پدیده انقلاب اسلامی نقطه کانونی در تاریخ نظام بین‌الملل است

پدیده انقلاب اسلامی نقطه کانونی در تاریخ نظام بین‌الملل است

پدیده انقلاب اسلامی نقطه کانونی در تاریخ نظام بین‌الملل است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قادری، کارشناس مسائل سیاسی پیرامون تاریخ سیاسی ایران در منطقه گفت: نسل‌های جدید به دلیل اینکه به فراخور اجتماعی و فرهنگی کشور دسترسی کمتری به اطلاعات داشته باشند و علاقه‌ای به مطالعه آنها نداشته باشند مرور اقدامات دشمن به فهم مسئله کمک می‌کند.

وی افزود: جریان رسانه‌ای غرب فرایندی را طی می‌کند که از آن به‌عنوان جنگ شناختی یاد می‌کنیم که در غالب این فرایند تلاش می‌کند خودش را در ذهن نسل جدید ایرانی بی‌تقصیر و سفید جلوه دهد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: دشمن با تحریف حقایق و وقایع قصد دارد اعلام کند که غرب یک پدیده قابل دفاعی است و اگر کسی نمی‌تواند مراوده صحیح داشته باشد مشکل دارد.

وی افزود: غرب به‌عنوان یک پارادایم که سعی داشته بعد از پیمان وست فالی و محوریت دولت‌ها در بازیگری عرصه روابط بین‌الملل، مواجه هستیم با رفتار غربی‌ها که سعی کردند باهدف تضمین بقای خودشان تعاملاتی را با دیگر اعضای جامعه جهانی داشته باشند.

قادری با اشاره به اینکه جایگاه ایران شرایط خاصی را برای این سرزمین ایجاد کرده است ادامه داد: اگر برخی تصور دارند که مشکل غرب با ایران صرفاً گفتمانی و ایدئولوژیک است این‌طور نیست.

وی افزود: ایران در نقطه‌ای قرار دارد که غربی‌ها همواره به چشم نقطه سرشار از عایدات به اینجا نگاه کردند؛ اما ملتی اینجا است که قرار نیست این اجازه را به غربی‌ها بدهد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در ابتدای حکومت پهلوی و برجسته‌تر شدن بازیگری غربی‌ها، شرکت‌های چندملیتی با کارویژه اقتصادی و مذهبی سعی بر حضور در ایران داشتند تا اختلاف قومیتی و مذهبی ایجاد کنند و منابع زیرزمینی را به تاراج ببرند.

وی افزود: در دوره‌ای اگر عنصر نظامی‌گری نبود امکان تسخیر جغرافیا وجود نداشت و اهداف برآورده نمی‌شد؛ اما باگذشت زمان و پیشرفته‌شدن فناوری‌ها شیوه و مدل جنگ‌ها تغییر کرده است.

قادری خاطرنشان کرد: امروز با تسخیر اذهان جامعه اهداف را از نظر مردم و حکمرانان مجبور می‌کنیم سیاست‌های ما را دنبال کنند و این اتفاق در جنگ‌های ترکیبی دشمن پیگیری می‌شود.

وی افزود: غربی‌ها به‌واسطه روحیه تجاوزکارانه به این منطقه ورود داشتند و ملت ایران آزادی‌خواه و دارای عزت‌نفس بوده است گرچه برخی نظام‌های حاکم وابسته به روس‌ها و انگلستان و آلمان‌ها این رویکرد را نداشتند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پدیده انقلاب اسلامی نقطه کانونی در تاریخ نظام بین‌الملل است و شاهد نقطه اوج بین دو تمدن هستیم؛ تمدن غرب بر خلاف تمدن اسلامی، جدای از وحی و خدامحوری است و تقابل پیدا می‌کنند؛ لذا لیبرال دموکراسی با ماهیت انقلاب اسلامی قابل جمع‌بندی نیست.

وی افزود: این تقابل دارای عقبه پیش‌تر از تاریخ مدون نیز دارد و برخی در علوم امروزی اشاره دارند که از ابتدای خلقت با خط انبیا و شیطان مواجه هستیم و با یکدیگر نقطه تلاقی ندارند و غرب از ابزار رسانه استفاده می‌کند که حقیقت خودش را نوع دیگری نشان دهد.

قادری اظهار کرد: اگر ایران عزت‌نفس و استقلال‌خواهی نمی‌داشت و استعمار خارجی و استبداد داخلی را می‌پذیرفت با غربی‌ها زیست مسالمت‌آمیز می‌داشت و تقابلی شکل نمی‌گرفت اما نمی‌توان گفت به عاشورای امام حسین (ع) اعتقاد داریم و حاضر به پذیرش ظلم نیستیم.

وی افزود: حکمرانان جمهوری اسلامی تکرار می‌کنند که با آمریکا دشمنی دائمی نداریم و دشمنی آمریکا به‌عنوان نماد تمدن غرب با انقلاب اسلامی تمامی ندارد.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ‌ نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می‌شود.

شبکه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت کنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید