خرید بلوک هبلکس از نمایندگی پرین بتن

خرید بلوک هبلکس از نمایندگی پرین بتن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بلوک هبلکس از مدل های بلوک سبک بتنی به شمار می‌آید که با پیشرفت فناوری و گسترش ساخت و ساز به وسیله ی محققان عرصه عمران و ساختمان سازی به وجود آمده است. اجرای هبلکس در قسمت هایی از ساختمان می‌تواند سبب کم شدن وزن ساخت و ساز و در نتیجه کم شدن فلز مصرف شده در ساخت اسکلت و مقاومت بیشتر در مقابل زلزله و زمین لزره گردد. در این مقاله از پرین بتن به معرفی اجمالی بلوک هبلکس ، روش تیغه چینی با کمک این بلوک، معایب و مزایای اقتصادی آن و نکاتی در مورد دیوار چینی با هبلکس می‌پردازیم. در ادامه با پرین بتن همراه باشید.

در حال حاضر بلوک هبلکس تحت عنوان یک المان سازنده، راحت و کاربردی در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه به آن مقداری که باید و شاید در میان اهالی این عرصه شناخته شده نمی‌باشد، اما این بلوک را باید آینده همه بلوک های حال حاضر بدانیم. به سبب کارایی بالا، مقاومت بالا در مقابل آتش سوزی، ایمنی در مقابل زمین لرزه، عایق‌بندی گرمایی و بسیاری مزایای دیگر، تقاضای برای ساخت دیوار هبلکس امروزه در حال زیاد شدن است. با این وجود ، این دیوار از چه مواد اولیه ای ساخته شده است؟ و چه خصوصیاتی از این بلوک سبب شده است در دیوارچینی مورد استفاده قرار گیرد؟

بلوک هبلکس یا اتوکلاو شده AAC چیست؟

بلوک هبلکس AAC در واقع یک بتن پیش ساخته، فوم، مصالح ساختمانی پایدار و از سنگدانه های ماسه کوارتز، گچ کلسینه، آهک، سیمان پرتلند، آب و پودر آلومینیوم ساخته شده است. پس از مخلوط شدن و قالب گیری، بتن تحت حرارت و فشار اتوکلاو می شود و بر همین اساس خواص متمایز خود را به دست می آورد. آجرهای AAC به دلیل استحکام، تحمل بار و خواص عایق حرارتی، تقاضای زیادی برای موارد ساختمان سازی در مناطق مختلف را دارند.

بلوک AAC به عنوان مصالح ساختمانی پرقدرت هم برای سازه های داخلی و هم خارجی قابل استفاده می باشد. همچنین ممکن است بلوک های سبک هوادار AAC با پوشش گچ بری یا با مواد جانبی مانند آجر روکش یا سایدینگ وینیل و نانو و ... پوشانده شوند.

دلایل استفاده از بلوک هبلکس‌ در ساختمان سازی

مزایای بلوک های AAC به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه و پایدار برای مصالح ساختمانی سنتی ، ابتدا به طور گسترده در هند شناخته شده است. با انتخاب مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست مانند استفاده از بلوک هبلکس‌ برای ساخت خانه رویایی خود، نه تنها تلاش خود را برای حفظ محیط زیست انجام می دهید، بلکه در هزینه های ساخت و ساز کلی خود نیز تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی می کنید.

در میان مصالح ساختمانی جدیدی که در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد، بلوک های بتنی هوادهی اتوکلاو شده (بلوک های AAC) نسبت به سایر مواد معمولی تر مانند آجرهای سفالی سوخته که خطرات زیست محیطی ایجاد می‌کنند ویژگی های برتری در نظر گرفته شده است. پرین بتن با چندین سال فعالیت در زمینه فروش بلوک هبلکس با استفاده از کادر مجرب و متخصص خود بهترین مشاوره ها را جهت سفارش خرید و مشاوره اینترنتی بلوک و بتن های ساختمانی برای شما خواهد داشت.

مشخصات فنی و مزایای بلوک هبلکس چیست؟

دیوار هبلکس ، ساخته شده از مدلی از بتن های سبک به اسم بتن هوادار اتوکلاو شده یا  AACمی باشد که با کمک چسب مخصوص بلوک در کنار یک دیگر دیوار را تشکیل می دهند. بلوک هبلکس اولین بار در دهه ۱۹۲۰ میلادی در کشور سوئد گسترش پیدا کرد، زمانی که یک معمار ساختمان اول مخلوط بتونی معمولی که شامل سیمان، آهک، آب و ماسه را با کمی از پودر آلومینیوم ترکیب نمود، هبلکس ساخته شد. پودر آلومینیوم تا حدود زیادی به عنوان ماده انبساطی عمل می نماید و سبب حجم گرفتن بتن می‌شود، ماده ای مانند به خمیر نان ! بنابر این هبلکس، بتنی متخلخل و پیش ساخته ای است که حدودا از هشتاد درصد هوا تشکیل شده است. بتن بلوک هبلکس به طور معمول به شکل و اندازه بتن و به شکل پنل ایجاد می گردد و جهت ساخت دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

ابعاد بلوک هبلکس یا ای‌ای‌سی (AAC) همانگونه که قبلا نیز گفته شد در ابعاد ۶۰۰ ،۲۵۰ ،۷۵ تا ۵۰۰ میلی‌متر در ایران تولید میگردد. وزن یک متر مکعب بلوک سبک هبلکس ۵۵۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم است که معادل یک سوم وزن یک مترمکعب آجر فشاری می باشد، علاوه بر این حجم یک بلوک ای‌ای‌سی (AAC) به ضخامت ۱۰ سانتی‌متر معادل ۲۰ عدد آجر فشاری است. وزن کم، میخ زنی ، صرفه جویی در مصرف بتن و فولاد، قابلیت سوراخ کاری، برش، عایق حرارتی، برودتی و صوتی خوب، عدم نیاز به پوشش های اضافه مثل گچ و خاک و صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی، سرعت اجرای زیاد نسبت به شیوه های قدیمی و سنتی و قابلیت بازیافت دوباره قطعات شکسته شده به شکل پوکه جهت اجرای سقف از مزایای بلوک هبلکس به شمار می آید.

مزایای اقتصادی بلوک هبلکس چیست؟

با توجه به توسعه صنعت ساختمان و رشد سریع صنعت ساختمان، به تدریج پیامدهای دخالت های بی حد و حصر انسان در طبیعت و محیط زیست آشکار شد. در همین راستا تلاشهایی برای برآوردن نیازهای نسل حاضر بدون به خطر انداختن توانایی نسل بعدی برای برآوردن نیازهای آنها با در نظر گرفتن شرایط بهینه ساخت و ساز بوسیله بلوک هبلکس ارائه گردید.

مزایای اقتصادی بلوک های بتنی هوادهی اتوکلاو شده با نام AAC بسیار زیاد و مهم می باشد. بلوک بتنی هوادهی اتوکلاو شده از مواد آهکی و سیلیسی تشکیل شده است هنگامی که AAC مخلوط می شود و به شکل های مختلف ریخته می شود، چندین واکنش شیمیایی رخ می دهد که به AAC وزن سبک (20٪ وزن بتن) و خواص حرارتی می دهد. پودر آلومینیوم با هیدروکسید کلسیم و آب واکنش داده و هیدروژن تشکیل می دهد. گاز هیدروژن کف می کند و حجم مخلوط خام را دو برابر می کند و حباب های گازی به قطر 3 میلی متر (1⁄8 اینچ) ایجاد می کند. در پایان فرآیند کف کردن، هیدروژن به اتمسفر می‌رود و هوا جایگزین آن می‌شود.

 در حال حاضر، محصولات بلوک هبلکس اتوکلاو شده مواد اولیه مهمی برای سازه‌های و ساختمان‌های بلند مختلف، با دقت بالا و با شرایط حفظ حرارت هستند، که می‌تواند دما و انرژی زیادی را ذخیره کند، اما همچنین می‌تواند زباله‌های ساختمانی را به گنج تبدیل کند. پاکسازی محیط زیست، کاهش آلودگی که در کنار منافع اقتصادی ، منافع اجتماعی قابل توجهی دارد یه یکی از مهمترین ویژگی ها برای بلوک هبلکس هوادهی شده aac مبدل شده است.

81

آخرین قیمت بلوک هبلکس

آخرین قیمت بلوک هبلکس مجموعه پرین بتن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. تا شما بتوانید از این مصالح ساختمانی قدرتمند در بکارگیری در پروژه های اعظیم ساختمانی خود بهره مند شوید. مقاومت حرارتی بلوک سبک هبلکس بسیار بالا می باشد. از همین رو این یک مزیت عالی برای استفاده آن در سازه ها و ساختمان های تجاری و مسکونی بزرگ محسوب می شود. چرا که در زمان بروز حوادث احتمالی همین امر باعث بروز صدمات و خسارات کمتری خواهد شد. مهمترین مزیت ها برای استفاده از بلوک های هبلکس اتوکلاو در این مطلب بیان شد. که البته ضروری ترین تکنیک ها که باعث اثر بخشی بیشتر می شود در زمان اجرای بلوک های سبک و مقاوم براساس استاندارهای خاص خود می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت بلوک هبلکس و همچنین برای تامین بلوک هبلکس و چسب کاشی اصفهان پرین بتن آماده ارائه محصولات و خدمات پس از فروش در زمینه اجرا و فروش انواع بتن و بلوک های هبلکس می باشد. برای دریافت اطلاعت و یا دریاافت مشاوره خرید و اجرای بلوک هبلکس در پروژه های ساختمانی خود با ما در تماس باشید.

روش های استفاده از بلوک هبلکس

بلوک سبک هبلکس همانطور که تا کنون گفته شد دارای ماده سبک وزن مدرن است که از بتن متخلخل سبک ساخته شده و در صنعت ساختمان استفاده می شود. بلوک هبلکس دارای مقاومت فشاری بالا و وزن کم به نسب سایر مصالح های ساختمانی دیگر مانند آجر، بتن های معمولی، آجرهای دارای حفره و ... است. بلوک هابلکس اتوکلاو شده انتخاب خوبی برای مناطقی است که قصد لوله کشی و سیم کشی ساختمان را دارید. زیرا بلوک هبلکس را می توان به راحتی برش داد و به راحتی میخ زد و بوط کلی به سادگی قابل نصب و اجرا می باشد. 

خاصیت برشی، چکشی و شکل پذیری بلوک سبک هبلکس AAC مشابه چوب بوده و به سادگی برش داده می شود و هدر رفت بسیار کمی دارد، با ابزار نجاری در ابعاد و زوایای دلخواه قابل برش و قابل استفاده می باشد. با ایجاد شیار بر روی دیوارها، نصب لوله های تاسیسات مکانیکی و هادی های برق به راحتی و سریع انجام می شود. شیارها با ملات پر شده و قابل تعمیر می شوند. به دلیل دقت ساخت بالا (خطای کمتر از 1.5 میلی متر)، دیوار در صورتی که بصورت صحیح و منظم چیده شود، سطح صافی دارد و به راحتی رنگ آمیزی می شود. در نمای بیرونی به تنهایی قابل استفاده است و از طرفی می توان، انواع نمای گرانیتی را به طور مستقیم بر روی آن اعمال کرد.

با توجه به جذب آب نسبتاً بالای بلوک های AAC توصیه می شود از ملات های خشک مخصوص تهیه شده برای این منظور استفاده شود یا قبل از اجرا آنها را بمنظور جلوگیری از جذب رطوبت و آب با نانو عایق کنند. با توجه به توصیه سازنده برای چسب بلوک سبک وزن، مقدار آب مورد نیاز برای دستیابی به جریان و عملکرد مناسب تنظیم می شود. هنگام خرید چسب بلوک هبلکس و ملات خشک، راهنمای آب لازم را از فروشنده بخواهید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید