خانه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنید

خانه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در بازار می توان شاهد عرضه محصولات امنیتی گوناگونی بود اما اصولا استفاده از این قبیل وسایل نمی توانند ایمنی خانه را تضمین کنند زیرا در آنها همواره نقاط ضعف و محدودیت هایی وجود دارد. به طور مثال گم شدن کلید تهدید جدی برای امنیت خانه به حساب می آید. همچنین سارقین در کپی کردن سیگنال‌های درب بازکن پارکینگ به مهارت رسیده اند. از این رو بهترین گزینه برای افزایش ایمنی، هوشمند سازی خانه ها است. در هوشمند سازی خانه ها، وسایل امنیتی به گونه ای بهینه سازی می شوند که اطلاعات آنها بر روی گوشی همراه به نمایش درآید. در این صورت می توان از راه دور  وسایل امنیتی همچون دوربین، سیستم هشدار و قفل های خانه را مدیریت کرد.

با توجه به اینکه اطلاعات محدودی در خصوص محصولات امنیتی وجود دارد، این مقاله با عنوان خانه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنید ، به ارائه راهکار می پردازد.

نقش قفل های هوشمند در افزایش ایمنی خانه

ایمنی خانه ها در چند سال اخیر با استفاده از درب های ضد سرقت افزایش یافته است. اما عملکرد این درب ها زمانی تکمیل می شود که مجهز به قفل های هوشمند شوند. استفاده از قفل های هوشمند علاوه بر اینکه شرایطی را برای افزایش امنیت خانه فراهم می کنند، موجب کاهش مصرف انرژی نیز می شوند. به طور کلی می توان گفت استفاده از این قفل ها دارای محاسنی به شرح زیر است:

  • قفل های هوشمند به وسیله ی اثر انگشت، پسورد و یا موبایل باز می شوند. بنابراین دیگر لازم نیست نگران گم شدن کلید و یا کپی شدن آن توسط دیگران بود. همچنین می توان خانه را بی نیاز از تعویض قفل اجاره داد.
  • در گذشته ورود آشنایان یا خدمتکاران به خانه مستلزم داشتن کلید بود. در همین راستا عادت به پنهان کردن کلید در یک نقطه خاص مانند زیر گلدان بسیار باب بود. اما امروزه با کمک قفل های هوشمند امکان باز کردن درب خانه با استفاده از تلفن همراه وجود دارد. همچنین می توان یک پسورد مشخص را برای ورود افراد مختلف تعریف کرد.
  • با متصل کردن قفل هوشمند به وسایل گرمایشی، سرمایشی و روشنایی می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

بررسی عملکرد سنسور های حرکتی هوشمند

در راستای افزایش ایمنی خانه سنسورهای حرکتی هوشمندی طراحی شده است که حساسیت بالایی به حرکت ها دارند. این سنسورها بعد از خروج از منزل فعال می شوند و هر حرکتی را گزارش می دهند. نوع قدیمی این سنسورها به آژیر خطر متصل بودند. یعنی به صدا درآمدن آژیر، هشداری برای ورود سارق بود. اما سنسورهای هوشمند امروزی به تلفن همراه متصل می شوند. عملکرد این سنسورها با دوربین های وای فای تکمیل می شود. این بدان معناست که بعد از خروج از خانه ورود افراد غریبه به وسیله سنسورها گزارش داده می شود. همچنین به وسیله دوربین های وای فای امکان بررسی تمام نقاط خانه وجود دارد. بنابراین به راحتی می توان سرقت و تعداد سارقان را به پلیس گزارش داد. حتی امکان ضبط تصاویر سارقان نیز وجود دارد.

9

افزایش ایمنی خانه با دوربین های وای فای

دوربین های وای فای نقش بسیار مهمی را در افزایش ایمنی خانه ایفا می کنند. این دوربین ها شرایطی را برای بررسی بخش های مختلف خانه به وجود می آورند. بنابراین می توان خانه را بدون هیچ دغدغه و نگرانی ترک کرد.

از طرف دیگر امنیت اتاق کودک از دغدغه والدین است. والدین دوست دارند در کنار آموزش استقلال به فرزندانشان بر امنیت اتاق خواب آنها نیز نظارت داشته باشند. با استفاده از دوربین های وای فای می توان از امنیت اتاق کودک اطمینان حاصل کرد. همچنین به کار بردن اشعه مادون قرمز در این دوربین ها موجب شده است که تصاویر در تاریکی هم با کیفیت خوبی ضبط شوند. در نهایت نباید از اثر متقابل دوربین های وای فای و سنسورهای حرکتی بر افزایش ایمنی خانه غافل شد.

خواندن مقالات مختلف در زمینه امنیت خانه می تواند به شما در درک بهتر ماجرا کمک کند. ما به شما خواندن مقاله با آگاهی کامل از خانه خود در برابر سرقت محافظت کنید را به شما توصیه می کنیم.

ایمنی خانه با زنگ درب هوشمند

ارتباط تنگاتنگی بین زنگ های هوشمند و افزایش ایمنی خانه وجود دارد. سارقین زمانی افکار شوم خود را اجرایی می کنند که خانه خالی باشد. از این رو آنها همواره در جستجوی خانه های خالی هستند. شیوه عمل آنها زدن زنگ خانه ها است. اگر کسی پاسخگو نباشد، آن خانه مکان مناسبی برای دزدی می شود. با استفاده از زنگ هوشمند می توان در هر مکانی پاسخگوی آیفون بود. همچنین تصویر فرد پشت درب نیز قابل مشاهده است. از طرف دیگر امکان ضبط فیلم و عکس نیز وجود دارد.

10

سیستم روشنایی هوشمند

نور هوشمند علاوه بر افزایش ایمنی خانه منجر به کاهش هزینه های جاری ساختمان نیز می شود. استفاده از این سیستم می تواند با محاسن بیشماری همراه باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • با اتصال سیستم روشنایی به شبکه ساختمان می توان از هر فاصله ای لامپ های ساختمان را روشن و خاموش کرد.
  • امکان تنظیم شدت نور هوشمند وجود دارد. به طور مثال در هنگام خواب می توان از نور کم سو استفاده کرد.
  • با تعریف یک برنامه مشخص برای سیستم روشنایی، امکان تعیین ساعات روشنایی و خاموشی وجود دارد.

موارد ذکر شده علاوه بر مفید بودن برای عموم خانواده، برای افراد مسن نیز بسیار کارآمد است زیرا خاموش و روشن کردن لامپ ها برای آنها امری دشوار است. از طرف دیگر آنها در نور کم می توانند بدون آسیب دیدگی حرکت کنند. این در حالی است که نور کم سو برای خوابیدن آنها نیز مناسب است.

*برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانه هوشمند به سایت دیجیاتو مراجعه کنید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید