راهنمای کامل خرید لوازم خانگی

راهنمای کامل خرید لوازم خانگی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

لوازم خانگی، شامل مجموعه­ای از محصولات مهم خانه شما می‌شود. از مهم‌ترین وسایل می­توان به یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، فرش، لباسشویی و ... اشاره کرد. اهمیت این لوازم بر همگان واضح است و هر شخصی با خرید آن­ها انتظار دارد مدت زمان طولانی از این لوازم استفاده کند. بی­شک با توجه به قیمت بالای این لوازم نمی­توانید هر چند وقت یکبار آن را تعویض کنید. به همین علت بسیار مهم است که به سراغ خرید لوازم خانگی باکیفیت بروید. امروزه تنوع محصولات در بازار از برند سازنده گرفته تا مدل و اندازه و... بسیار زیاد است و انتخاب را برای شما سخت می­کند. به همین خاطر در راهنمای کامل خرید لوازم خانگی قصد داریم شما را با یک سری نکات آشنا کنیم که بتوانید بهترین خرید را برای خودتان داشته باشید.

 

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

با آگاهی کامل به خرید بروید. دنیای امروز، دنیای اطلاعات است و شما به آسانی با یک سرچ در فضای مجازی و اینترنت می­توانید با انواع برندهای لوازم آشپزخانه آشنا شوید و آن­ها را با هم مقایسه کنید. این کار سبب می­شود تا بتوانید بهترین مدل را متناسب با نیاز و بودجه خودتان انتخاب کنید. شما باید نظر کاربران را هم بررسی کنید؛ افرادی که تجربه استفاده از محصولات انتخابی شما را دارند و می­توانند کیفیت و همچنین معایب محصولات را به شما بگویند.

 

هرچه رضایت کاربران درباره محصول بیشتر باشد، شما با خاطر آسوده‌‌‌تری می­توانید آن را بخرید. در حال حاضر پیدا کردن لوازم برقی اصل کار دشواری است و دلیل آن وجود محصول­های مشابه و فیک است که متاسفانه با وجود کلاهبرداران در این حوزه بسیار بیشتر از قبل شده و شما باید حواس خود را جمع کنید که در دام آن­ها نیفتید. لازم به ذکر است که گران بودن قیمت لوازم خانگی تضمینی بر اصل بودن و کیفیت بالای آن نیست. شما با یک انتخاب هوشمندانه می­توانید با نازل‌ترین قیمت یک محصول باکیفیت و درجه‌یک خریداری کنید که تا سال­های طولانی برایتان کارایی داشته باشد. قبل از خرید، یک محصول را از چند فروشنده و فروشگاه قیمت کنید و در نهایت متناسب با بودجه‌ای که برای خرید کنار گذاشته­اید، خریدتان را انجام دهید.

لیست لوازم ضروری  

2

شاید با نبود یک سری از لوازم خانگی بتوانید کنار بیایید و زندگی بدون دردسری داشته باشید، اما یک سری از لوازم ضروری خانه وجود دارد که با نبود آن­ها نمی­توانید روال همیشگی زندگی را طی کنید و با مشکل مواجه خواهید شد. این لوازم عبارتند از:

  • یخچال فریزر
  • ماشین لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • تلویزیون
  • اجاق گاز
  • اتوبخار
  • جارو برقی
  • فرش

نکات مهم خرید یخچال فریزر

یخچال فریزر را با توجه به تعداد اعضای خانواده بخرید. قطعاً یک زوجی که تازه زندگی خود را آغاز کرده­اند نیاز به یخچال ساید بای ساید بزرگ ندارند. یک یخچال کوچک دو طبقه هم می­تواند برای آن­ها مناسب باشد.

نکات مهم خرید ماشین لباسشویی

لباسشویی­ها برحسب توان و وزن لباسی که می­توانند بشورند به فروش می­رسند. هرچه این وزن بیشتر باشد، حجم زیادی از البسه را می­تواند بشوید و همچنین برای خانواده­های پرجمعیت مناسب است.

نکات مهم خرید ماشین ظرفشویی

ظرفشویی هم همانند لباسشویی باید متناسب با تعداد اعضای خانواده خریداری شود. برخی از این دستگاه­ها 6 نفره، برخی 8 نفره و برخی 12 نفره و بیشتر هستند.

نکات مهم خرید تلویزیون

هرچه طول تلویزیون و در اصطلاح اینچ آن بیشتر باشد، فضای بیشتری اشغال کرده و قیمت بالاتری هم دارد. باید متناسب با سرمایه و متراژ خانه آن را انتخاب نمایید.

نکات مهم خرید اجاق گاز

مدل‌های متنوعی از اجاق گاز در بازار وجود دارد. مدل‌های رومیزی، فردار و ... که هر کدام می­تواند نیاز شما را برطرف سازد. اگر بودجه برای خرید نوع فردار را دارید بهترین گزینه برایتان خواهد بود؛ چراکه دیگر نیاز به خرید فر یا توستر نخواهید داشت.

نکات مهم خرید اتوبخار

در زمان خرید اتوبخار به قیمت و برند سازنده توجه کنید. برندی بخرید که خوش نام بوده و دارای تضیمن است. قابلیت تنظیم دما هم داشته باشد و خوش دست باشد. همچنین بهتر است نمونه­ای انتخاب کنید که وزن سبکی دارد.

نکات مهم خرید جاروبرقی

در زمان خرید جاروبرقی باید به متراژ خانه توجه کنید. هرچه بزرگ‌تر باشد، دستگاهی با توان بالاتر نیاز خواهید داشت. وزن جاروبرقی، طول کابل و... هم از دیگر فاکتورهای مهم هنگام خرید محسوب می­شود.

نکات مهم خرید فرش

فرش­های دستبافت در قیاس با نمونه ماشینی قیمت گران‌تری دارد. در حین خرید به قیمت، ابعاد، نوع نخ استفاده شده و همچنین طرح فرش توجه کنید.

مهم‌ترین لوازم برقی آشپزخانه  

به جرئت می­توان گفت بیشتر لوازم برقی خانه در آشپزخانه حضور دارد. هر یک از آن­ها برای مصارف مشخصی کاربرد دارند و وجود آن­ها جز ضرورات می­باشد. ضروری‌ترین این لوازم عبارتند از:

1- یخچال و فریزر

2- لباسشویی

3- مایکروویو

4- آبمیوه گیر

5- مخلوط کن

6- همزن

7- پلوپز

8- قهوه ساز

9- آسیاب

10- چای ساز

بی­شک آشپزخانه­ای که این لوازم را نداشته باشد، ناقص خواهد بود. قلب تپنده خانه شما باید همیشه مجهز باشد و بتواند نیاز شما را برآورده کرده و آسایش را در زندگی­تان به ارمغان آورد. در زمان خرید این تجهیزات از کیفیت بالای آن مطمئن شوید و به سراغ برندهای خوش نام در بازار بروید که امتحان خود را پس داده­اند و رضایت بیشتری دارند.

3

برندهای خارجی معروف لوازم خانگی  

در هنگام خرید لوازم خانگی، با برندهای مختلفی روبه‌رو خواهید شد. درست است که به دلیل وجود تحریم­ها تعداد کمی از این برندها وارد می­شود اما جز باکیفیت‌ترین محصولات می­باشد. از بهترین برندهای خارجی معروف لوازم خانگی می­توان موارد زیر را نام برد:

  • ال جی
  • سامسونگ
  • دلمونتی
  • بوش
  • فلیپس

برندهای ایرانی معروف لوازم خانگی  

برندهای داخلی امروزه کیفیت برتری دارند و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند. شما با خرید این محصولات می­توانید از تولید کننده داخلی هم حمایت کرده و هزینه کمتری صرف کنید. از برندهای ایرانی معروف وسایل برقی خانگی می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پارس خزر
  • جی پلاس
  • اسنوا
  • امرسان
  • ایکس ویژن

چطور کالای اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟  

درست است که محصولات اصل دارای بسته بندی تمیز و یکدست‎‌‌تری است و رنگ آن­ها بهتر است. اما این بهترین راه برای تشخیص اصل و کپی بودن نیست. برای تشخیص اصل بودن لوازم، روش بررسی بارکد محصول است. می­توانید این بارکد را به سامانه پیامکی 20008822 ارسال کنید یا با شماره گویا 0216185 تماس بگیرید. علاوه بر این وجود برچسب اصالت محصول هم می­تواند اصل بودن یا تقلبی بودن آن را نشان دهد. شما می­توانید با خیالی راحت محصولات اصل را از شهر لوازم خانگی با ضمانت و گارانتی خریداری کنید و تجربه یک خرید رضایت بخش را با شهر لوازم خانگی بدست آورید.

جمع بندی

خرید لوازم خانگی، یکی از مهم‌ترین خریدهای خانه شما خواهد بود. شما علاوه بر انتخاب بهترین محصول متناسب با نیاز خود باید یک فروشگاه مطمئن و معتبر هم انتخاب کنید. از بین برندها و مدل­های مختلف تحقیق کنید و یک نوع درجه یک را بخرید. ناگفته نماند که در بسیاری از محصولات لوازم برقی و َآشپزخانه رنگ محصول هم بر روی قیمت لوازم خانگی موثر است. رنگ­های سیلور به نسبت قیمت بیشتری از رنگ سفید دارند.

   

 

دیدگاه خود را ارسال کنید