرخه شستشوی کوتاه را بدون استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی‌تان تنظیم کنید، پس از پر شدن دستگاه از آب، از شیشه داخل را نگاه کرده و از چرخ دیگ مطمئن شوید.

  1. اختلال در عملکرد تسمه ماشین لباسشویی

توصیه می‌کنیم برای بررسی تسمه‌ها از تکنسین کمک بگیرید در غیر این صورت دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید، پیچ‌های پنل پشتی دستگاه را با استفاده از پیچ گوشتی باز کرده و تسمه‌ها را بررسی کنید، در صورت شل بودن یا شکستگی تسمه‌ها آن‌ها را تعویض کنید.

  1. اختلال در عملکرد سوئیچ تنظیم سطح آب

خرابی سوئیچ سطح آب می‌تواند علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی باشد، برای بررسی سلامت سوئیچ سطح آب انتهای پشتی شلنگ سطح آب را در پنل پشتی ماشین لباسشویی پیدا کرده و برای اطلاع از برق رسیدن به این سوئیچ از ولت متر استفاده کنید، در صورت عدم رسیدن برق باید سوئیچ سطح آب را تعویض کنید.

شیلنگ سطح آب که به سوئیچ وصل می‌شود را در پنل جلویی ماشین لباسشویی پیدا و بررسی کنید (این شیلنگ لوله شفافی است که از یک سمت به لگن و از سمت دیگر به کلید سطح آب وصل می‌شود) در صورتی که شیلنگ توسط زباله‌ها مسدود شده انسداد را برطرف کرده و آن را تمیز کنید.

15

تعمیرگاه ماشین لباسشویی دکتر آچار

در صورتی که دور تند ماشین لباسشویی شما دچار ایراد و اختلال شده است می‌توانید برای بر طرف کردن مشکل به سایت دکتر آچار مراجعه کرده اگر نمیدانید آدرس سایت چیست دکتر آچار را در گوگل سرچ کنید و وارد سایت شوید و از تکنسین‌های متخصص و آموزش دیده مرکز دکتر آچار drachar.com کمک بگیرید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید