افزایش سود سازه ساختمانی با سقفوافل سهند سازه بتن:

افزایش سود سازه ساختمانی با سقفوافل سهند سازه بتن:
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

افزایش سود سازه ساختمانی با سقفوافل سهند سازه بتن:

وقتی سازنده برای خرید لوازم ساختمانی به کم ترین میزان وابسته باشد سبد خرید کم تری دارد درنتیجه سود بیشتری دارد. یعنی در صنعت سقف وافل سبد سازنده را کوچک تر می کنیم و اقلام خریدش را کم تر می کنیم در نتیجه هزینه حمل ، هزینه جابه جایی و هزینه نصب کم میشود. همچنین قالب های وافل را می توان دست دوم خریداری کرد به همین دلیل در هزینه اولیه که صرف خرید قالب وافل میشود جبران میشود.

چرا سقف سهند سازه بتن هزینه را کم می کند ؟

شرکت سهند سازه بتن با تکنولوژی روزیی که در اختیار دارد و کیفیت بالای و مواد درجه یک که برای قالب وافل استفاده میشود مراجع سازنده را به کارخانه به حداقل می رساند. به همین دلیل وقتی اقلام و وسیله ای نیاز به تعمیر نداشته باشد و یا هزینه تعمیرش کم باشد سود بیشتری به سازنده میدهد. ولی شرکت سهند سازه بتن با تجربه ای که در اختیار دارد هزینه جابه جایی ،  هزینه تعمیر ، و مراجعه سازنده و زمانی که صرف می کند را از بین میبرد.خدماتی که شرکت سهند سازه بتن انجام میدهد مانند امکان حضور سازنده و مجریان پروژه درداخل کارگاه هزینه سازنده را پایین می اورد در نتیجه هزینه مراجع قالب برای تعمیر ، هزینه حمل ، از بین میرود.

هزینه اجرای سقف وافل :

سقف وافل یک سقف بسیار ایده آل برای مهندسان و کارفرمایان است زیرا سقف وافل نسبت به سایر سقف ها اقتصادی تر است. اما سقف وافل در کل هزینه هایی مانند فراهم کردن تجهیزات ، تعداد کارگران ، هزینه حمل و نقل و ... بسیار به صرفه است. همچنین عوامل دیگری نیز بر قیمت سقف وافل تاثیر دارند مانند ابعاد قالب وافل ، یک طرفه یا دو طرفه بودن سقف وافل ، کیفیت قالب ها ، خرید ارماتور ، بتن مصرفی ، دستمزد مجریان سقف وافل و.. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از کارفرمایان برای این که هزینه پروژه کاهش یابد به دنبال قالب های وافل دست دوم میروند که بعضی از این قالب های دست دوم از رده خارج شده اندکه در این صورت باعث پایان کار ناقصی در سقف شده. اما شرکت سهند سازه بتن با متریالی که در اختیار دارد بهترین و با کیفیت ترین قالب وافل را تولید می کند همچنین قالب های وافل دست دومی که اجاره داده میشود نو و بدون ایراد است.

8

عواملی که  قیمت سقف وافل را کاهش میدهد:

1 یونولیت ، قالب های یوبوت ، تیرچه بلوک و بقیه قالب ها که در سقف های دیگر ماندگار است در اجرای سقف وافل از بین میرود. به همین دلیل حذف این موارد باعث کاهش قیمت سقف وافل میشود.

2 قالب سقف وافل آماده و در دسترس است. در نتیجه هزینه قالب بندی از بین میرود ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که قالب وافل در مقایسه با دیگر قالب ها قیمت بالا تری دارد ولی چون به دفعات زیادی از آن استفاده میشود هزینه اولیه آنرا در پروژه های بعدی کاهش میدهد.

3 پیمانکاران برای پوشاندن سقف ، از سقف کاذب استفاده می کنند و هزینه جداگانه ای را پرداختمی کنند. ولی سقف وافل به دلیل توخالی بودن این امکان را میدهد که تمام اجزا را از داخل سقف عبور داد.

4 سقف وافل به دلیل سبک بودن و راحتی در حمل و نقل و نیاز نداشتن به نیروی آموزش دیده هزینه نهایی را کم تر می کند.

5 بتن ریزی سقف وافل در یک مرحله انجام میشودبه همین دلیل روی عملکرد وآنالیز قیمت سقف وافل در پروژه تاثیر زیادی دارد.

سازه بتنی در سقف وافل بیش از اسکلت فلزی اهمیت پیدا می‌کند زیرا سقف وافل جایگزین خوبی برای سقف تیرچه بلوک است. 

9

 

قیمت اجرای سقف وافل :

هزینه مواد اولیه به کار رفته در ساخت تیرک ها که باتوجه به استفاده از تیرک چوبی یا پلاستیکی متفاوت است. رنگ و طرح تیرک سقف وافل ، وسایل جانبی که برای تزئین سقف وافل به کار میرود بستگی دارد. اما به طور کلی عواملی مانند دیوار چینی ، تعداد طبقات ، ارتفاع کل ساختمان ، وضعیت و تیپ خاک و طول دهانه در هزینه اجرای سقف وافل تاثیر دارند.

جمع بندی :

شرکت سهند سازه بتن با تولید قالب وافل با کیفیت هزینه حمل و نقل ، هزینه تعمیر و حذف تیرچه آماده و استفاده از قالب ماندگار ، و امکان عبور تاسیسات از داخل سقف باعث افزایش سود سازه برای سازندگان میشود.

دیدگاه خود را ارسال کنید