تشییع مردمی شهید سلیمانی نشان‌دهنده نگاه مثبت به سیاست ورزان در ایران است

شهید سلیمانی فردی باایمان و معتقد به انقلاب اسلامی، آگاه نسبت به مسائل روز جهان اسلام، سرآمد سیاست و دیانت و اخلاق و اسوه کارآمدی بود و تشییع این شهید نشان‌دهنده نگاه مثبت به سیاست و سیاست ورزان در ایران است.

تشییع مردمی شهید سلیمانی نشان‌دهنده نگاه مثبت به سیاست ورزان در ایران است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

محمد ناظمی اردکانی، فعال سیاسی و وزیر اسبق تعاون پیرامون سیاست ایرانی در منطقه گفت: انقلاب اسلامی حرکت متفاوت با نظام‌های حکمرانی در جهان رقم زد و براین‌اساس در برخی نقاط رویارویی و تلاقی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وجه ممیزه بارز حکمرانی بعد از پیروزی انقلاب جهان‌بینی الهی است افزود: باتوجه‌به اینکه حرف غیر از جهان سیاست وجود داشت زده شد و آنچه که بد بود در این حکمرانی وجود ندارد این رویکرد دارای اهمیت شد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: حکومت‌های غربی مبتنی بر سکولاریسم و جهان‌بینی غیرالهی است و برای اینکه اعلام کنند این حکمرانی دارای بن‌بست نیست جهان‌بینی الهی را تحقیر می‌کنند و گفته می‌شود نباید جهان‌بینی الهی در سیاست دخیل گردد و اسلام‌هراسی یکی از این راهبردها است.

وی افزود: جهان‌بینی الهی به غیب و شهود قائل است و قدرت فزاینده‌ای را ایجاد می‌کند؛ چراکه استعداد و توانمندی‌های مختلف را به خدمت می‌گیرد.

وزیر اسبق تعاون با بیان اینکه توهین به پیامبر رحمت و اسلام‌هراسی برای اثبات موضع باطل حکمرانی غیرالهی است ادامه داد: همواره در سیاست‌های منطقه‌ای در پی هژمونی برگرفته از ارزش‌های اسلامی بودیم و اگر برتری در ارتباط با سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی داشتیم برگرفته از ارزش‌های دینی و بشریت بوده است.

وی افزود: ایران از نظر هژمونی منطقه‌ای و قدرت تسلیحاتی و ایدئولوژیک وضعیت برتری دارد.

ناظمی تصریح کرد: آگاهی سیاسی مردم ایران عمیق است و این سیاست‌ورزی را در تاریخ ایرانی و دینی به ارث بردند؛ لذا قدر سیاست‌مداران دورنگر و دارای انگیزه برای پیشرفت ایران می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه شاید کمتر تاریخ ایران تجربه قدردانی از شهید سلیمانی را داشته است افزود: مردم در تشییع شهید سلیمانی با تمام سلایق سیاسی حضور پیدا کردند چون خواستند قدردانی خودشان را اعلام کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: شهید سلیمانی فردی باایمان و معتقد به انقلاب اسلامی، آگاه نسبت به مسائل روز جهان اسلام، سرآمد سیاست و دیانت و اخلاق و اسوه کارآمدی بود و نشان‌دهنده نگاه مثبت به سیاست و سیاست ورزان در ایران است.

وی افزود: آنچه که پیشرفت مادی و معنوی را سرعت ببخشد و همراه باعدالت باشد سیاست‌ورزی مقبول است و در تاریخ معاصر این نوع سیاست‌ها و سیاست ورزان ثبت شده است و از سویی آنهایی که خلاف پیشرفت تصمیم اتخاذ کردند هیچ‌گاه در تاریخ به نیکی یاد نمی‌شوند.

وزیر اسبق تعاون ضمن اعلام این مطلب که برایند سیاست‌ورزی مدیران در ایران مثبت است خاطرنشان کرد: بعد از چهار دهه از افرادی که مسئولیت می‌گیرند انتظار نیست خطاهای گذشته را تکرار کنند.

وی افزود: برای حل مسئله عواملی مانند تجربه، اطلاعات پیرامون، خلاقیت، کارآفرینی و مدیریت فردی نیاز است.

ناظمی گفت: تورم همه مردم را در بخش‌های مختلف رنج می‌دهد و برای مهار تورم قطعاً تجربه، اطلاعات، آگاهی، تخصص و انگیزه حرف اول را می‌زند و نمی‌توان با سعی و خطا به سراغ این بحث رفت.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ‌ نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می‌شود.

شبکه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت کنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید