ثبت شرکت سریع و آسان در ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

برخی از افراد ایرانی که قصد دارند در یک کشور خارجی کسب و کار ایجاد کنند، به دلایل مختلف از جمله شرایط اقتصادی مناسب، مزایای ثبت شرکت در ترکیه، پایین بودن نرخ مالیات و غیره کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند.

همه اتباع خارجی از جمله ایرانیان برای انجام هر نوع فعالیت‌ تجاری در این کشور مانند افتتاح رستوران، کافی شاپ، آرایشگاه، سوپرمارکت و غیره حتما باید مراحل ثبت شرکت در ترکیه را پشت‌سر بگذارند.

موقعیت جغرافیایی ترکیه شرایط بسیار ایده‌الی را برای تجارت بین‌المللی ایجاد کرده است.

در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان را توضیح دهیم و در پایان بهترین شرکت فعال در زمینه خدمات حقوقی و اداری ثبت شرکت را معرفی کنیم.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

کم هزینه‌ترین و پرطرفدارترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه  ثبت شرکت در ترکیه می‌باشد.

اتباع ایرانی با استفاده از این روش بعد از گذشت پنج سال از آغاز فعالیت شرکت می‌توانند اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

البته علاوه بر فعالیت پنج ساله، شرکت باید حدود 100 هزار لیر سرمایه داشته باشد و پنج نفر از کارمندان آن از شهروندان ترک استخدام شوند.

در شرایطی با سرمایه ای کمتر و بدون استخدام افراد ترک نیز می توان در ترکیه شرکت ثبت کرد.

عدم سوء پیشینه و اقامت 360 روز در این کشور از شرایط دیگر اخذ اقامت این کشور است.

اقتصاد کشور ترکیه روند رو به رشدی دارد و روز به روز در حال پیشرفت است.

با توجه به پایین بودن هزینه‌های ثبت شرکت در این کشور بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی به ترکیه مهاجرت می‌کنند.

از آغاز سال 2020 فقط اروپاییان اجازه تمدید اقامت توریستی در ترکیه را دارند و سایر اتباع خارجی از جمله ایرانیان از روش‌های دیگری مانند ثبت شرکت استفاده می‌کنند.

تحریم‌های آمریکا باعث شد که ایران در لیست سیاه FATF قرار بگیرد. به همین دلیل ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان شرایط خاصی دارد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه چیست؟‌

برای تاسیس شرکت در کشور ترکیه نیازی به مشارکت شهروندان ترک نیست و اتباع خارجی به طور مستقل و بدون پرداخت وجه به شهروندان ترکیه‌ای می‌توانند نسبت به ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنند‌.

بعد از ثبت شرکت، اقامت یک ساله و اجازه زندگی با افراد خانواده در ترکیه را دارید.

افتتاح حساب‌های ارزی در ترکیه  با واحدهای یورو، لیر، دلار و انجام مراوردات تجاری با سایر کشورها، دریافت کارت بازرگانی کشور ترکیه، اجازه برداشتن وام از بانک‌های ترکیه‌ای، امکان دریافت اقامت دائم و اخذ پاسپورت ترکیه‌ای، نزدیکی به ایران و عدم نیاز به دریافت ویزا، امکان ثبت شرکت به شکل غیرحضوری نیز از مزایای ثبت شرکت در این کشور محسوب می‌شود.

ثبت شرکت در ترکیه روند بسیار راحتی دارد. نرخ مالیات این کشور از کشورهای آمریکایی و اروپایی کمتر است و اگر شرکت سود کافی کسب نکرده باشد، لزومی به پرداخت مالیات وجود ندارد.

برای ثبت شرکت لازم نیست که حتما به طور جداگانه دفتر کار تهیه کنید بلکه با تهیه دفتر کار خانگی نیز مراحل ثبت شرکت انجام می‌شود.

یکی از معایبی برای ثبت شرکت در ترکیه می‌توان ذکر کرد این است که حداقل باید یک چهارم از سرمایه خود را در گرو بانک‌های ترکیه قرار دهید و فقط در صورتی می‌توانید از حسابتان برداشت کنید که مراحل قانونی ثبت شرکت با موفقیت انجام شده باشد.

یکی دیگر از معایب ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان این است که هزینه زندگی در شهرهای ترکیه  زیاد است.

بالا بودن نرخ فساد مالی در این کشور باعث شده است که رتبه 66 فساد را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

افرادی که در شرکت استخدام می‌کنید حتما باید به زبان ترکی تسلط کافی داشته باشند و در صورت عدم تسلط حتما از مترجم حرفه‌ای استفاده کنید.

مراحل و هزینه‌های مربوط به اخذ جواز نیز زیاد است. با توجه به تغییرات احتمالی در قوانین امور مهاجرتی ترکیه نمی‌توان مطمئن بود که این روش برای گرفتن اقامت مناسب است یا نه.

معرفی انواع شرکت در ترکیه

  • شرکت شخصی در ترکیه

افرادی که قصد دارند به تنهایی کسب و کار خود را در ترکیه راه‌اندازی کنند و دامنه فعالیت آن‌ها زیاد گسترده نیست، ثبت شرکت شخصی در ترکیه بهترین گزینه است‌. شرکت شخصی در ترکیه توسط یک شخص حقیقی مجوز فعالیت دریافت می‌کند و هزینه لازم برای راه‌اندازی، اداره و نگهداری از آن زیاد نیست. با توجه به محدود بودن اساسنامه شرکت شخصی در ترکیه امکان هر فعالیتی وجود نخواهد داشت. به طور کلی هزینه لازم برای راه‌اندازی این نوع شرکت سه هزار لیر ترکیه می‌باشد و ثبت آن بیشتر از چند روز به طول نمی‌انجامد.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود که در ترکیه آن را لیمیتد می‌نامند، جزء پرطرفدارترین شرکت‌ها محسوب می‌شود و تقریبا 82 درصد ثبت شرکت در ترکیه به این صورت انجام شده است. ثبت شرکت لیمیتد روند بسیار راحتی دارد و حتما باید با حضور یک سهامدار راه‌اندازی شود. حداکثر تعداد سهامداران باید 50 نفر و حداقل سرمایه باید 10 هزار لیر باشد.

  • شرکت سهامی

در ترکیه شرکت سهامی را با نام آنونیم می‌شناسد و شامل 13 درصد شرکت‌های ثبت شده در این کشور می‌باشد‌. هدف از ثبت شرکت‌های سهامی در ترکیه ورود به بورس و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است و برای سرمایه اولیه به 50 هزار لیر ترکیه نیاز دارید.

  • شرکت تعاونی

برای انجام امور مشارکتی باید برای ثبت شرکت تعاونی اقدام کنید. این شرکت‌ها 4 درصد از شرکت‌های ترکیه را شامل می‌شوند و برای راه‌اندازی آن‌ها حداقل باید 7 نفر مشارکت کنند‌.

  • شرکت محدود

شرکت محدود فقط یک درصد از ثبت شرکت‌های ترکیه را به خود اختصاص داده و برای راه‌اندازی آن حداقل دو نفر نیاز است. مسئولیت یکی از شرکا نامحدود و مسئولیت یکی‌دیگر محدود می‌باشد.

  • شرکت جمعی

برای تاسیس شرکت‌های جمعی نیز حداقل باید دو نفر مشارکت داشته باشند. هر یک از دو شریک می‌توانند به صورت جداگانه به مدیریت شرکت بپردازند‌.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

  • ارائه اصل پاسپورت شرکا
  • ترجمه رسمی پاسپورت
  • شماره مالیاتی
  • دوقطعه عکس سه در چهار
  • انتخاب نام برای شرکت
  • مشخص کردن زمینه فعالیت یا اساسنامه شرکت
  • تعیین درصد سهام شرکا
  • مشخص کردن مدیر شرکت
  • تعیین آدرس دفتر برای شرکت
  • انتخاب مشاور مالی برای شرکت

هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟‌

سرمایه اولیه‌ای که برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز دارید ده هزار لیر است. افرادی که برای ثبت شرکت اقدام می‌کنند باید هزینه‌ نگهداری از آن را نیز در نظر داشته باشند. این هزینه‌ها عبارتند از هزینه اجاره کردن دفتر، هزینه کارمندان، هزینه سالیانه آب، برق، گاز، اینترنت و حسابرسی، هزینه دریافت مجوز کار، هزینه ماهانه محاسبه چی،‌ هزینه دفاتر مجازی، هزینه مالیات بر درآمد شرکت و مالیات اجاره محل کار و غیره.

ثبت شرکت در ترکیه توسط موسسه رسمی ترکیه هلپر

یکی از شرکت‌های بسیار معتبر ایرانی در شهر استانبول ترکیه که خدمات خود را به ایرانیان مقیم این کشور ارائه می‌دهد و می‌تواند روند ثبت شرکت در این کشور را با قیمتی مناسب برای آن‌ها انجام دهد، شرکت ترکیه هلپر با آدرس اینترنتی https://turkeyhelper.com/ است.

این شرکت فعالیت خود را با استخدام نیروهای متخصص از سال 1395 در شهر استانبول آغاز کرد و خدمات خود را به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی ارائه داد.

با گسترش فعالیت‌ها و تعداد کارمندان خدمات حقوقی نیز به سایر خدمات ترکیه هلپر اضافه شد. این شرکت هم اکنون در شهر استانبول دارای سه شعبه معتبر است و با وجود شیوع بیماری کرونا فعالیت‌ها و خدمات خود را محدود نکرده است.

دریافت لوح تقدیر از اتاق تجارت استانبول در سال 2021 و کسب رتبه برتر شرکت مهاجرتی خارجی‌های ترکیه گام مهمی در جهت تحقق اهداف شرکت به شمار می‌رود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید