فوری | افزایش حقوق کارمندان تکذیب شد

صدا و سیما: هنوز هیچ مذاکره و هماهنگی بین دولت و مجلس برای تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده انجام نگرفته؛ اخبار منتشر شده غیر واقعی است.

فوری | افزایش حقوق کارمندان تکذیب شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

هنوز هیچ  مذاکره و هماهنگی بین دولت و مجلس برای تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده انجام نگرفته؛ اخبار منتشر شده غیر واقعی است.

 براساس یکی از پیوست‌های بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱، حقوق سال آینده کارکنان تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور على الحساب ده ۱۰ در‌صد لحاظ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شب گذشته بخشنامه بودجه سال 1401 توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های کشور ابلاغ شد، برهمین اساس تمام دستگاه‌ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه‌ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی 8 درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند.

از جمله پیوست‌های این بخشنامه که از جانب رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، برنامه زمان‌بندی تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال 1401،  ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال 1401، دستورالعمل تهیه و تدوین بودجه دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل جامع بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و دستورالعمل برنامه و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت است.

در یکی از بندهای پیوست دستورالعمل برنامه و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت که در خصوص دستورالعمل‌های مربوط به بودجه جاری دولت است، به موضوع افزایش حقوق‌ها اشاره شده است.

براین اساس: تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور على الحساب ده (10) در‌صد لحاظ نمایند؛ رقم قطعی ضریب به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید، افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار على الحساب ده (10) درصد لحاظ شود، رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

بدیهی است ضریب حقوق اعلامی در بخشنامه بودجه سال 1401، ابلاغی توسط رئیس‌جمهور، ملاک محاسبه و تنظیم نهایی هزینه پرسنلی تمامی شرکتهای دولتی خواهد بود.

لازم به ذکر است که براساس تجربه سال‌های گذشته درصد افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی با سایر کارکنان دولت برابر است بنابراین به احتمال زیاد همین درصد در خصوص حقوق تمامی کارکنان دولت اعمال خواهد شد.

در بند بعدی این بخشنامه به موضوع پاداش‌های پایان سال (عیدی) اشاره شده است. در بودجه پیشنهادی رقمی معادل یک میلیون و 650 هزار تومان به صورت علی‌الحساب پیش‌بینی می‌شود. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید